Auteur Topic: JP-tje krijgt pit  (gelezen 38521 keer)

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
Re: JP-tje krijgt pit
« Reactie #150 Gepost op: januari 21, 2006, 14:19:06 pm »
Ann,

allereerst wat goed om te lezen dat jullie een fantastische vakantie hebben gehad. Ben zelf ook een keer aan de Costa Brava geweest en kan je verhaal alleen maar bevestigen dat er heel veel te zien is. Het is er erg leuk vertoeven.

JP-tje ziet er goed uit. Op de laatste 2 foto's is te zien dat ie het erg naar zijn zin heeft. Hij zit daar immers lekker met 1 opgetrokken poot.  :thumsup:

Pascal

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #151 Gepost op: januari 21, 2006, 15:38:35 pm »
Ja! Wat zit ie heerlijk op zijn gemakkie!!  :thumsup: En wat goed dat hij al zo stevig vastgrijpt! ;)

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #152 Gepost op: januari 21, 2006, 16:27:06 pm »
Leuk je verhaal te lezen en te zien hoe goed het met JP-tje gaat,
en met de andere gaaitjes ook natuurlijk. :thumsup:
Gr,Antonia

Offline The Birdman

• Uit de jeugdrui
  • The Birdman
« Reactie #153 Gepost op: januari 21, 2006, 18:13:42 pm »
 :wow: Fijn dat jullie het allen naar jullie zin hebben gehad!

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #154 Gepost op: januari 21, 2006, 20:24:25 pm »
Mooi dat jullie een goede vakantie hebben gehad!  :thumsup:
En wat gaat het goed met JP-tje!  :hart:

goffini

• Gast
« Reactie #155 Gepost op: januari 22, 2006, 19:35:58 pm »
wat goed dit te lezen :thumsup:
ben zo blij dat het goed met jptje gaat..en natuurlijk ook met jullie :-[

liefs anja

amacera de pera

• Gast
« Reactie #156 Gepost op: januari 25, 2006, 20:17:19 pm »
sinds we terug zijn uit spanje eet JP-tje weer heel slecht , ze weiger alles tot brood met pinda kaas toe alleen een paar zonnepitjes wil ze eten haar gewicht ging dan ook weer om laag dus weer bij voeren geblazen ondanks dat was ze al weer gezakt tot 315 gram , dat was voor mij het top punt dus  hup weer in de auto en naar amersfoort nadat we de d.a. gebeld en gezegt hebben dat we er aan kwamen.
daar aan ge komen had medam op de handdoek gepoept dus dat wert meteen op kweek gezet en bij Jp-tje werd naar hart en longen geluistert haar veren pak werd bekeken en ook even een kijkje in haar keel ,ja dag ze dat pikkte ze niet dus hap even kijken of de d.a. lekker is . er werd niets gevonden wat er op wijst dat ze ziek is en daar om niet eet. we hebben haar dag indeling door gelopen en geken of er iets is veranderd in en om de kooi ook daarin konden we niets ontdekken
de conklusie  Jp-tjemee laten eten van tafel en 2 keerper dag 5 druppels geven om het honger gevoel stavig aan te wakkeren.
Thuis gekomen heb ik haar de druppel  gegeven en haar in haar hok gezeten ben aan het koken gegaan deze damen heeft in die tijd zeker 15 minuten van haar zaad zitten eten ondanks dat we niet verwachte  dat ze nog meer zou eten hebben we haar meer genomen aan tafel    ons menu was een roerbak scholtel  van wortel snijbonen ,tuinboontjes aardappelen en wat knoflook en uitjes ( bij die laatste twee had ik zo mijn bedenkingen,maar kon geen kwaad volgens de d.a.) als vlees hebben we rollade .
van alles wat op een schoteltje voor haar gelegt en fijn gesneden en haar aan tafel voor haar eten gezetwe verwachte er niets van daar ze net zaad had gegetendus waren we echt verbaast dat ze eerst wat inde rondte keek en toen van hans z'n brod wou pikken, haar schotel weer voor haar gezet  en ja hoor gaat ze lekkerzitten eten eerst een stukje wortel  he dat is lekker  toen een stukje aardappel dat was iets minder lekker  en de rollade dat was zo lekker daar bleef ze van eten  de kleine stukjes kon ze zo weg happen
toen wij klaar waren met etenwou mevr; ookniet meer veder eten de rest van haar schoteltje in haar gak gedaan kan ze gelijk wennen dat ze daar ook het zelfde heeft  en ben samen met haar lora en pedra ook wat gaan geven die vielen als wolven aan( maar dat ben ik van ze gewent) toen heb ik samen met Jp-tje nog even staan kijken en ik heb haar in haar terug in haar kooi gezet en ze ging gewoon weer door met haar avond hapje  tot alles zo goed als op was

de kleine donder (JP-tje )heeft niets mee gekregen van haar ouders  niet gezien dat ze ginggen eten en zo ze dacht waarschijnlijk dat gevoerd worden normaal was en we haar moesten blijven voeren terwijl ze dat heel niet leuk vond en zoals de d.a. al zei  zien eten doet eten  al zou ze maar bang zijn dat iets of iemand anders haar eten zou op eten  nou dan doet ze het liever zelf.

uit hongeren om haar zo te dwingen te eten mogen we niet  nu ze weer terug is op 315 gram. haar allerlijlekkere hapjes geven werkt beter maar dat wil ze niet ze moet blijkbaar een ander ook zien eten.
We hebben dus haar eet momenten aan gepast  'smorgens een stukje brood met pinda kaas en haar druppels    aan tafel als wij ook  eten  en in haar bakje wat zaad en pellets (ecobird) en natuurlijk schoon water
'smiddags krijgt ze in haar bakje krachtvoer en fruit  nadat we aan tafel wat fruit samen hebben gegeten (wat zal ik  gezond worden)
en 'savonds dus de warmemaaltijd aan tafel mee eten en wat over is gaat weer haar bak in . omdat ze eigenlijk alleen zonnepitten wilde eten mag ze er voor de nacht een paar
de d.a evrtelde me dat een papegaai  zich met 20 zonnepitten inleven kon houden dus als zij er 20 zou eten met al dat andere wat ze eet die ddag moet ze aan komen en ook aansterken,zodat  ze volgende maand sterk genoeg is  om haar andere poot ook recht te zetten dat is toch nog nodig over de al rechte poot van JP-tje was de d.a. zeer tevreden   eind conklusie JP-tje  moet gewoor leren eten  en en wel zelf (nietvoeren) ze is een vogelmet een heel sterke eigen will(een eigenwijze grijze he) ze hongerd zich liever dood dan op zoekt te gaan naar eten  terwijl ikhaar altijd voor d'r bakzet,dat helpt dus niet ze moet leren eten en samen etenen zien eten daar word ze door gestimuleerd en gaat ze zelf eten
kort om ja het zijn naapers

gr Ann
samen met lora en pedra op een speelplaatje wel eng hoor zo tussen ze in
lekker aan tafel mee eten ja dat lijkt me wel wat :)

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #157 Gepost op: januari 25, 2006, 20:27:58 pm »
Hoi Ann,
Ik hoop dat ze gauw zelf leert eten,maar heel goed
dat het je lukt om haar iig te laten (mee)eten.
Heel veel succes ermee hoor.
                                           :-*
Gr,Antonia

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #158 Gepost op: januari 25, 2006, 20:37:29 pm »
Ik hoop ook dat ze snel zelf leert eten!

Citaat
dat helpt dus niet ze moet leren eten en samen etenen zien eten daar word ze door gestimuleerd en gaat ze zelf eten
Dit klopt, na-apen van andere vogels is heel belangrijk. Ik zet op die manier nieuwe vogels bijv. over op pellets. Ze zien de anderen het eten, en binnen no time eten de nieuwe ook pellets.

Veel sterkte en succes ermee!  :-*

jeske5

• Gast
« Reactie #159 Gepost op: januari 25, 2006, 22:14:32 pm »
Veel sterkte Ann, ik hoop dat JP-tje snel helemaal goed gaat eten!  :-*

sonjav

• Gast
« Reactie #160 Gepost op: januari 25, 2006, 23:09:14 pm »
Veel sterkte met JP
En ik bewonder jullie enorm dat je de zorg voor JP op je hebt genomen.

Offline croky

• Pas uitgevlogen
« Reactie #161 Gepost op: januari 25, 2006, 23:36:46 pm »
veel sterkte

amacera de pera

• Gast
« Reactie #162 Gepost op: januari 26, 2006, 12:13:38 pm »
van morgen zat JPtje al te roepen  met de haar bekende fluit toontjes ze is behoorlijk aktief en klauterd door haar kooi.
ik heb een stukje brood klaar gemaakt voor haar en op tafel gezet ,omdat ik het lullig vond voor lora en pedra heb ik die op de standaard in de keuken gezet ook met een stukje brood maar zonder pinda kaas (wat vind ik dat vies zeg pindakaas ik griezel er van maar je moet wat over hebben voor je vogel)ale drie zaten ze te eten alleen lora vond dat ze te kort kwam en vladderde naar de tafel en ging met  JP_tje mee eten :) . JP-tje die normaal heel rustig en langzaam eet keek een keer op en dacht waarschijnlijk he zo heb ik niets meer en begon te schrokken om zoveel mogelijk zelf te krijgen :thumsup: ,zelfs de kleine kruimels werden opgegeten .ik heb er natuurlijk wel op gelet of Jp-tje genoeg kreeg entoen was mijn bord aan de beurt eerst lora maar op haar stok gezet en toen ik me omdraaide zat JP-tje aan mijn boterham te knabbelen en die liever pedra had het rijk allen en genoot van haar en lora's possie.  :a036: om zelf rustig te kunnen ontbijten heb ik ze alle drie maar weer in hun kooi gezet met ecobrid na even beledig te hebben gekeken  wou JP-tje daar ook wel van proeven  en voor het eerst gaat ze nu van boven in haar kooi naar beneden om af en toe een korrel te eco te eten darna gaat ze weer om hoog om wat te drinken daar hangt haar water flesje die heb ik bewust boven in gehangen zodat ze wat meer beweging heeft ze moet wel als ze wil eten naar beneen en voor haar drinken weer om hoog, veel meer kunnen we niet doen dan haar een goed voorbeeld geven van ons zelf en van lora en pedra om haar goed zelfstandig aan het eten te krijgen en het lijkt er op dat het gaat lukken zeker met de druppels daar krijgt ze toch meer trek door 

gr Ann

Offline The Birdman

• Uit de jeugdrui
  • The Birdman
« Reactie #163 Gepost op: januari 26, 2006, 12:27:12 pm »
 :thumsup: Hopelijk blijft ze nu gewoon haar lekkers zelf eten anders moeten jullie haar maar weer lekker verwennen,maar daar twijfel ik niet aan,jullie zijn er zo goed mee bezig,nogmaals ,daar heb ik veel bewondering voor! :-*

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #164 Gepost op: januari 26, 2006, 12:36:10 pm »
Donderstenen heb je!! :thumsup: