Auteur Topic: KIjken de gaaien ook televisie??  (gelezen 2842 keer)

..ingrid..

• Gast
KIjken de gaaien ook televisie??
« Gepost op: november 29, 2005, 19:41:56 pm »
Kijken gaaien ook TV??? Hij luistert wel als hij vogels hoort maar of ze ook echt iets kunnen volgen geen idee. Wat doen de gaaitjes bij jullie met de televisie??/ :cool:

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
Re: KIjken de gaaien ook televisie??
« Reactie #1 Gepost op: november 29, 2005, 19:50:49 pm »
denk niet dat ze kijken!
Ze reageren bij ons alleen op geluiden.
Er is wel een dvd voor gaaien op de markt.
Deze heb ik ook besteld maar denk niet dat caro er echt naar kijkt maar meer op de geluiden reageert
Daarom ga ik zodra ik deze dvd heb het geluid uit de dvd op een cd zet zodat ik gewoon een cdtje met geluiden op kan zetten. En de dvd is dan voor ons zelf om een keer te kijken.

Pascalle

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: november 29, 2005, 20:51:25 pm »
Tv kijken doet Gijs niet, maar zet maar lekker hard Nederlands-talige muziek op en Gijs komt overal bovenuit!  ;D
Dat vindt hij super leuk en wordt er helemaal vrolijk van.

coco-lovester

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: november 29, 2005, 21:03:52 pm »
Coco kijkt TV =) en ook als der muziek opstaat fluit ie mee en dan doe ik de muziek stil en dan doet die verder =D en zegt ook altij zo Lore, KOEKIE ELEBAH da mag ni echt sow sweet  :cool:

Tommy

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: november 29, 2005, 21:14:04 pm »
Tommy (de andere vogels ook, maar vooral hij dus) kijkt naar Dribbel videos en de teletubbies enzo...dan kiijkt hij echt naar de tv. ;)
Bij Dribbel kan hij ook al heel leuk de geluidjes meedoen. Ik kan even niet op die vage nieuwe kinder serie komen...het lijkt een beetje op teletub. maar dan anders. Dat ziet er heel bijzonder uit en is ook met felle kleurtjes en muziekjes enzo. Laatst was dat toevallig op tv en hij keek er direct naar :)

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #5 Gepost op: november 29, 2005, 21:46:37 pm »
Soms als Flurry rustig Bovenop de kooi of vrijzitstandaard zit lijkt hij wel naar de tv te staren.
Hij reageert niet maar kijkt alleen alsof het interessant is.Wijsneus.
                                                                                    :)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #6 Gepost op: november 30, 2005, 09:09:24 am »
Ik heb ook die Pollyvision DVD Only for Parrots en heb dus gemerkt dat Sjakko wel degelijk kijkt.. Ik heb haar nu twee keer op de tafelstandaard voor de TV gezet en zie echt dat ze kijkt.. Niet constant natuurlijk, maar als de grijsjes van dichtbij te bekijken zijn zit ze eicht geboeid te kijken! Ik ga die DVD nu ook opzetten als we langer wegzijn, dan kan ze het geluid iig horen! :thumsup:

carlito

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: november 30, 2005, 12:10:41 pm »
het zijn de geluiden die tellen, hoe gekker hoe beter
en boven het voetbal wil hij ook altijd bovenuit (het zou wel eens aan het Belgische voetbal kunnen liggen natuurlijk  :-[)

jaantje

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: november 30, 2005, 12:12:56 pm »
Hier gaat het ook om het geluid,hoe harder hoe beter.
Een programma echt volgen is er hier niet vaak meer bij.
Tegen 3 gaaien kan hier het geluid niet tegenop :)

Cosch

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: november 30, 2005, 12:56:13 pm »
Sommige dingen/geluiden trekken even zijn aandacht maar verder kijkt hij geen tv!
Het schijnt (dat staat op de POllyvision DVD) dat papegaaien/vogel een gewone beeldbuis als strepen en flitsen zien. En dat ze met hun ogen een flatscreen wel goed kunnen zien.  ???

Gr Corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #10 Gepost op: november 30, 2005, 15:10:22 pm »
Ha! Echt? Vandaar dat ze de eerste keer echt heel geinteresseerd was! Toen zaten we achter het flatscreenscherm van de computer! Toch kijkt ze ook naar de gewone tv.! ???

Cosch

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: november 30, 2005, 15:13:30 pm »
Ik zal es die tekst overtypen, die erbij staat!

Gr Corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #12 Gepost op: november 30, 2005, 15:16:54 pm »
Graag!  ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: november 30, 2005, 20:23:31 pm »
Nou , hier komt het.
Wel in het engels heb geen zin om het te vertalen.
Even info vooraf. Dit is geschreven alsof ze tegen de papegaai praten over de mens.

Listen up, feathered Friends,

Have fun watching Pollyvision and sing along if you like.

We too are perplexed by the lives of our unfeathered friends, these are bare skinned creatures with hair (Hair!), so don't expect our pace of live to be entertaining for them; this film is Strictly for Parrots.
Although it can't hurt them watch occasionally, you may have to explain what's happening, as we all know, they can be a little slow.

Ever wondered why some TV's look better than others? Here's the scoop! The hairy humans lack our sophisticated visual abilities. When they watch an old TV they can't even see the horrible flickering that we do. We flighted creatures have double their sensitivity to movement, so we know the new flat screen TV's are super, because they don't flicker at all. The hairy ones are always on the look out for a good reason to buy a new TV, and what better excuse than: "I got it for the bird"

Lastly, this DVD will repeat automatically. " Hairy ones" get upset when we get our beaks around the remote control, so remind them to be careful about leaving it playing when they go "out".

Take it slow at first, make sure it's all in good fun, and most of all ENJOY THE SHOW.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #14 Gepost op: december 01, 2005, 08:51:09 am »
Haha, the hairy ones.. Ok