Hoi Cillia,
Ik denk dat je je zelf moet afvragen, wat je precies wil van het grijsje, wil je dat hij net zo tam wordt als je BBtje, dan moet je er heel veel tijd insteken, en of hij dan zo wordt, is nog de vraag natuurlijk.
Ik geef je een voorbeeld, ik heb 2 Amazones, de ene houdt van kroelen en bij je zitten, de ander absoluut niet !
zit hij wel eens bij me, dan klimt hij direct omhoog en gaat op mijn schouder of rugleuning zitten, gaat druk op en neer lopen en een beetje aan mijn bril zitten trekken

zet ik hem terug op schoot en zou ik proberen te aaien dan heb ik een snavel in mijn vinger, nee hij houdt daar niet van, toch vindt hij het prachtig om mee te gaan in de auto, honden uitlaten boodschappen doen en noem maar op. maar dan wel op de buggy, of op een stok, niet op mijn arm of hand (dan voelt hij zich niet op zijn gemak)
Rico daar in tegen vindt het prachtig, op mijn arm, hand op schoot zitten en kroelen.
dus bedenk wat je wil bereiken en vraag je af of dat haalbaar is, overigens heb ik Koko wel leren dansen, en rondjes draaien, als hij iets lekkers krijgt, krijgt hij dat in de kooi met deurtje dicht, (want hij rent op Rico af en pakt het af.
(op het zinnetje waar krijgt Koko lekkers) klimt hij zelf al de kooi in en gaat al luid roepend Koko Lekker klaar zitten, dus hij leert zeker wel.
Dit soort dingen krijg ik dus niet bij Rico voor elkaar.
dus vraag je af wat je met het grijsje wil doen en bereiken, en is dat haalbaar.
Persoonlijk zelf zou niet twijfelen en het gelijk doen, want ik hou wel van een uitdaging, maar ik ben ook tevreden met een wat moeilijkere gaai
Groetjes
Boudewijn