Auteur Topic: Wie geeft raad..........  (gelezen 3003 keer)

Cilia

• Gast
Wie geeft raad..........
« Gepost op: december 08, 2005, 23:12:09 pm »
en hebben het grijsje maar even gelaten waar hij staat.

Het verhaal is als volgt.........

Ik heb via de mail een aanbod  gekregen voor een grijsje leeftijd onbekend en hij is super bang .............

Als je langs de kooi loopt dat bromt ie tegen je hij pakt wel een gedroogde pit van je aan enig zins aggressief maar ja dat is snel verklaard als je zag hoe bang hij is. Hij zit nu 4 weken bij deze mensen  maar deze mensen waren in de veronderstelling dat ze een congo kochten terwijl het een timney is en die willen ze niet. Bij de huidige eigenaren vertoont hij ook dit gedrag, hij is wel gewiekt maar wil niet uit zn kooi komen............ Ik weet niet of hij gezond is of wat  ( maar ik had  hou hem weg bij me boertje en laat hem testen als ik hem toch neem)

Volgens zaagje ( bedankt dat ik je zo snel mocht bellen echt super !!!!! ) is het allemaal helemaal haalbaar om hem modern tekrijgen maar toch moet ik er een nachtje over slapen........ 

En natuurlijk heb ikjullie raad heel hard nodig !!!!!!!!!!

Wat zouden jullie doen in deze situatie en hoe zouden julie het oplossen als je zou besluiten hem toch in huis te nemen.........

Ingmar

• Gast
Re: Wie geeft raad..........
« Reactie #1 Gepost op: december 08, 2005, 23:21:05 pm »
is het een kweek vogel of een import vogel. Weet je dat.

Wickingh

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: december 08, 2005, 23:21:13 pm »
Hai,

Harrissons geven en gedragsconsult bij Dr.H. en dan komt het helemaal goed,

mvg Frank

PS Ingmar,  :CENS zal ik eens gokken ,wildvang van 7 maanden oud bij Dennis vandaan

Ingmar

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: december 08, 2005, 23:22:23 pm »
Waarom is dat type voer daar zo belangrijk bij Frank.  ???

Wickingh

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: december 08, 2005, 23:23:35 pm »
Hai Ingmar,

ik draag alleen maar de SMP-litanie uit,

mvg Frank

Ingmar

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: december 08, 2005, 23:25:16 pm »
Hai Ingmar,

ik draag alleen maar de SMP-litanie uit,

mvg Frank

Aha, maar werkt het ook echt dat jij weet.

Wickingh

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: december 08, 2005, 23:26:40 pm »
Hai Ingmar,

het kan zeker werken,maar niet altijd,

mvg Frank

Cilia

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: december 08, 2005, 23:28:25 pm »
Ik weet niet of het een import gaai is of een kweek gaaitje . Ik weet alleen dat hij bij deze mensen pas 4 weken zit en  die weken ontzettend bang is en dat hij denk ik wel ouder is als 7 maanden en hij woont nu in nijmegen.

deze mensen hebben hem gehaald in Zutphen dat weet ik ook nog en die mensen hadden geen eens de moeite genomen om hem een naam tegeven...........

Ik zelf heb het vermoeden dat het in Zutpen fout gegaan is maar das alleen een vermoeden he . Maar daar kreeg hij als dagelijks voedsel voor gepelde pinda's en red cedernoten en verder niets......... Nu staat hij op een zaadmengsel en is hij volgens de huidige eigenaren flink aan gekomen. Hij ziet er ook niet slecht uit en zijn kooi en al is ook mooi schoon eigenlijk geen speelgoed wat je speelgoed kan noemen alleen een trapje een spiegeltje en een grasparkieten belletje.....................
De mensen waar hij nu is zijn alles bij elkaar maar 3,5 uur per dag thuis............... en dat is dan vaak ' s avonds als het al donker is.

Liefs Cilia

Ingmar

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: december 08, 2005, 23:33:03 pm »
Tja je kunt het altijd proberen, met veel aandacht en aanwezigheid kun je heel ver komen. Slechter als nu kan het eigenlijk niet gaan. Ik weet eigenlijk niet of die timnehs net zo tam worden als de congo's

Wickingh

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: december 08, 2005, 23:35:52 pm »
Hai Cilia,

om je uit je droom te halen, 99% zeker dat het wildvang is van onbekende leeftijd, waarschijnlijk geimporteerd door of Dennis of een van zijn companen.
De 5 stappen van Dr.H. kunnen werken,maar al zou dit lukken heb je een lange weg te gaan.
Persoonlijk zou ik er niet aan beginnen, tenzij je de drang hebt om zo'n gaaitje te redden,

mvg Frank

Cilia

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: december 08, 2005, 23:43:18 pm »
Ik vind het zooooooooo zielig maar het stomme is hij heeft het niet slecht alleen te weinig aandacht........... Misschien dat je dat op kan vatten als zijnde drang om het beestje te redden maar als het mij dan  niet lukt dan krijgt hij weer een ander huis en dan is ie nog veeeeeeeeeeeeel verder van huis. Nog meer stress voor het beestje.

Pfffffffffff ik ga er maar eens ff over slapen en dan morgen maar eens de reakties verder lezen en dan een beslissing nemen ik heb de mensen gezegt dat ik morgen de beslissing zal nemen ..........

Cilia

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: december 08, 2005, 23:45:50 pm »
Frank,
het leek erop dat hij een ring omhad maar niet zo een dikke als er gebruikt wordt bi grote parkiet soorten en zo meer een soort van knijp ring daar leek het tenminste op maar hij liet niet toe dat ik zn poot bekeek. Dus echt helemaal goed zien kon ik dat niet duid dat er misscien op dat ie van dennis af kan komen

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #12 Gepost op: december 09, 2005, 00:05:13 am »
Volgens mij worden knijpringen gegeven aan importvogels en aan vogels die gesext zijn.
Het hoeft niets met D te maken te hebben.Mijn jendaya bleek ook van D te komen en had een dichte ring om,er stond alleen geen geb.datum op.

Wickingh

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: december 09, 2005, 01:04:56 am »
Volgens mij worden knijpringen gegeven aan importvogels en aan vogels die gesext zijn.
Het hoeft niets met D te maken te hebben.Mijn jendaya bleek ook van D te komen en had een dichte ring om,er stond alleen geen geb.datum op.

Hai,

ook daar wordt idd de boel mee beduveld, bij de aanschaf van mijn 2de koppel grijzen wilde ik absoluut geen wildvang kopen.
Ik vond een koppel met vaste voetring,ik had over de sexerapporten al mijn twijfels ,maar de vogels zagen er goed uit.
Dus meegenomen en laten testen en checken bij Hedwig v/d Horst, ook gehad over de ringen en samen met haar gezocht naar de dierenartsenpraktijk die vermeld werd.Die bestond dus niet en na bestudering van de ringen bleek dat ze toch nog op latere leeftijd over de poot zijn heen geschoven.Deze vogels moesten voor natuurbroed doorgaan,maar zijn dus ook gewoon wildvang.
Daarom ben ik voorstander van een in heel Nederland erkend vogelpaspoort.
Dat er bij Antonia geen jaartal op staat is al veel zeggend.
By the way,het is een goed en gezond koppel,daarom heb ik er wel vrede mee,maar toch worden ook kwekers als ik op zo'n manier nog bedonderd.

Cilia,

Dennis importeert steeds grote hoeveelheden Timneys om ze als goedkope lokkertjes aan te bieden,dus het is erg waarschijnlijk dat ze bij hem of Rentenaar vandaan komen.

mvg Frank

Koko

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: december 09, 2005, 03:09:38 am »
Hoi Cillia,

Ik denk dat je je zelf moet afvragen, wat je precies wil van het grijsje, wil je dat hij net zo tam wordt als je BBtje, dan moet je er heel veel tijd insteken, en of hij dan zo wordt, is nog de vraag natuurlijk.

Ik geef je een voorbeeld, ik heb 2 Amazones, de ene houdt van kroelen en bij je zitten, de ander absoluut niet !
zit hij wel eens bij me, dan klimt hij direct omhoog en gaat op mijn schouder of rugleuning zitten, gaat druk op en neer lopen en een beetje aan mijn bril zitten trekken :)
zet ik hem terug op schoot en zou ik proberen te aaien dan heb ik een snavel in mijn vinger, nee hij houdt daar niet van, toch vindt hij het prachtig om mee te gaan in de auto, honden uitlaten boodschappen doen en noem maar op. maar dan wel op de buggy, of op een stok, niet op mijn arm of hand (dan voelt hij zich niet op zijn gemak)
Rico daar in tegen vindt het prachtig, op mijn arm, hand op schoot zitten en kroelen.
dus bedenk wat je wil bereiken en vraag je af of dat haalbaar is, overigens heb ik Koko wel leren dansen, en rondjes draaien, als hij iets lekkers krijgt, krijgt hij dat in de kooi met deurtje dicht, (want hij rent op Rico af en pakt het af.
(op het zinnetje waar krijgt Koko lekkers) klimt hij zelf al de kooi in en gaat al luid roepend Koko Lekker klaar zitten, dus hij leert zeker wel.
Dit soort dingen krijg ik dus niet bij Rico voor elkaar.

dus vraag je af wat je met het grijsje wil doen en bereiken, en is dat haalbaar.

Persoonlijk zelf zou niet twijfelen en het gelijk doen, want ik hou wel van een uitdaging, maar ik ben ook tevreden met een wat moeilijkere gaai

Groetjes
Boudewijn