Auteur Topic: Welke vogels hebben jullie in je achtertuin ?  (gelezen 97278 keer)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
Re: Welke vogels hebben jullie in je achtertuin ?
« Reactie #240 Gepost op: november 05, 2007, 19:44:34 pm »
We hebben deze week al 2 keer een ijsvogel in de tuin gezien!  :o  :hart:

wat leuk  :thumsup:

ede

• Gast
« Reactie #241 Gepost op: november 05, 2007, 20:57:27 pm »
We hebben deze week al 2 keer een ijsvogel in de tuin gezien!  :o  :hart:

Wauw wat gaaf.

Ik heb ze wel es geprobeerd te spotten als ik met mn fototoestel op pad was. En dan zouden er ijsvogels moeten zitten. Heb ze niet gezien! :(

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #242 Gepost op: november 05, 2007, 22:24:56 pm »
Wauw wat gaaf.

Ik heb ze wel es geprobeerd te spotten als ik met mn fototoestel op pad was. En dan zouden er ijsvogels moeten zitten. Heb ze niet gezien! :(

die zijn enorm snel en enorm schuw corina, marc ziet er dikwijls als hij gaat vissen, en door zijn camouflagekleuren kan hij ze dikwijls van kortbij bekijken ,
en soms ziet hij niet dat er een vis aan de haak hangt   ;D

ede

• Gast
« Reactie #243 Gepost op: november 05, 2007, 22:25:56 pm »
Ja ik heb idd gelezen dat ze heel schuw zijn!  :CENS

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
« Reactie #244 Gepost op: november 06, 2007, 17:21:48 pm »
welke dier zitten hier in de tuin,
veel eigenlijk wel,

ratten, muizen, mollen ,salamanders (inheemse) en kikkers, katten,
allerhande vogels zoals eenden, eksers, duiven, zwanen, mussen, roodborstje, merel, spreeuwen

het is hier een recreatie park in de achtertuin....dat doet veel natuurlijk
dus bomen, water en natuur genoeg hier

Offline broto

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • kweker van zuid amerikaanse parkieten en forpussen
    • www.conure.nl
« Reactie #245 Gepost op: november 06, 2007, 17:26:36 pm »
mussen, pimpel mezen , koolmezen, spreeuwen, turkse tortels, merels, roodborstje, reiger, meeuwen, kauwtjes

miekje

• Gast
« Reactie #246 Gepost op: november 06, 2007, 21:22:05 pm »
Het ijsvogeltje komt geregeld nog eens langs  :thumsup:
Maar steeds wanneer we hem op de foto proberen te zetten, vliegt hij snel weg  :(

Je hoort het wel precies wanneer hij eraan komt, dan schreeuwt ie heel hard, en dan land ie naast de vijver  :)

Hennie

• Gast
« Reactie #247 Gepost op: november 06, 2007, 22:21:28 pm »
Als het alleen om vogels gaat die we in de achtertuin hebben dan ben ik snel klaar.
Toen we hier pas kwamen wonen zo'n negen jaar geleden,hadden we musjes, spreeuwen,lijsters/merels en soms een roodborstje in de tuin.
Wij wonen aan een dijk , met twee sloten voor de deur, aansluitend aan een park , dus veel bomen, die nu overbevolkt zijn met eksters en kraaien.Vandaar dat we geen enkel klein vogeltje meer zien in onze woonwijk. De kraaien en eksters jagen op de kleiner vogels en plukken zelfs de jonge eendjes en de waterkipjes uit de sloot.
's Morgens vroeg zijn de eksters zo brutaal dat ze door de tuin lopen om te kijken of er nog overgebleven hondenbrokjes te kapen vallen die ik 's avonds wel eens voor onze stinkdieren door de tuin strooi.
Een enkele keer hebben we wel eens verdwaalde padden in de tuin die de weg kwijt zijn naar de sloot.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #248 Gepost op: november 07, 2007, 19:23:19 pm »
Ik heb gisteren twee prachtige vogels in mijn voortuin gezien (is niet echt mijn voortuin, maar het grasveld voor mijn huis). Ze zaten tussen de merels. Ik heb nog steeds niet kunnen uitvinden wat voor vogels het waren. Ik dacht kramsvogel, maar de foto's die ik daarvan zie, lijken er toch niet op. Deze hadden prachtige kleuren namelijk. Blauwig en aan de zijkant een soort roestrood..  ???

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #249 Gepost op: juni 18, 2008, 20:21:11 pm »
wat er vorig weekend aan de hand was weet ik nog niet ,maar gewoonlijk heb ik zo'n 1 of 2 koppels eenden die bij ons komen brood vragen
nu vorige week waren ze met meer dan 30 , uitgehongerd, ze vielen zelfs mekaar aan  :o
nog nooit heb ik dat meegemaakt , kheb het geprobeerd wat te filmen ,echt niet normaal meer , de veren vlogen op een gegeven moment in het rond
kheb de zaterdag al het oude brood opgehaald in de winekl om ze toch dat wweekend wat te voorzien

cosch

• Gast
« Reactie #250 Gepost op: juni 18, 2008, 20:34:51 pm »
Hoe kunnen ze nou zo uitgehongerd zijn???

TWEETY

• Gast
« Reactie #251 Gepost op: juni 18, 2008, 20:53:03 pm »
dat is toch niet normaal  :o
er moet toch iets aan de hand zijn  :CENS

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #252 Gepost op: juni 18, 2008, 20:57:37 pm »
eigenlijk is het ook niet goed om ze nu te voeren he!
als jij er door de weeks niet bent, dan komen ze toch kijken bij jou .. maar staan ze daar dus met niets,

dus het kan zijn dat de buur ze elke keer gevoerd heeft, en dat ze bij hem zijn gaan hangen, en dar hij er 1 keer niet geweest is,
en dat ze dus daar wel gewacht hebben  :CENS

het is maar een idee he!
maar eigenlijk is het op dit moment niet nodig om ze te voeren he , er is al genoeg eten te vinden door hun zelf.. ;)

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #253 Gepost op: juni 18, 2008, 21:55:24 pm »
Bij ons komt er ook echt vanalles in de tuin... Kraaien, spreeuwen, merels, huismusjes (heeeel veel), roodborstjes, koolmezen, groenlingen, turkse tortelduiven...

spreeuwen

musjes

merel

een van de 3 groenlingen die zo nu en dan komen kijken (dit jaar voor het eerst, dacht eerst dat ie langs een verfbus was gelopen :) )

koolmees

Vind het echt leuk dat hier zo veel vogels in de tuin komen kijken. Veel ervan zijn echt niet meer bang voor ons als we in de tuin staan. Voorheen vlogen de koolmezen meteen weg zodra ze je opmerkten, nu niet meer  :thumsup:
Mn ouders steken er ook best wel veel in om ze hier in de tuin te houden, zou ik ook willen in mn eigen tuin  :hart:

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #254 Gepost op: juni 18, 2008, 22:27:51 pm »
Hoe kunnen ze nou zo uitgehongerd zijn???

marc denkt dat er wat moet geloosd zijn in de rivier, er waren ook geen kleine jonge visjes en de groten waren zeer passief
als de kleine visjes dood zijn , zijn ook de micro-organismen dood en dan hebben de eenden dus helemaal geen eten, ze leven van kleine visjes en micro-organsimen

eigenlijk is het ook niet goed om ze nu te voeren he!
als jij er door de weeks niet bent, dan komen ze toch kijken bij jou .. maar staan ze daar dus met niets,

dus het kan zijn dat de buur ze elke keer gevoerd heeft, en dat ze bij hem zijn gaan hangen, en daar hij er 1 keer niet geweest is,
en dat ze dus daar wel gewacht hebben  :CENS

het is maar een idee he!
maar eigenlijk is het op dit moment niet nodig om ze te voeren he , er is al genoeg eten te vinden door hun zelf.. ;)

dat wij ze bijvoeren kan helemaal geen kwaad, ook al ben ik er doordeweeks niet , een vogel of een ander dier die afhanelijk is van dat wat hij vind, vertrouwt nooit op één voedselbron
dat wat wij en andere kampeerders geven is gewoon wat extra's dat ze krijgen, daar teren ze echt niet op

maar het gedrag dat ze nu vertoonden was echt abnormaal, ze waren gewoon uiteghongerd , ze kwamen bijna d etrap op bij me ,omdat ik niet snel genoeg was met brood gooien, het was gewoon onvoorstelbaar  :(