Auteur Topic: Welke vogels hebben jullie in je achtertuin ?  (gelezen 97341 keer)

waldy

• Gast
Re: Welke vogels hebben jullie in je achtertuin ?
« Reactie #135 Gepost op: december 05, 2005, 10:23:14 am »
 :hart:  ja mooi he al die vogels in de tuin maar ik zag van morgen iets anders al was het niet in onze tuin maar wel heel dicht bij huis . :hart:
ik ging even met de hond lopen en was zekers nog geen 5min van huis ja wij zitten dicht bij het bos wat ze voor jaren terug hier hebben aan gelegt
zie ik daar een mooie eekhoorn zitten  ;D die zat ons mooi te volgen wat wij daar wel niet deden  :) prachtig om te zien zeg was wel de eerste keer dat we ze
zo dicht bij huis zagen hoor . :wow:

kellyjeroen

• Gast
« Reactie #136 Gepost op: december 05, 2005, 10:35:13 am »
wij wonen aan eenbos rand en bij ons is het toch een dichte wijk maar als je aan de bosrand loopt zitten er wel eens aan de overkant bij mensen in de tuin eekhoorns dat is echt mooi om te zien

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #137 Gepost op: december 05, 2005, 21:56:00 pm »
Ik heb geen tuin maar er komen wel meesjes op het balkon voor de pinda's en vetbollen.Andere vogels kunnen er niet komen omdat m'n balkon is afgezet met visnet.Wel zitten er regelmatig eksters in de bomen en af en toe een kraai of kauw.
Aan de voorkant hebben we veel meeuwen en veel duiven.
En in het park niet zo ver van hier zitten halsbandparkieten.
Antonia

Asura

• Gast
Re: Het grote [Mededeling-van-de-dag] topic.....
« Reactie #138 Gepost op: december 10, 2005, 15:17:12 pm »
Ik heb net zo'n vogelvoedernetje buiten gehangen (met vanalles erin, pinda's en zonnepitten enzo) en er kwam net al een koolmeesje naartoe!! SUPERSNEL!! Echt dapper! :a036:
Hij durfde helaas nog niet echt te eten, maar het feit dat hij al wel even kwam kijken is al een goed teken natuurlijk..
Leuk zeg! Ik hoop dat er veel vogeltjes komen! :thumsup:

amacera de pera

• Gast
Re: Het grote [Mededeling-van-de-dag] topic.....
« Reactie #139 Gepost op: december 10, 2005, 15:41:53 pm »
rijg maar eens een lange sliert met pindas op als ze het eenmaal weten lijkt het wel of ze hun hele familie gaan halen het is een pracht gezicht :thumsup:
 ik gooi ook altijd de restjes uit de voerbakken van onze vogela in het vogel huisje er blijven altijd wel wat zaadjes in zitten die de buiten vogels er in een mum van tijd uit gevist hebben  en als het nog wat kouder word hang ik weer een stuk zwoert  op (dat vraag ik gewoon even bij de slager  hij gooit het toch weg) :) een oude breinaald  dor een apel geprikt  het puntje om buigen en wat smullen de vogels in je tuin of balkon (zelf vetbollen maken kan natuurlijk ook) :a036:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #140 Gepost op: december 10, 2005, 18:03:28 pm »
Ik heb jullie posts even naar hier verplaatst..
Ik geniet ook zo van de mezen etc. Het stikt ervan.. Volgend weekend is weer de tuinvogeltelling van de Vogelbecherming. Dan moet je een uur lang kijken hoeveel vogels en welke soorten er in je tuin komen, ik doe mee! ;)

Asura

• Gast
« Reactie #141 Gepost op: december 10, 2005, 19:11:41 pm »
Leuk!! :thumsup:

Ik heb niet echt een tuin.. een stukje gras waar irritant veel mensen overheen lopen terwijl het pad amper 1,5 meter verder ligt *zucht*
Er komen wel elke dag 2 eksters samen.. koolmeesjes had ik hier nog niet gezien, tot vanmiddag! :thumsup: Als ze eenmaal doorhebben dat hier wat te halen valt, zullen er wel meer vogeltjes komen!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #142 Gepost op: december 10, 2005, 19:53:27 pm »
Reken maar van yes! Gewoon allemaal lekkere dingen ophangen. Gooi ook eens dagelijiks wat rozijntjes op het gras, dat trekt merels! Ze hebben het zo door als er elke dag gestrooid wordt! ;)

charon

• Gast
« Reactie #143 Gepost op: december 10, 2005, 21:27:46 pm »
in de tuin zitten allerlei vinkjes er boven hangen dikwijls buizerds dus mijn konijn mag niet alleen buiten spelen

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #144 Gepost op: december 17, 2005, 13:48:55 pm »
Ik doe mee aan de tuinvogeltelling en zag vanmorgen een paar pimpelmeesjes bij een leeg vetbollennetje (weer in no time door de spreeuwen verorberd!) en ging even een nieuwe ophangen. Ik was het aan het ophangen aan een dikke tak van de Blauwe regen en toen kwam er een pimpelmeesje bij zitten!! :o Echt vl

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #145 Gepost op: december 17, 2005, 23:29:56 pm »
Waarschijnlijk herkennen ze een vogelliefhebber.
                                                                   ;D

jeske5

• Gast
« Reactie #146 Gepost op: december 19, 2005, 13:25:42 pm »
Heb je veel vogels geteld Loes,  dit weekend? Ik zag net op de site van de vogelbescherming dat de mus het meest geteld is. Ik wilde ook meedoen, maar heb alleen een balkon. Daar komt alleen zo af en toe eens een duif op zitten....

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #147 Gepost op: december 19, 2005, 13:57:51 pm »
Ja, heb er heel wat geteld, maar heb het nog niet doorgegeven...  ;) Moet je nagaan, de mus, die met uitsterven bedreigd wordt, het meest vorkomend... :)

jeske5

• Gast
« Reactie #148 Gepost op: december 19, 2005, 14:35:48 pm »
er zijn iets van 61.000 mussen geteld. lijkt me niet dat dat een vogel is die op uitsterven staat. beetje raar inderdaad.
wat wel is is dat ze op minder plekken voorkomen, maar goed, lijkt mij niet meteen alarmerend.

Asura

• Gast
« Reactie #149 Gepost op: december 19, 2005, 20:11:25 pm »
Vroeger zaten er bij mn vader in de tuin altijd heel veel mussen.. nu zien we er nooit meer :cry:
Ik vind musjes altijd zo leuk!
Nu komen er alleen heggemusjes.. en koolmeesjes, soms pimpelmeesjes, duiven, merels.. en groenlingen op de zonnebloemen.

Bij mij achter mn huisje heb ik gisteren een roodborstje gezien.. en een koolmeesje kwam van de pinda's eten terwijl ik vlak bij de raam zat dus ik kon hem perfect goed zien! Superleuk!! :thumsup:
Verder komen er kraaien, kauwen en eksters.