Auteur Topic: Wie geeft raad..........  (gelezen 3029 keer)

Wickingh

• Gast
Re: Wie geeft raad..........
« Reactie #15 Gepost op: december 09, 2005, 03:41:52 am »
Hai,

klopt helemaal wat Boudewijn duidelijk probeert te maken.
Ik wil geen spelbreker zijn,maar uit zijn verhaal blijkt ,dat het de ene kant op kan gaan maar ook de andere kant.
De waarschuwingen van mijn kant zijn er op gericht, om te wijzen op het feit dat je geen wonderen mag verwachten.Gaat het helemaal goed is dat prima,maar niet elke vogel krijg je volledig naar je hand gezet.
De laatste tijd is het zo dat hier veelal gesuggereerd wordt dat ALLE vogels zomaar handtam en heel lief worden ,helaas dat is lang niet altijd zo.

Dus mensen als je een ""2de handsje""[rotwoord trouwens] aanschaft,besef dan heel goed dat het ook op een teleurstelling kan uitlopen.Maar ja ik zal wel weer een roepende in de woestijn zijn  :o

m  :o g Frank

charon

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: december 09, 2005, 08:47:33 am »
Citaat
Ik wil geen spelbreker zijn,maar uit zijn verhaal blijkt ,dat het de ene kant op kan gaan maar ook de andere kant.
De waarschuwingen van mijn kant zijn er op gericht, om te wijzen op het feit dat je geen wonderen mag verwachten.Gaat het helemaal goed is dat prima,maar niet elke vogel krijg je volledig naar je hand gezet.
De laatste tijd is het zo dat hier veelal gesuggereerd wordt dat ALLE vogels zomaar handtam en heel lief worden ,helaas dat is lang niet altijd zo.

Dus mensen als je een ""2de handsje""[rotwoord trouwens] aanschaft,besef dan heel goed dat het ook op een teleurstelling kan uitlopen.Maar ja ik zal wel weer een roepende in de woestijn zijn  Shocked
ik ben het hier heel erg met je mee eens
maar ik weet ook dat er mensen zijn zoals ik die het belangrijker vinden om het diertje een goed thuis te geven en er van te maken wat er van te maken valt ik vindt het niet zo heel erg als ze niet zo tam zijn

Daarom is het idd belangrijk om te kijken wat je verwachtingen zijn wat wil je hoeveel moeite wil je er voor doen ?

Citaat
Misschien dat je dat op kan vatten als zijnde drang om het beestje te redden maar als het mij dan  niet lukt dan krijgt hij weer een ander huis en dan is ie nog veeeeeeeeeeeeel verder van huis. Nog meer stress voor het beestje
Citaat

Hieruit maak ik op dat je het diertje helemaal tam wilt hebben en als dat niet gebeurt dat hij dan weg gaat

Ik zou het je dan idd afraden ,want zo loopt hij  in mijn ogen alleen maar emotionele schade op
het zijn heel intelligente en gevoelige dieren en ik vergelijk het altijd maar met kinderen die van pleeggezin naar pleegezin worden gesleurd dat is ook verwoestend.                                              :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(

« Laatst bewerkt op: december 09, 2005, 08:50:31 am door charon »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #17 Gepost op: december 09, 2005, 08:56:32 am »
Oh Cilia.. weet inderdaad waaraan je zou beginnen.. Dat weet je nu echt nog niet. We hebben hier wel wat topics over het tam maken van een wildvang, moet ff zoeken. Die mensen wisten meestal niet wat ze in huis haalden, maar jij wordt nu gewaarschuwd! Het k

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #18 Gepost op: december 09, 2005, 09:15:44 am »
Hoi Cilia. Uit je berichtjes, ook uit andere topics, begrijp ik dat je een echt tam gaaitje wil. Ook dat je er een hoop moeite in wil steken, maar ook dat je uiteindelijk een echt tam gaaitje wil. Ook je kinderen zijn erg betrokken bij de dieren en verheugen zich ook op een gaaitje. Die willen waarschijnlijk ook een handtam gaaitje.
Het grijsje wat je nu beschrijft, is verre van handtam. Door zijn onzekerheid zelfs agressief. Tuurlijk verdient dit grijsje een kans en een goed tehuis en niet nog een tijdelijk verblijf waar mensen weer in hem teleurgesteld raken.
Zou je dit grijsje inderdaad wegdoen als na verloop van tijd blijkt dat het niet naar wens gaat? (bedoel ik niet slecht hoor! maar gewoon realistisch)
Bedenk wel dat er altijd zielige gaaien zullen zijn en dat jij en wij ze niet altijd kunnen redden, hoe verdrietig ook.
Bedenk goed of dit inderdaad de juiste combinatie is voor jou gezin. Dus voor jou, maar ook voor de andere gezinsleden (en dieren).
Succes met overdenken!

Cilia

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: december 09, 2005, 18:04:20 pm »
Ik heb een beslissing genomen ............

Eerst hebben we alles op een rijtje gezet wat willen we en hoe kunnen we dat voor elkaar krijgen en wie of wat past er binnen ons gezin met 3 kids............

We kunnen niet " proberen " als ik een gaaitje in huis neem dan neem ik hem tot dat hij/zij dood gaat  en ik doe hem/haar niet weg als het niet gaat.  Dit omdat ik dat het gaaitje niet gun en omdat ik het niet tegen over de kids kan maken ( 11 en 8 ) om een dier en huis te halen en dan misschien na een paar maanden weer weg te doen . Mijn kids hechten zich heel snel aan alles en iedereen. Jullie voelen het misschien al wel aan maar ik heb de mensen gebeld en heb gezegt dat het niet doorgaat. Ik vertelde het met de tranen in mn hart maar het kan gewoon niet anders. Gelukkig begreep ze het wel .

Ondanks mijn keuze sta ik nog steeds in dubio  maar ik had die mensen belooft vandaag een beslissing te nemen ............ Misschien dat als ik er langer over na denk  dat ik als nog tot een andere beslissing kom maar dan kan ik altijd nog weer bellen.

BAH wat voel ik me rot nu zeg maar ik weet ook dat het zo beter is ( voor nu dan )

Misschien komt er wel een andere gaai op ons pad waar we wel voor de volle 100 % achter staan............

Ik hoop dat jullie mijn keuze begrijpen ...........

Liefs Cilia

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #20 Gepost op: december 09, 2005, 18:19:51 pm »
Natuurlijk begrijpen we dat! Ik liet je niet voor niets die topics zien.. het is echt een hele klus hoor, niet onmogelijk, maar heel anders dan dat je een al tamme gaai neemt! Ik vind je keuze heel verstandig, maar snap h

Wickingh

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: december 09, 2005, 18:20:36 pm »
Hai Cilia,

Citaat
Ik hoop dat jullie mijn keuze begrijpen

Goed dat je gewoon verstandig hebt besloten,ennuh je moet je sowieso niets aantrekken wat andere mensen hiervan vinden.
Het is jou beslissing en die heeft iedereen maar te accepteren.
Het zou toch te dol zijn ,als anderen voor jou gaan besluiten,

mvg Frank

amacera de pera

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: december 09, 2005, 20:12:29 pm »
ik vind het heel knap van je dat je kan zeggen dit past niet in mijn gezinen inderdaad  zoals frank zegt je moet je niets aan trekken van wat andere zeggen jij weet wat je kan en wat er binnenje gezin mogelijkis , ook ik heb 1tamme en 1 wildvang amezone ,Pera is de wild vang, ik kan er nu al wel wat mee doen maar dat koste ons ook een jaar en een hele boel pleisters  soms dacht ik ook waar ben ik aan begonnen maae nu    ik haal haar uit de kooi de eene keer stapt ze gelijk op de volgende keer eerst grommen maar ze stapt wel op het is geen lora die wil de hele dag knuffelen  maar pedra zit nu welop mijn knie en na het douche  wikkel ik haar in een hand doek en dan vindt ze het heerlijk om even op haar koppie gekriebelt te worden .  van mijn man moet pedra niets weten maar dan ook niets als hij aandringt stapt ze op maar dat is dan ook het uiterste
pedra is een lieve vogel ook onze kleinkinderen kunnen haar nu wat lekkers geven ,maar het is nog steeds een vogel die het liefst op zich zelf is  , ik zou haar niet meer kwijt willen  maar als ik op nieuw moest beginnen  ja dan zou ik wel wat meer twijfelen  maar de meesten hier weten dat ik het dan toch weer zou doen  Ha Ha ;D  en als ik na div mensen had geluistert  (niet alleen op het forum maar ook binnen de kennisen  en familie  met uitzondering van mijn kids die zijn net zo gek als moeders) dan waren pedra en JP-tje er niet geweest .
ik heb mijn hart gevolgten een kleinbeetjs mijnverstand maar ik ben er blij om dat ik de beslissing heb genomen die ik genomen heb wij hebben 3 papegaaien alle 3 anders en met hun eigen lieve dingen  we houden heel veel van ze en ik zou er echt niet een kwijt willen(eerder neem ik er nog een zielepiet bij) .

maar ik vind het heel knap dat je nee heb gezegt en om dat je nu toch met twijfels zit kan ik ook begrijpen  daarom is het misschien ook goed geweest dat je zo snel moest beslisen, er komt best wel een lieverd op je pad waar je met heel je hart ja tegen kan zeggen

gr Ann

Koko

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: december 09, 2005, 20:20:45 pm »
hoi Cillia,

ik vindt het alleen maar klasse, je hebt er goed over nagedacht, in plaats van het gewoon aan te schaffen.
en als een ander daar anders over denkt is dat zijn probleem

Groetjes
Boudewijn

Tommy

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: december 09, 2005, 22:41:44 pm »
Ik weet eigenlijk niet of die timnehs net zo tam worden als de congo's
Hier kun je daar 1 en ander over lezen ;) http://www.netpets.com/birds/reference/info/timgry.html

Cilia, je moet inderdaad doen wat jij denkt dat t beste bij je past :-*
Ik denk dat t goed had gekund, maar ja, wij hebben ook een wildvang timneh in huis ...met kinderen. Tommy is juist een super vogel geworden en ik ben echt helemaal dol op hem :hart: Maar toen wij hem namen ging ik 100% voor hoe hij was en dat is denk ik wel belangrijk. Jullie komen echt nog wel een geschikte vogel tegen :-*

amacera de pera

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: december 10, 2005, 14:02:15 pm »
hoi cilia er staat van daag een jong grijsje op m.p uit de Helder  misschien wat voor jou

gr ann

Wickingh

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: december 10, 2005, 14:44:13 pm »
hoi cilia er staat van daag een jong grijsje op m.p uit de Helder  misschien wat voor jou

gr ann

Hai Ann,

ik vind het heel goed dat er nu allerlei papegaaien reddingsprogramma's worden opgezet,maar besef wel dat niet iedereen of iedereens situatie daar zo geschikt voor is als bij jou.
Soms moeten mensen ergens niet aan beginnen.
De meeste gaaien uit de huiskamer staan niet voor niets op de MP,

mvg Frank

amacera de pera

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: december 10, 2005, 15:11:31 pm »
ja frank dat weet ik wel, maar omdat ze die  andere niet aan durfde wil het  toch niet zeggen dat ze  nu geen andere meer wil hebben  , het is ook maar een tip wat ze er mee doet moet ze zelf beslissen .

en ja sls ik mijn dieren bende eens langs kijk dan zie ik bij de meeste wel de rede waarom ik ze in huis heb genomen , maar ook niet alle vogel op mp zijn probleem gevallen.

gr ann

ER-Merinda

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: december 10, 2005, 15:18:23 pm »
Citaat
deze mensen hebben hem gehaald in Zutphen dat weet ik ook nog en die mensen hadden geen eens de moeite genomen om hem een naam tegeven...........
gescheidenis absoluut onbekend. ing kan idd importring zijn en dan horen er papieren bij.
Citaat
ik heb de mensen gebeld en heb gezegt dat het niet doorgaat
Heel wijs, mijn moeder zei altijd: "Bij twijfel, niet oversteken!"

Neem je de tijd met beslissen, beslis met je hoofd en niet met je hart.
Tijd om aan je hart toe te geven komt later wel, als je met je hoofd gekocht hebt.

Cilia

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: december 10, 2005, 22:20:59 pm »
Dank jullie wel voor alle lieve reakties.  En Ann je hebt gelijk hoor ik wil nog super graag een nieuw grijsje maar wel 1 waar ik voor 1000 % achter sta.
En ik ga nu op MP kijken

Liefs Cilia