Auteur Topic: Bloed kwam uit de gewiekte pennen!  (gelezen 15414 keer)

maria

• Gast
Re: Bloed kwam uit de gewiekte pennen!
« Reactie #75 Gepost op: januari 03, 2006, 22:50:11 pm »
Hoi mensen! We zijn net terug van Feld. Volgens hem is het dus echt door het stoten gekomen dat er bloed uit kwam. Het zou niet zo zijn dat Tjickie last zou kunnen hebben gehad van iritaties en daarom misschien in het leven geplukt heeft. De buitenste pennen waren helemaal rot en daar moest direct wat aan gedaan worden. Hij heeft ze dan ook verwijderd om meer ellende te voorkomen en dat was dus wel met een kleine narcose.

Het deed ons echt pijn in ons hartje om Tjickie daar zo "voor dood" te zien liggen maar we hopen dat dit de beste oplossing is voor haar en dat ze nu maar lekker in de rui mag komen!

Het zal allemaal wel lang duren maar helaas is dat niet anders!

Feld heeft trouwens niet toegegeven dat het te kort geknipt zou zijn. Je kan dan strijden wat je wil maar daar kom je dan toch niet uit en schiet je verder niks mee op.

We hebben ook QT meegenomen om er een chipje in te laten brengen en een knijpringetje om de poot te doen. Ook hebben we QT laten sexen om het verhaal compleet te maken. Ow ja en de nageltjes zijn van beiden een klein beetje bijgeknipt.

We hopen op een gezond en gelukkig 2006, voor zolang als die mag duren.

Ronald en Maria
« Laatst bewerkt op: januari 03, 2006, 22:52:10 pm door maria »

marian53

• Gast
« Reactie #76 Gepost op: januari 03, 2006, 23:01:53 pm »
zo wat spannend allemaal, arme Tjickie  ik hoop dat nu alles goed komt  :)  en dat hij maar snel zn nieuwe veren krijgt  :)  :thumsup:

jeske5

• Gast
« Reactie #77 Gepost op: januari 03, 2006, 23:17:19 pm »
wat erg allemaal zeg. hopelijk gaat het vanaf nu beter met tjickie's vleugels. hoe kwam het dat de buitenste pennen rot waren?

Ronald

• Gast
« Reactie #78 Gepost op: januari 04, 2006, 00:06:28 am »
Ik denk dat dat dan is gekomen door de eerste keer stoten en het bloed, tweede keer stoten en bloed en dat er bacterien in zijn gekomen.
Ik ga morgen nog even bellen of we niet nog iets moeten geven of doen voor de zekerheid dat er geen bacterien meer in zitten.

Ronald.

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #79 Gepost op: januari 04, 2006, 00:07:30 am »
Ik hoop ook dat het gauw weer goed komt.
Beterschap voor Tjickie. :-*

Ronald

• Gast
« Reactie #80 Gepost op: januari 04, 2006, 00:09:03 am »
Zal het doorgeven. :-*

Ronald.

old john

• Gast
« Reactie #81 Gepost op: januari 04, 2006, 00:15:56 am »
het komt best goed met jullie gaaitje voel het en met zoveel liefde van jullie kan het alleen maar beter gaan worden

groetjes old john &sweety

Ronald

• Gast
« Reactie #82 Gepost op: januari 04, 2006, 00:30:36 am »
Dank je! :hart:

Ronald.

charon

• Gast
« Reactie #83 Gepost op: januari 04, 2006, 09:30:20 am »
nou sterkte ermee en ik hoop dat zoiets nooit meer gebeurt
het is zo sneu voor het arme diertje

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #84 Gepost op: januari 04, 2006, 11:03:22 am »
Fijn dat dit achter de rug is in ieder geval :thumsup:, hoe is het nu met Tjickie? Bekomen van de narcose? ;)
Dat je niet gaat strijden als hij het toch niet toegeeft, snap ik wel. Heb je nog gezegd dat i

ER-Merinda

• Gast
« Reactie #85 Gepost op: januari 04, 2006, 11:22:03 am »
Citaat
Heb je nog gezegd dat i

Jefta

• Gast
« Reactie #86 Gepost op: januari 04, 2006, 12:06:06 pm »
ik had even voor de zekerheid een mailtje gestuurd naar J.Hooimeijer en dit vandaag terug gekregen:

Citaat
"Het zijn mooie foto's van een afschuwelijk verhaal. Het is voor mij onbegrijpelijk maar geen uitzondering.
De edel is de geknipte stompjes aan het vervangen.
Nieuwe veren ontwikkelen zich in eerste instantie in een "bloedbuis". Deze buizen zijn  normaal gesproken door de andere veren beschremd.
Door deze kortwiek methode dus niet waardoor deze bloedbuizen gemakkelijk kunnen beschadigen met de bekende gevolgen. Een beschadigde bloedbuis kan flink bloedverlies geven.

Wij zijn druk bezig om dagen voor dierenartsen en dierenartsassistentes te organiseren in Lelystad over voeding, gedrag en het omgaan met papegaaien/parkieten inclusief kortwieken, snavels/nagels bijwerken, bloed afnemen enz.

Vedias de organisatie van dierenartsassistentes heeft een informatiedag voor dierenartsen assistentes georganiseerd.
Het zijn nu 3 dagen geworden, volgeboekt  met per dag 70 assistentes.
Daarbij komen allerlei zaken aan de orde inclusief het kortwieken.

Vriendelijke groet

Jan Hooimeijer DVM, CPBC "

ik hoop dat dit ook iets meer duidelijkheid verschaft...
succes verder..
gr Jefta

Jefta

• Gast
« Reactie #87 Gepost op: januari 04, 2006, 12:13:12 pm »
Dit onderschrijf ik niet, dus niet iedereen ;) Maar:

Waarom is dit dan t

ER-Merinda

• Gast
« Reactie #88 Gepost op: januari 04, 2006, 12:26:40 pm »
Jefta,

Ik kan mij jou boosheid voorstellen. Het gaat mij er niet om iemand boos te maken, dat voorop gesteld.

Het grote probleem zit er in het geval van Tjickie NIET in dat Feld geknipt heeft zoals hij gedaan heeft!!!!!!!!!!!!!!!!
Het grote probleem zit hem erin dat, zoals Hooimeijer terecht opmerkt,
dat dit bloedverlies een zeer direct gevolg is van deze amateuristische manier van knippen???

Deze amateuristische knipmethode is dus NIET door Feld gedaan maar door een medeliefhebber!!!!!!!!!!!!!!!
LEZEN VOORDAT JE BOOS WORDT op mij of de schuld bij Feld neerlegt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ER-Merinda

• Gast
« Reactie #89 Gepost op: januari 04, 2006, 12:30:12 pm »
Ik wil hiermee enkel en alleen maar mee aangeven dat je makkelijk kunt roepen "Ik knip wel even"
Maar zoals Hooimeijer aangeeft hier zelfs voor dierenartsen een cursusdag voor uitgetrokken wordt omdat zelfs de professionals hier nog op bij moeten leren.

Het gaat beslist goedkomen met Tjickie, daar ben ik van overtuigd.
Laat iedereen hiervan leren en niet stijfkoppig denken dat we het wel even beter weten dan de opgeleide en getrainde professionele mensen. Die volgens mijn bescheiden mening ook best wel met het hart erbij betrokken zijn.

Een les voor ons allen.

Met vriendelijke groeten
;) Peter