Auteur Topic: Biggencompost ??  (gelezen 4619 keer)

Bozzee

• Gast
Biggencompost ??
« Gepost op: december 26, 2005, 12:26:47 pm »
Hier even een vraagje over biggen-compost.

Heeft iemand hier, dit weleens gebruikt of weet iemand waar dit te koop is?

Ik heb op meerdere site's gelezen dat dit goed is voor de vogels en voornamelijk de bourken hier verzot op zijn. Nu ben ik in verschillende dierenspeciaalzaken geweest en hier naar gevraagd maar daar kennen ze het helemaal niet.
Bij ons bij de Welkoop kenden ze het wel maar, daar kreeg ik als antwoord dat ze het niet meer mochten verkopen na de varkenspest.  ???

Wie kan me helpen met de zoektocht hiernaar.  ;)

Groeten Edwin.

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
    • George Steinz
Re: Biggencompost ??
« Reactie #1 Gepost op: december 26, 2005, 12:37:00 pm »
Ik ken het, weet waar ik het kan kopen maar gebruik het niet meer.
Ook ik las over de voordelen zoals mineralen etc. maar mijn vogels keken niet om naar de "potgrond" (want daar lijkt het op).

Alleen is mijn leverancier verhuisd naar Belgi

Bozzee

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: december 26, 2005, 21:03:35 pm »
Klopt daar heb ik op internet ook wat gevonden met de leverancier ook in Nederland.
Op verschillende site's bij kanarie-kwekers vind je het ook, ik heb al een paar mailtjes verstuurd. De kanariekwekers schijnen het te gebruiken voor de "eumenaline" als ik het goed schrijf. Bij de donkere kanarie's voor de donkere hoorndelen, die men door biggencompost schijnt te verkrijgen.

Of ze het eten willen weet ik ook niet maar net als jij zou ik het graag eens proberen.

Groeten Edwin.

Bozzee

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: december 28, 2005, 09:11:42 am »
Ik heb wat gevonden wat heet AviTerra, is dit ook het product dat jij gebruikt had George ?

Dit is ook "biggen"compost maar speciaal samengesteld voor vogels, ik had een mail gestuurd naar hen zitten in Zeeland. Naar een dealer bij in de regio, nu moet hier in Rijssen daar een dealer van zitten. Ongeveer 20 min. van hier. Binnenkort even langs gaan, dan laat ik het verder weten.

Groeten Edwin.

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
    • George Steinz
« Reactie #4 Gepost op: december 28, 2005, 09:35:34 am »
Ik heb wat gevonden wat heet AviTerra, is dit ook het product dat jij gebruikt had George ?

Juist, die had ik. :thumsup:

chiko.luna

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: december 29, 2005, 11:53:13 am »
Mijn voorige ericht was neit zo netjes/ ;D
Maar toch als je biggen compost nodig hebt...
Dan ga je naar een boerderij met biggen  ;)
« Laatst bewerkt op: december 29, 2005, 13:37:50 pm door Neophema Plaza »

Bozzee

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: december 29, 2005, 13:55:04 pm »
Als ik op zoek was naar biggenmest/stront dan zou ik dat zeker doen.

Maar compost is wel degelijk wat anders.  :elvis:

Groeten Edwin.

P.s.: heb net 2 zakjes op gehaald, voor de prijs hoef je het niet te laten.

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
    • George Steinz
« Reactie #7 Gepost op: januari 02, 2006, 19:00:51 pm »
Onderstaande tekst kwam ik nog tegen:

Biggen compost

Inleiding :
Zoals beschreven staat over de zwarte hoorndelen bij de kanarie vogels ,en het gebruik van biggen compost hierbij ,wil ik over deze compost ook iets meer vermelden dit naar aanleiding van diverse vragen hierover. Deze biggen compost is een product dat zeker bij vogels in de zwartreeks niet mag ontbreken dit komt zeker met combinatie van bruidssluier de zwarte hoorndelen met het pigment ten goede. De hoorndelen zullen veel donkerder worden ,en het pigment zwarter doorkomen. Ook voor de Europese vogels is het zeer zeker aan te raden . Ook in de rui periode is het goed om verveling tegen te gaan ,en verder uiteraard de goed zuiverende werking ,maar hierover wat meer in de rest van het artikel.
Wat is nu biggen compost :
Biggen compost is geen varkensmest wat veel liefhebbers denken .Biggen compost is een product dat bestaat uit zuivere extra fijne compost van groente fruit en tuinafval ,met toevoeging van een bepaalde samenstelling aan mineralen en amoniazuren wordt het product ideaal voor consumptie voor dieren en in het algemeen ook voor vogels is later vastgesteld. De naam is ontstaan daar dit bij proefstations voor de varkenshouderij het geven van deze compost voor een flinke vermindering van het medicijn gebruik bij de biggen .Zij kregen dit vanaf de tweede dag van de geboorte direct als er diaree E

Bozzee

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: januari 02, 2006, 21:06:19 pm »
Dit stuk had ik ook gelezen, baat het niet schaad het niet, zo dacht ik erover.

Ik verstrek het nu ook aan de vogels die in de rustperiode zijn, en niet aan de op het moment broedende koppels. Voor de zekerheid. Een stel van de bourken heeft er al een schaaltje van genuttigd en ook de personata's in de binnenvoli

chiko.luna

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: januari 19, 2006, 18:49:32 pm »
 :hart: :hart: :hart: :hart: :hart:  :P maar eh die snap ik niet

turborat

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: februari 12, 2006, 23:41:16 pm »
Als ik op zoek was naar biggenmest/stront dan zou ik dat zeker doen.

Maar compost is wel degelijk wat anders.  :elvis:

Groeten Edwin.

P.s.: heb net 2 zakjes op gehaald, voor de prijs hoef je het niet te laten.
« Laatst bewerkt op: februari 12, 2006, 23:42:47 pm door turborat »