Auteur Topic: Kaya  (gelezen 25065 keer)

Cosch

• Gast
Re: Kaya
« Reactie #180 Gepost op: maart 13, 2006, 21:08:59 pm »
 ;D

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #181 Gepost op: maart 13, 2006, 21:13:19 pm »
 :a036: Goed zo,
           Kaya maakt vorderingen  ;D  :thumsup:

billy

• Gast
« Reactie #182 Gepost op: maart 13, 2006, 22:14:48 pm »
Suppperrrrrrrrrrr :a036:
Groetjes Els

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #183 Gepost op: maart 13, 2006, 23:55:21 pm »
hey corina,
dit vond ik ergens in deze topic van je,kan je mij eens even uitleggen wat je daar mee bedoelt met die reiniger ??

Heb hem nu 3x gedouched. Het water gleed er telkens vanaf! Dus heb hem met eucalyptis reiniger bespoten. Dat drong wel door. dus nu lijkt eindelijk het stof een beetje eraf gesproeid!

grtzz vivke

Cosch

• Gast
« Reactie #184 Gepost op: maart 14, 2006, 08:47:52 am »
Dat is eucalyptisch reiniger. Dat kun je gebruiken om kooien en volieres mee schoon te maken. Maar als je daarvan een drupje in het water doet, waar mee je de vogels sproei dan worden ze flink nat en dringt het ook door de veren heen. Zodta het stof een beetje minder word.
Het staat ook op het flacon dat dat kan. De ene dierenarts raad het af en de andere vind dat je dat wel af en toe kunt gebruiken.

Niet dagelijks maar eens in de zo veel tijd.

Hier in Nederland kun je dat bij Lantro bestellen. Maar ik schat dat als je in Belgie naar een vogelbeurs ga, dat ze het daar ook wel hebben!

Gr Corina

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #185 Gepost op: maart 14, 2006, 14:00:08 pm »
Dat is eucalyptisch reiniger. Dat kun je gebruiken om kooien en volieres mee schoon te maken. Maar als je daarvan een drupje in het water doet, waar mee je de vogels sproei dan worden ze flink nat en dringt het ook door de veren heen. Zodta het stof een beetje minder word.
Het staat ook op het flacon dat dat kan. De ene dierenarts raad het af en de andere vind dat je dat wel af en toe kunt gebruiken.

Niet dagelijks maar eens in de zo veel tijd.

Hier in Nederland kun je dat bij Lantro bestellen. Maar ik schat dat als je in Belgie naar een vogelbeurs ga, dat ze het daar ook wel hebben!

Gr Corina

jamaar ,de papegaaien hebben zoals eenden een bepaalde stof op hun veren die ze bescherming moet geven tegen AL te nat te worden,ga je die stof dan niet afbreken door die reiniger??

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #186 Gepost op: maart 14, 2006, 16:07:16 pm »
Dat is nou precies waarom ik het niét meer gebruik, ik vind het een beetje té reinigend... maar er zijn er zat die het wel doen hoor en misschien heb ik ongelijk, maar tis mijn gevoel maar! ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #187 Gepost op: maart 14, 2006, 16:12:11 pm »
Ik weet het eerlijk gezegd niet goed. Hooimeijer raad het ook af om daar mee de vogels te besproeien. Maar als het heel slecht was, zou het ook nioet op de verpakking staan, zou je zeggen!
Maar ik weet wel dat als ik Kaya een beetje nat wil krijgen, dat met gewoon water niet lukt!
  ???

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #188 Gepost op: maart 14, 2006, 19:02:35 pm »
En? Dat lukt mij ook niet bij Sjakkie.. Ik denk dan maar, alles wat er afglijdt, zou in de natuur ook niet doordringen en maak me verder niet zo druk erom. De slijmvliezen enz. worden toch wel vochtig..  ;)

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #189 Gepost op: maart 14, 2006, 20:28:38 pm »
Hier worden ook niet alle vogels door en door nat.

Cosch

• Gast
« Reactie #190 Gepost op: april 01, 2006, 11:24:45 am »
Nou ik snap niks van die rare vogel.  :)

Gisteravond was ik met Kaya aan het spelen. Ik had hem lekker op de grond laten scharrelen en op een gegeven moment ging het spelen wat wilder. Ging op hem afrennen en geluidjes maken, net of ik hem wilde pakken!  (:-X alsof ik dat durf  ::)) In plaats van dat hij verstijfd blijft staan afwachten, zoals bijv Coco en Japie. Zet hij me toch een sprint in, recht naar mij toe.  :o  :o
Ik lag helemaal in een deuk. Ten eerste al: Kaya en rennen  :o. Ten tweede dat hij zo onverschrokken op me af rent van alsof het een roofdier is in plaats van een prooidier.
Als ik dan vlak bij hem was deed ik mijn benen wijd zodat ik niet over hem heen rende en dat vond tie wel mooi!
Blijkbaar is het bij hem ook hoe wilder hoe beter!

Wickingh

• Gast
« Reactie #191 Gepost op: april 01, 2006, 11:49:20 am »
Hai Corina,

Citaat
Als ik dan vlak bij hem was deed ik mijn benen wijd

denk je wel aan de minderjarige lezertjes  :)

mvg Frank

Cosch

• Gast
« Reactie #192 Gepost op: april 01, 2006, 12:39:05 pm »
Deze is zo flauw dat het geen leuk grapje is!  :(

Je kunt vast beter Fank! 

Wickingh

• Gast
« Reactie #193 Gepost op: april 01, 2006, 12:44:28 pm »
Deze is zo flauw dat het geen leuk grapje is!  :(

Je kunt vast beter Fank!  

Geef me dan betere citaten, ik ben ook van jou afhankelijk  ;)

mvg Frank

Cosch

• Gast
« Reactie #194 Gepost op: april 01, 2006, 12:45:17 pm »
 ;D  ;D