Auteur Topic: Papegaaienspeciaalzaak Dieca in Horn  (gelezen 102147 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Papegaaienspeciaalzaak Dieca in Gorinchem
« Reactie #195 Gepost op: augustus 19, 2006, 10:25:07 am »
Huh? Nooit gehoord. Maar dat zou goed kunnen dat hij dat ooit gezegd heeft. Hij is ook teruggekomenop kaketoes, omdat ze ze anders toch bij een ander gaan kopen... Als je zo'n jong amazonetje ziet, is dat erg verleidelijk als je zo als ik een zwak voor amazones hebt. Maar ik wil toch een oudere, eentje die een nieuw huis nodig heeft, ik loop er nog wel eens tegenaan t.z.t.!! :hart:

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #196 Gepost op: augustus 19, 2006, 10:31:20 am »
Ja ik heb hem dat gevraagd omdat ik zelf ook interesse heb in amazones en toen zei hij dat, nog geen 3 maanden geleden  ??? ;D

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #197 Gepost op: augustus 19, 2006, 10:50:12 am »
Ja dat kan goed, hij is in die tussentijd toch ook begonnen met kaketoes, terwijl hij dat eerst ook niet zou doen. Er kwam natuurlijk vraag naar deze vogels en hij had zoiets van: beter geteste vogels met begeleiding verkopen dan dat ze naar een ander gaan, bijv. Dennis of 4-animals ofzo! ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #198 Gepost op: augustus 19, 2006, 10:54:39 am »
Ja, zo ken ik er nog wel een paar!  ::)  ::)

Hij kan de mensen die bij hem komen om te vragen naar een kaketoe ook voorlichten, dat dat niet altijd een geschikte huiskamervogel is. Zodat ze helemaaal geen kaketoe gaan kopen. In plaat van er toch 1 verkopen en dan hopen dat ze je tips onthouden en in de praktijk gebruiken (ook over 5 jaar nog als de kaketoe groot word)

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #199 Gepost op: augustus 19, 2006, 11:02:54 am »
Ik weet dat hij de kleinere kaketoesoorten geschikter vind, hij heeft zelf ook een oranjekuif, maar inderdaad, als je ze als huiskamervogel niet geschikt vind, verkoop je ze toch niet  ???

Eens vragen aan hem  ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #200 Gepost op: augustus 19, 2006, 12:10:40 pm »
Ja, zo ken ik er nog wel een paar!  ::)  ::)

Hij kan de mensen die bij hem komen om te vragen naar een kaketoe ook voorlichten, dat dat niet altijd een geschikte huiskamervogel is. Zodat ze helemaaal geen kaketoe gaan kopen. In plaat van er toch 1 verkopen en dan hopen dat ze je tips onthouden en in de praktijk gebruiken (ook over 5 jaar nog als de kaketoe groot word)

Dat heeft hij ook steeds gedaan, maar het bleek dus dat ze niet te overtuigen waren, vandaar zijn tegenwoordige standpunt. ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #201 Gepost op: augustus 19, 2006, 12:17:12 pm »
Ik heb trouwens iets meegenomen van Dieca gisteren, waarvan Sjakko helemaal gek is... Een Dennenappel (reuze) gevuld met zaadjes en lekkere dingetjes!

Heb hem inmiddels wel naar de kooi verplaatst, want ze sloopt hem en al die lekkere zaadjes vallen op de grond in de tuin In haar kooi kan ze nog naar de bodem om de zaadjes alsnog op te eten! :)

chantal

• Gast
« Reactie #202 Gepost op: augustus 19, 2006, 12:49:09 pm »
Sjaak verkoopt ze niet zomaar aan iedereen die er binnen komt. Wij wilden ook een witkuif maar die heeft hij ons echt afgeraden en we gaan die ook echt niet meer nemen hoe mooi en lief ze ook zijn. Zelfs de ara maracana zou hij niet aan ons verkopen omdat wij net ons grijsje hebben. Niet dat we hem gelijk wilde hebben maar hij zei gewoon die zou ik nu nog niet aan jullie verkopen.Volgende week heb  ik om 11:00 een afspraak bij Dieca met Chico kan nu al niet wachten vind het altijd zo leuk en ik hoop dat de Maracana's er nog zitten.  :hart:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #203 Gepost op: augustus 19, 2006, 12:52:44 pm »
Eén van de maracana's is verkocht, maar ze zitten er alletwee nog...  :hart:

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #204 Gepost op: augustus 19, 2006, 13:33:28 pm »
Dan ga ik nog even niet langs  :cry:

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #205 Gepost op: augustus 19, 2006, 13:36:18 pm »
Zou ik niet doen nee  ;) :)

Dorian

• Gast
« Reactie #206 Gepost op: augustus 19, 2006, 18:21:10 pm »
Wij hebben een hele dicsussie gehad met Sjaak toen we Pinkey kochten.
Hij vond het maar vreemd dat wij een kaketoe kochten die al 16 weken was, daar was hij echt tegen.
Het was veel beter om een jonge te kopen die nog pap kreeg volgens hem.
Ik had daar op in te brengen dat je dan ten eerste tijd genoeg moet hebben om alle voedingen te geven en ten tweede niet onzeker moest zijn of je het wel goed deed.
Kan toch best dat je het verkeerd doet.
Dat was niet waar volgens hem.

Ik vond het een vriendelijke aardige behulpzame man.
Met een eigen mening waar ik eerlijk gezegd best blij om was. Alleen niet openstaand voor een echte discussie.
Ik voelde me heel erg het meisje van 24 dat niks wist... En hij hield wel heel erg vast aan zijn mening.
Best jammer eigenlijk.
« Laatst bewerkt op: augustus 19, 2006, 18:27:57 pm door Dorian »

Tommy

• Gast
« Reactie #207 Gepost op: augustus 19, 2006, 19:41:49 pm »
Citaat
Hij vond het maar vreemd dat wij een kaketoe kochten die al 16 weken was, daar was hij echt tegen.
Het was veel beter om een jonge te kopen die nog pap kreeg volgens hem.
Zei hij dat echt?? :o Wat valt me dat tegen zeg :(

Trouwens over die agas...er zijn wel kwekers die hun ouderskoppels getest hebben en toch betaalbaar jonge agas verkopen hoor. Dus t kan ECHT wel ;)

Citaat
Ja, zo ken ik er nog wel een paar!   

Helemaal mee eens Corina :thumsup:

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #208 Gepost op: augustus 20, 2006, 00:04:50 am »
Misschien zijn de agakoppels waar hij zijn aga's haalt, wel getest  ???

Dorian

• Gast
« Reactie #209 Gepost op: augustus 20, 2006, 11:44:47 am »
Zei hij dat echt?? :o Wat valt me dat tegen zeg :(

Ja tommy, dat zei hij echt.
Mijn reactie daarop was dat ik wist dat er best veel mis kon gaan met voeden en dat mensen soms echt niet meer weten hoe en wat.
Vooral als de vogel moeilijk eet.
Ik gaf als voorbeeld de edels. Ik had al meerdere keren gehoord dat dat vaak moeilijke etertjes kunnen zijn.
En dat er kwekers zijn (onder andere die waar wij Pinkey vandaan hebben) die absoluut hun edels niet wegdoen voordat ze zelfstandig zijn.
Bij hem gingen genoeg vogels weg die nog papvoeding moesten krijgen. En dat ging helemaal nooit mis.
Ik legde hem de voorbeelden voor die wij kregen van de kweker van Pinkey en wat er dus misgegaan was.
Ik weet niet meer wat zijn antwoord daarop was, maar hij gaf me het gevoel dat zij de mensen dan niet goed voorlichtte en niet genoeg hulp aanboden.
En dat terwijl zij dag en nacht klaar staan voor je. Zelfs langs gaan in weet ik waar in het land om mensen een dag te helpen...

Daarnaast (ik moet het nu toch even kwijt) gaf hij ergens in de discussie over opvoeding aan (met betrekking tot kinderen), dat kinderen ook vaak beter luisteren naar de vader.
Dat moeder te lief en meegaand is. En dat vader de hele dag werkt en dat als hij thuis komt moe is en dus wat duidelijker in grenzen.
Met als stereotype dat mannen werken en vrouwen thuis blijven. Ik gaf hier als reactie op dat de voorbeelden die ik ken vanuit mijn werk niet zo zijn.
Maar hij bleef bij zijn standpunt en ik was toch wel een beetje boos geloof ik.  :)

Ik weet niet. Ik vind dat Sjaak echt heel veel hulp biedt, maar weinig ruimte laat voor de standpunten van andere mensen.
Ik heb daar persoonlijk wel moeite mee. :CENS
Maar ja, op zich verkoopt hij gewoon vogels die in orde zijn (voor zover dat kan, gezien de aga-discussie).

En hij helpt mensen echt goed op weg denk ik, hij is ontzettend vriendelijk.
Ik blijf zitten met gemengde gevoelens over Dieca  ???