Hai,
en dat komt omdat er nagepraat wordt en niet omdat jullie de feiten meemaken.
Ik vind het prima als er aan natuurbroed gedaan wordt, sterker nog als iemand een gaai bij me wil bestellen en die moet natuurbroed zijn graag zelfs!!!!!!!!!!!!!!!! Scheelt een hoop tijd.
Maar het is nog steeds zo dat een handopfok al tam is als die de deur uitgaat.
Wat niet betekent , dat de opvoeding achterwege moet blijven, na het halen van een rijbewijs moet je echt leren autorijden.
Mijn ervaring is wel dat handopfok een voorsprong geeft op natuurbroed mbt het tam zijn.
Wat mij irriteert is dat handopfok wordt veroordeeld!!!!!, dat doe ik iig niet bij natuurbroed!!!!!!!!!!!
Veroordeel pas als je kan aantonen dat handopfok slecht is en niet eerder!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik denk dat ik wel over dit onderwerp met feiten kan spreken, want zelf meegemaakt en niet omdat ik een bepaald gevoel heb wat mij door anderen is ingesproken.
Loes,
ik zou flauw zijn als ik natuurbroed veroordeel maar volgens mij doe ik dat niet!!!!!!!!!!!!!
Terwijl het andersom wel mag? Dat vind ik dus flauw en ik gaf de topicstarter trouwens alleen maar antwoord .
Ik ben de 1ste die voor in mijn voliere [dus voor de kweek] alleen maar natuurbroed wil hebben,
maar voor in de huiskamer wil iedereen een tamme vogel en dan heeft handopfok gewoon een voorsprong.
En Jeske,
ik breng dat idd als een feit omdat ik dat zelf meemaak en niet omdat ik anderen er over hoor praten.
Het was ook niet bedoeld om je te schofferen, maar ik vind het gewoon jammer als mensen die niet van de hoed of de rand weten[ er dus ervaring mee hebben ] al een mening hebben.
Kom dan eens kijken hoe iemand met veel moeite en liefde dit doet zoals bijv. Corina [Senna] en vorm dan je mening, dan kan je er nl. pas een goed oordeel over geven.
Ik schiet uit mijn slof ,omdat juist ik met een aantal personen bezig ben om een club van de grond te krijgen , die op een verantwoorde manier papegaaienbaby's onder de mensen te brengen.
Dwz geen jongen verkopen die nog niet zelfstandig eten, ziektevrij zijn en waar ook de mensen goede voorlichting krijgen over hoe een vogel op te voeden.
Zodat onze dieren niet van baas naar baas gaan of geplukt op de NOP terecht komen.
Een mening hebben is prima, maar wel nav wat je meemaakt en niet van wat je hoort van anderen,
mvg Frank