Auteur Topic: Papegaaienspeciaalzaak Dieca in Horn  (gelezen 101879 keer)

jeske5

• Gast
Re: Papegaaienspeciaalzaak Dieca in Gorinchem
« Reactie #105 Gepost op: mei 29, 2006, 14:08:13 pm »
dat was wel een beetje het gevoel wat ik erbij kreeg. ik weet natuurlijk niet wie het wel of niet gevraagd heeft, maar ik vind het gewoon vreemd dat er nu gezegd wordt dat Plsuije een oordeel velt! dat is toch heel normaal!

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #106 Gepost op: mei 29, 2006, 14:22:00 pm »
In mijn ogen niet, vraag het eerst aan desbetreffende personen, of ga eerst dingen na voordat je je mening er over klaar hebt, die kun je daarna altijd nog uiten.
Je kunt pas een mening ergens over vormen als je er in ieder geval wat van weet toch?

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #107 Gepost op: mei 29, 2006, 14:24:38 pm »
Janina, ze hééft dus een PB gehad van Sjaak met dezelfde uitleg als wij hier kregen..

dat was wel een beetje het gevoel wat ik erbij kreeg. ik weet natuurlijk niet wie het wel of niet gevraagd heeft, maar ik vind het gewoon vreemd dat er nu gezegd wordt dat Plsuije een oordeel velt! dat is toch heel normaal!
Op zich vind ik het zéker heel normaal. Wat ik wel jammer vind, is dat ik een PBwisseling met Pluisje had hierover (wat op zich niet nodig geweest was, maar ze zal toch wel het idee gehad hebben dat wij hier net zo goed naar gekeken hebben, dus vond ik dat toch wel netjes), waarin ze ook het antwoord van Sjaak aan mij liet zien. Ik heb toen mijn mening gegeven (zoals die nu ook in het topic staat ongeveer) en er bij gezegd dat ze het evengoed op het forum kan zetten, omdat de discussie best gevoerd kan worden natuurlijk!
Toch oordeelt ze nog net zo hard en brengt het ook dramatisch vind ik, als je de omstandigheden en de situatie kent (dikke letters en vastgeketend ...)  :(

« Laatst bewerkt op: mei 29, 2006, 16:15:13 pm door Loes »

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #108 Gepost op: mei 29, 2006, 14:27:27 pm »
Janina, ze hééft dus een PB gehad van Sjaak met dezelfde uitleg als wij hier kregen..

Ok, sorry, heb ik het verkeerd gelezen.
Maar dan begrijp ik de hele reactie niet.

Cosch

• Gast
« Reactie #109 Gepost op: mei 29, 2006, 14:46:14 pm »
Ik weet ook niet waarom ik toen niet meer vraagtekens bij gezet heb. Ik denk omdat de winkel en personeel en Sjaak het beste voor heeft met de vogels. En dat merk je ook als je er bent. Het wekt het vertrouwen dat er in de winkel niets gedaan word, wat het beestje zou schaden!
+ Dat ik toen denk ik meer bezig was met Kaya dan met wat anders.

Gr Corina

Pluisje

• Gast
« Reactie #110 Gepost op: mei 29, 2006, 19:59:43 pm »
Tja, ieder zijn mening.
Ik heb inderdaad met Sjaak contact gehad voordat ik hier een bericht plaatste
en hij heeft zijn argumenten naar voren gebracht. Fijn dat Sjaak zijn verhaal hier plaatst
en iedereen kan voor zichzelf een oordeel maken.

Ik zelf blijf vinden dat een papegaai op straat met een ketting om zijn poot dierenmishandeling is. Daar is geen excuus voor.
Als ik wist van deze praktijk was ik niet daar naartoe gegaan. Misschien zijn er meer mensen die dat willen weten.

Dat hij al 40 jaar zo leeft (o, verschrikkelijk) en gelukkig is … dat betwijfel ik – hij weet inderdaad niet beter. Zo kan je alles goedpraten.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #111 Gepost op: mei 29, 2006, 20:24:30 pm »
Inderdaad heeft ieder zijn mening! Je kunt wel degelijk rekening houden met wat een papegaai gewend is! Als je deze papegaai in het NOP zou zetten, dát zou dierenmishandleing zijn. Rocko staat inderdaad al 40 jaar buiten en jij hebt hem niet eens gezién! :(  Ik wel, heel vaak zelfs. Je ziet gewoon dat hij het naar zijn zin heeft. Hij kletst op zijn manier terug als hij je kent en hij kent heel veel mensen (mij kent ie ook, ik vind het super!). Hij is gezond, ziet er geweldig uit, echt waar. Een zielige papegaai die het niet naar zijn zin heeft, zou er nooit zo uit kunnen zien! Misschien moet je nog maar eens naar Rocko gaan kijken, voordat je je oordeel zo velt.. En het is niet Sjaak hoor die het dier 40 jaar buiten gezet heeft. Het is Sjaak die er voor kiest hem nu beter voer te geven maar wel het leven te laten houden waar hij aan gewend is en waar hij het echt zo slecht niet heeft! Veel afleiding, lekker eten en plezier in zijn leventje! ;)

Pascalle

• Gast
« Reactie #112 Gepost op: mei 29, 2006, 21:19:38 pm »
Mijn mening is dat Sjaak hem een geweldige kans geeft om niet nu hij al zo oud is ergens in een woonkamer weg te kwijnen (doordat hij dit leven niet anders kent). Ik denk dan ook dat Rocko gelukkiger is dan menige huiskamervogel/papegaai opgesloten in zijn kooi terwijl het hele gezin druk is met werken en andere bezigheden!
Ik snap de reactie van Pluisje wel, maar niet na de uitleg van Sjaak.....   ???

Maargoed, ieder zijn mening....  :thumsup:

Wickingh

• Gast
« Reactie #113 Gepost op: juni 03, 2006, 15:28:12 pm »
Hai,

gelukkig heeft iedereen het recht op een mening.
Ik hoop dat ik ook de mijne mag geven. Vaak ben ik het met Pluisje niet eens, maar nu wel.
Het verhaal van Sjaak is heel mooi , maar ik mis er 2 elementen in.

A Waarom het verboden is dat papegaaien aan een ketting liggen ? en
B Het simpele alternatief , kortwieken!! Ara's zijn zeer honkvast dus dat hoeft geen enkel probleem op te leveren.

Als het aan de ketting leggen ineens wel kan volgens mijn mede forummers omdat Sjaak het zegt , daar haal ik dan wel mijn wenkbrauwen over op,

mvg Frank

Drahthaar

• Gast
« Reactie #114 Gepost op: juni 03, 2006, 15:32:29 pm »
antwoord b: hij is aangewent buiten op zijn stok te zieten..... als hij gekortwiekt is, dan kan ie nog steeds op de grond springen en een ongeluk hebben met de autos.

Drahthaar

• Gast
« Reactie #115 Gepost op: juni 03, 2006, 15:33:17 pm »
trouwens de dierenbescherming vind het oo prima en heeft en uitzondering gemaakt

Wickingh

• Gast
« Reactie #116 Gepost op: juni 03, 2006, 15:36:46 pm »
trouwens de dierenbescherming vind het oo prima en heeft en uitzondering gemaakt

o nee dan is het goed , als die het goed vinden tja wie ben ik dan nog  :CENS

Drahthaar

• Gast
« Reactie #117 Gepost op: juni 03, 2006, 15:40:10 pm »
nee ik bedoel hij doet het niet illegaal. het is misschien niet optimaal maar zijn plezier is om naar buiten te zijn met veel mensen die hem al jaren kennen . ze komen hem begroeten. het is beter zo voor hem dan binnen op de playpen en gekortwiekt.

Wickingh

• Gast
« Reactie #118 Gepost op: juni 03, 2006, 16:00:40 pm »
nee ik bedoel hij doet het niet illegaal. het is misschien niet optimaal maar zijn plezier is om naar buiten te zijn met veel mensen die hem al jaren kennen . ze komen hem begroeten. het is beter zo voor hem dan binnen op de playpen en gekortwiekt.

Tot hij opschrikt en zijn pootje breekt  :cry: en hoezo niet illegaal?
De dierenbescherming heeft in deze geen enkel recht om ontheffing te verlenen, dat kan alleen een rechter. Maar het kan zijn dat mijn kennis van het Nederlands recht achterhaald is,

mvg Frank

Drahthaar

• Gast
« Reactie #119 Gepost op: juni 03, 2006, 16:03:40 pm »
ja na 40 jaar misschien weet ie beter en gaat dat niet meer doen