Auteur Topic: Papegaaienspeciaalzaak Dieca in Horn  (gelezen 101850 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Papegaaienspeciaalzaak Dieca in Gorinchem
« Reactie #135 Gepost op: juni 04, 2006, 14:15:30 pm »
Ik weet eigenlijk niet waarom Sjaak denkt dat hij gewiekt en los toch zou kunnen schrikken en op straat belanden... ???

Dorian

• Gast
« Reactie #136 Gepost op: juli 11, 2006, 10:07:40 am »
Hier dan mijn eerste bericht en midden in een vrij verhitte discussie  :-*.

Ik was op zoek naar informatie over Dieca, aangezien ik de site van Dieca echt heel sprekend vind.
Duidelijk komt naar voren dat Sjaak echt geeft om de dieren waar hij mee werkt.
En niks wat ik hier lees houdt me tegen om bij Dieca te gaan informeren naar een papegaai   ;).

Uit ervaring met mijn vroegere parkieten, mijn vissen, mijn paarden de de leerlingen waaraan ik lesgeef, wil ik wel graag toevoegen, dat ik me voor kan stellen dat er een bepaalde angst bestaat dat de Ara die buiten staat onder een auto komt. Deze dieren, papegaaien, zijn zo slim, dat ze het verschil tussen wel of geen ketting waarschijnlijk heel goed doorhebben.
Ik wil mijn mening niet hieraan toevoegen, want ik heb het nog niet gezien, maar wil wel wat vragen.

Stel nou dat Sjaak gelijk heeft, dat dat beestje inderdaad weghupst en onder een auto komt. Zonder ketting. Wat dan?

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #137 Gepost op: juli 11, 2006, 11:14:14 am »
Ja, dat zou vreselijk zijn.. Voor mij is het duidelijk dat Rocko het naar zijn zin heeft en dat is voor mij het belangrijkste!
Ze hebben op het ogenblik heel veel babygaaitjes zitten trouwens, o.a. 3 araatjes, een geelkuif en een oranjekuif. ;)

Tommy

• Gast
« Reactie #138 Gepost op: juli 11, 2006, 11:24:06 am »
Tsja, ik snap jullie wel, maar ik blijf bij mn standpunt dat hij dan nog niet voor een gaaienwinkel hoort te zitten in verband met t slechte voorbeeld ::)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #139 Gepost op: juli 11, 2006, 11:26:35 am »
En dar blijf je gelijk in houden.. Sjaak zal vaak zijn uitleg moeten geven, denk ik. Vroeger was het geen papegaaienspeciaalzaak hè, vóór hij er in kwam.. ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #140 Gepost op: juli 11, 2006, 11:27:19 am »
Als ze zouden willen kunnen ze toch wel een ander plekje zoeken voor de Ara. Lekker binnen in de winkel enzo! Bij de ingang!
Dan komen de mensen tenminste naar binnen om even met de ara te praten of wat te geven ofzo! heb je gelijk je klanten binnen!  :)

???
Ik begrijp het niet helemaal!!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #141 Gepost op: juli 11, 2006, 11:29:36 am »
Maar Rocko vindt het dus juist heerlijk buiten, die staat al 40 jaar buiten...  ???

Tommy

• Gast
« Reactie #142 Gepost op: juli 11, 2006, 11:34:48 am »
En mn vader rookt al 45 jaar en vindt t gewoon heerlijk :) Geen probleem hoor, maar niet echt een goed voorbeeld om ergens dag in dag uit op straat voor een winkel te zetten.

Misschien is het anders als hij er een heel goede voorlichting bijhangt over de pootketting?...maar dan nog. Er zullen altijd mensen zijn die vinden dat hun gaai net zo'n uitzondering is en dus ook t best aan een ketting kan ???

chantal

• Gast
« Reactie #143 Gepost op: juli 11, 2006, 11:51:22 am »
Ik ben vorige week zaterdag voor de 2e keer geweest. We hebben een tijdje geleden een grijsje besteld binnen nu en 2 weken kunnen we komen kijken naar ons grijsje. Toen we er waren was het echt hartstikke druk in de winkel en stonden er meerdere mensen te wachten op hem ook iemand met een baby grijsje van 5 maanden oud die advies kwam vragen. Hoe druk hij het ook heeft hij maakt gewoon tijd voor iedereen. Hij rende van de ene naar de andere kant en toen wij aan de beurt waren ging hij gewoon met ons boven zitten. Gewoon helemaal top daar!!! :thumsup: Ik ben ook blij dat we onze vogel daar gekocht hebben en kan eigenlijkniet meer wachten tot het zover is.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #144 Gepost op: juli 26, 2006, 20:17:45 pm »
Vandaag alweer geweest  :-[ ik moest een kooi hebben voor 2 kippies, heb een prachtig 'ouwerwetse' kooi gekocht.  :thumsup:

Nu maar even niet meer gaan, mijn portemonnee wil niet meer  ;D

En ik ben helemaal verliefd op de ara maracana's, ik mocht ze vanmiddag knuffelen  :hart: :hart: :hart:
Dat word mijn 1e grotere gaai die ik ooit wil als de ruimte er is  :hart: :hart: :hart:
« Laatst bewerkt op: juli 26, 2006, 20:32:08 pm door Janina »

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #145 Gepost op: juli 26, 2006, 21:52:14 pm »
En ik ben helemaal verliefd op de ara maracana's, ik mocht ze vanmiddag knuffelen :hart: :hart: :hart:
Dat word mijn 1e grotere gaai die ik ooit wil als de ruimte er is :hart: :hart: :hart:

Dat worden er al drie als eerste  ;D  ;D

Dorian

• Gast
« Reactie #146 Gepost op: juli 27, 2006, 09:53:58 am »
Om nog even kort terug te komen op die Ara.
Wij hebben ook om uitleg gevraagd... En dat was heel duidelijk. Op dat moment denk je ook: ja, als het zo is... dan snap ik het wel.

Realiseer me alleen nu ineens dat er volgens mij niet veel auto's in die straat komen, want er staat een paal aan het begin van die straat.
(Als ik het mis heb, corrigeer me dan maar....)

En de reden van de kettig was toch dat hij dan niet onder een auto kan komen...

Caiolinda

• Gast
« Reactie #147 Gepost op: juli 27, 2006, 10:45:23 am »
Dat vond ik inderdaad ook toen wij er waren. Er was geen auto te bekennen was en volgens mij gaat Rocko helemaal nergens heen zonder ketting. Behalve als iemand kwaad in de zin heeft natuurlijk.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #148 Gepost op: juli 27, 2006, 18:09:58 pm »
Dat worden er al drie als eerste  ;D  ;D

Uhm, nee nee, een amazone komt als 2e, ik vind die maracana's nog leuker  :hart:

Offline aschra

• Net zelfstandig
  • joly en keesie en Dirk
« Reactie #149 Gepost op: augustus 05, 2006, 22:45:45 pm »
ik ben van de week ook bij dieca geweest
en ook gevraagd naar de ara waarom hij een ketting om had
de vogel is al 65 jr en 40 jr inwoner van gorichem
eerst was hij bij een andere dierenwinkel en toen die stopten heb sjaak hem overgenomen.
en ook zolang had hij al een ketting om
dus de vogel is het gewend, en als dat niet meer kan verdwijnt de vogel in een kooi wat is nu beter
de ara is echt niet zielig en krijg ook heel veel aandacht.

ze hebben daar ook heel leuk speelgoed
heb er 4 speeltjes gekocht en een hele mooie standaard
en joly is er ook heel blij mee