Auteur Topic: Welke vogels hebben jullie in je achtertuin ?  (gelezen 97341 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Welke vogels hebben jullie in je achtertuin ?
« Reactie #120 Gepost op: november 23, 2005, 09:45:20 am »
Corina, heb je al vetbollen en nootjesnetjes opgehangen? Bij mij hangen zelfs de mussen af en toe aan de netjes, ze zijn er alleen niet zo handig in als de mezen! Een roodborst eet de gevallen restjes van de grond. Van de week zag ik een winterkoninkje die een nestkast inspecteerde bij mij in de tuin. Toen hij dat voor de tweede keer deed werd ie verjaagd door een spreeuw! >:D
Ik weet dat winterkoninkjes in de winter soms met zijn vijven in zo'n nestkastje slapen, lekker warm tegen elkaar aan, dus ik vond het z

waldy

• Gast
« Reactie #121 Gepost op: november 23, 2005, 09:48:02 am »
hier hangt nog niets buiten hoor voor de vogels want we wonen dicht bij het bos waar nog zeer veel vruchten en bessen voor ze zijn halen maar als trkas de erge kou gaat komen dan hangen we ze wel buiten hoor . :)

Cosch

• Gast
« Reactie #122 Gepost op: november 23, 2005, 09:49:32 am »
Nee de vetbollen moet ik nog kopen. Maar ik heb alleen nog maar verpakking van 6 bollen gezien. Is een beetje veel.
Hier komen er nu ook duiven op af! (coco word er helemaal enthousiast van)
En veel mussen en lijsters.
Ik ga van het weekend dat universeel voer opzoeken! Misschien bij mn dierenwinkel.
Echt leuk al die vogeltjes! Ze zitten gewoon te wachten op voer!

Gr Corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #123 Gepost op: november 23, 2005, 10:07:00 am »
Ja, ze weten het precies! Hier wachten de merels op de rozijntjes! Maarre 6 vetbollen zijn hier zo op hoor! Ik ben al aan mijn zoveelste verpakking van 6 bollen begonnen!! Dat komt hoofdzakelijk door de spreeuwen, maar ook zonder spreeuwen gaat het wel op.  Je hebt ook verpakkingen met vetbollen en nootjesnetjes bij elkaar, dan kan je die beter nemen!
En Hilly, ik zou het toch eens proberen om al vast wat neer te hangen. Het is goed als ze al v

waldy

• Gast
« Reactie #124 Gepost op: november 23, 2005, 10:12:53 am »
o de meeste tuinen hier hangt wel wat hoor als ik uit slaapkamer kijk dus echt ze hebben tot nu tot genoeg voer in de om geving  :hart:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #125 Gepost op: november 23, 2005, 10:15:28 am »
 :thumsup:

Cosch

• Gast
« Reactie #126 Gepost op: november 23, 2005, 10:30:56 am »
Maarre 6 vetbollen zijn hier zo op hoor! Ik ben al aan mijn zoveelste verpakking van 6 bollen begonnen!!

Vorig jaar ging dat niet zo goed. Het heeft het hele jaar gehangen. Er keek geeneen vogel naar om! Daarom had ik zoiets van, 6 is wel veel.

Gr Corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #127 Gepost op: november 23, 2005, 10:38:57 am »
Maar nu heb je al mussen en duiven, dat trekt ook weer andere vogels...  :thumsup:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #128 Gepost op: december 02, 2005, 11:17:01 am »
Het stikt hier vanochtend weer van de vogels in mijn achtertuin.. :thumsup: Heel veel kool- en pimpelmezen, 4 vinken, 6 mussen, een merel, vier tortelduiven en uiteraard zoals altijd weer de spreeuwen! Ik sta de halve ochtend voor het raam en verdoe mijn tijd dus weer behoorlijk. Is het niet op het forum, is het dit wel weer!!  :)

Edit: de roodborst was ik nog vergeten! ;)
« Laatst bewerkt op: december 02, 2005, 11:19:02 am door Loes »

waldy

• Gast
« Reactie #129 Gepost op: december 02, 2005, 13:14:01 pm »
wij hadden vanmorgen een ekster in de tuin en als andere vogels mussen,5 koolmeesen,roodborst,meeuwen,en een paar kraaien die niet verder dan het dak van onze schuur durfden.

Offline The Birdman

• Uit de jeugdrui
  • Geslacht: Man
  • The Birdman
« Reactie #130 Gepost op: december 02, 2005, 13:36:40 pm »
We hebben hier eksters,mussen,tijdje terug meerdere goudvinken gezien,merels,duiven,roodborstjes,pimpelmezen en koolmezen... ;)
Nu hebben we vetbollen,pinda's in van die netjes enzo hangen en ze komen er met zwermen op af.. :a036:

waldy

• Gast
« Reactie #131 Gepost op: december 02, 2005, 13:46:05 pm »
 ;D ;D wat wil je anders met al dat lekkers  :hart:

catharina

• Gast
« Reactie #132 Gepost op: december 04, 2005, 23:43:40 pm »
ik heb veel mussen en een paar duifjes in de achtertuin
soms ook kraaien en eksters verder wat meesjes en vinkjes
ze komen op het gemorste voer af
Piet

kellyjeroen

• Gast
« Reactie #133 Gepost op: december 05, 2005, 08:47:20 am »
ik heb hier 2 families zitten het zijn 2 x vader en moeder en de jonge zijn hier in de bomen geboren ik voer ze iedere 2 dagen en dat weten ze de over buren aan de achter kant gooien brood hier voor de vogels het zijn er in totaal 20 en wat   een musje ik weet alleen niet wat voor een                  in de zomer komen ze ook gewoon op het boventerras bij de voillere eten en soms zit ereen binnen is dus best lache verder gaan ze altijd op bezoek bij de honden en daar eten ze de restjes van het voer op het is zo mooi om te zien ik kan er ook gewoon naar toe lopen enz ze zijn niet bang

kellyjeroen

• Gast
« Reactie #134 Gepost op: december 05, 2005, 08:48:13 am »
oja en in de zomer komen er ook wel vaker roodborstjes en geelbortjes ook mooi om te zien