Zei hij dat echt??
Wat valt me dat tegen zeg 
Ja tommy, dat zei hij echt.
Mijn reactie daarop was dat ik wist dat er best veel mis kon gaan met voeden en dat mensen soms echt niet meer weten hoe en wat.
Vooral als de vogel moeilijk eet.
Ik gaf als voorbeeld de edels. Ik had al meerdere keren gehoord dat dat vaak moeilijke etertjes kunnen zijn.
En dat er kwekers zijn (onder andere die waar wij Pinkey vandaan hebben) die absoluut hun edels niet wegdoen voordat ze zelfstandig zijn.
Bij hem gingen genoeg vogels weg die nog papvoeding moesten krijgen. En dat ging helemaal nooit mis.
Ik legde hem de voorbeelden voor die wij kregen van de kweker van Pinkey en wat er dus misgegaan was.
Ik weet niet meer wat zijn antwoord daarop was, maar hij gaf me het gevoel dat zij de mensen dan niet goed voorlichtte en niet genoeg hulp aanboden.
En dat terwijl zij dag en nacht klaar staan voor je. Zelfs langs gaan in weet ik waar in het land om mensen een dag te helpen...
Daarnaast (ik moet het nu toch even kwijt) gaf hij ergens in de discussie over opvoeding aan (met betrekking tot kinderen), dat kinderen ook vaak beter luisteren naar de vader.
Dat moeder te lief en meegaand is. En dat vader de hele dag werkt en dat als hij thuis komt moe is en dus wat duidelijker in grenzen.
Met als stereotype dat mannen werken en vrouwen thuis blijven. Ik gaf hier als reactie op dat de voorbeelden die ik ken vanuit mijn werk niet zo zijn.
Maar hij bleef bij zijn standpunt en ik was toch wel een beetje boos geloof ik.

Ik weet niet. Ik vind dat Sjaak echt heel veel hulp biedt, maar weinig ruimte laat voor de standpunten van andere mensen.
Ik heb daar persoonlijk wel moeite mee.

Maar ja, op zich verkoopt hij gewoon vogels die in orde zijn (voor zover dat kan, gezien de aga-discussie).
En hij helpt mensen echt goed op weg denk ik, hij is ontzettend vriendelijk.
Ik blijf zitten met gemengde gevoelens over Dieca