Heb het even rustig. Zal maar even een update over Kaya vertellen!
Het gaat eigenlijk steeds iets beter! We zijn er nog lang niet maar hij bijt steeds minder. Het blijft meer bij dreigen. Als ik dan op strenge toon zeg: Pas op Kaya. Dan houd hij op en stapt op. In de kooi stappen om naar buiten te gaan gaat 95% goed. Om van op de kooi op te laten stappen ongeveer 50%. Dus ook zonder dreigen.
Hij zoekt steeds meer toenadering. Als ik bijv op de bank zit zet ik hem op mn been. En laat ik hem verder met rust. De laatste tijd komt hij zelf toenadering zoeken. Dan komt hij met zijn kopje naar beneden richting mijn hand. Dan wil hij koppiekrauw.

Hij vind het nog steeds heerlijk om te slopen. Dat rare hangen aan de tralies heb ik hem niet meer zien doen. En als ik in de douche ben, 'praten' we met elkaar. Dan roept hij Joehoe en fluit allerlei deuntjes en fluitjes.
Het enige waar ik zelf aan moet werken is, dat ik vertrouwen in hem krijg. Eerlijk gezegd vertrouw ik hem nog niet. En ik ben bang dat hij dat voelt. Ik probeer het te laten merken door steeds minder de handdoek te gebruiken. Alleen bij echte dreigmomenten.
Gr Corina