Auteur Topic: andere speeltjes  (gelezen 2569 keer)

..ingrid..

• Gast
andere speeltjes
« Gepost op: januari 02, 2006, 19:57:58 pm »
ik heb op dit forum erg veel gelezen dat je regelmatig de speeltjes moet verwisselen.Ik heb dat ook gedaan een mooie schommel gekocht en een groot stuk touw.Nu is hij als de dood voor zn kooi  :) :). Na een paar uurtjes gaat het al wat beter maar hij is niet enthousiast  :P. Wat is jullie ervaring hier mee moet ik het er weer uithalen of.............

amacera de pera

• Gast
Re: andere speeltjes
« Reactie #1 Gepost op: januari 02, 2006, 20:43:05 pm »
ik zou het er niet uit halen bij mij zijn lora en pedra ook altijd even bang voor een nieuw iets in de kooi

ik heb in de kooi van JP-tje dikke wilgentakkengemaakt en daar hield ik klossen van over die heb ik aan elkaar gemaakt met haakjes en die dicht geknepen zo hangen er 4 klossen hout om aan te knagen in de kooi  die twee dwazen hebben zeker anderhalf uur aan de tralies gehangen lora maakte het zelfs zo bont dat ze er bij ging piepen ik heb er geen aandacht aan gegeven en de klossen lekker laten hangen
de rest van de dag deden ze weer gewoon alleen gingen ze niet langs die klossen en nu zitten ze er aan te knagen.

haal je het speelgoed er weer uit zal je vogel er niet aan kunnen wennen en een ander speeltje zal hij ook weer eng vinden ,ik wissel regelmatig het speel goed waardoor ze gewent zijn dat er telkens wat anders hangt alleen van die klossen hadden ze nog nooit gehad

gr Ann

..ingrid..

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: januari 02, 2006, 21:28:57 pm »
oke bedankt!!!!!!!! maar het leuke is de schommel hangt aan de linkerkant en het touw begint aan de rechterkant van zn kooi tot aan de linkerkant.met als gevolg dat hij nu op de grond zit  :) :)Maar ik hou je advies aan en laat alles hangen

jeske5

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: januari 02, 2006, 21:30:59 pm »
idd, gewoon laten hangen en geen aandacht aan besteden. Mijn aga is ook vaak als de dood als ik een nieuw speeltje in de kooi hang, maar dat is na een paar dagen wel over. pas als hij er niet meer bang voor is maar het speeltje bijvoorbeeld echt niet leuk vind, haal ik het er uit.

Pascalle

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: januari 02, 2006, 21:41:19 pm »
Ik zou het ook laten hangen, maar als ik 2 nieuwe speeltjes zou hebben, waar hij beide bang van zou zijn. Dan zou ik persoonlijk eerst het ene speeltje er neer hangen en wanneer hij daaraan gewend zou zijn dan het 2e speeltje.... Maar dat moet je natuurlijk zelf weten  ;).

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #5 Gepost op: januari 02, 2006, 22:00:24 pm »
Als ik nieuw speeltjes koop,leg ik ze meestal een paar dagen in de buurt van de vogels zodat ze ze kunnen zien.En af en toe loop ik ermee naar de kooi om ze nieuwschierig te maken.

..ingrid..

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: januari 02, 2006, 22:11:54 pm »
ja ik heb gelijk de twee speeltjes erin gehangen misschien niet zo slim. De schommel had ik wel eerst naast de kooi neergelegd en op de bak enzo gelegd hij stapte hier ook op toen ik m voor m hield, dus ik dacht nou het kan wel .......... :( :(

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #7 Gepost op: januari 02, 2006, 23:32:02 pm »
Het zijn soms rare wezentjes. ;D

..ingrid..

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: januari 03, 2006, 21:15:10 pm »
maar zou ik er nu 1 speeltje utihalen??Hij zit nog steeds niet echt op zn gemak maar het lijkt beter te gaan :CENS

amacera de pera

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: januari 03, 2006, 21:33:37 pm »
volhouden is het motto ,als het nu al wat beter gaat zou ik het zo houden ,als je er nu weer een uit haal is er weer een verandering , de aan houder wint :thumsup:

gr ann

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #10 Gepost op: januari 03, 2006, 23:34:39 pm »
Welja, gewoon laten hangen!
Als ik een nieuw speeltje heb (voor de vogels dan he) dan weet ik dat Joda er bang voor zal zijn. Dus ik haal dr uit de kooi en ga dan zelf met het speeltje spelen, al roepende: was is dat mooooiii! Nou dan is ze er als de kippen bij hoor! dan hangen we het speeltje "samen" op in de kooi. Ze helpt ook echt mee: gaat aan de sluiting knabbelen als ik m open of dicht wil doen, ze gaat precies op dat stukje hangen wat ik even vast wil houden... :P

..ingrid..

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: januari 08, 2006, 14:23:53 pm »
zo hehe , ernie speelt eindelijk met zn speeltjes. Schommelt als de beste   :thumsup: :thumsup:. Is er echt heel blij mee. Bedankt voor jullie advies  :-* :-*

amacera de pera

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: januari 08, 2006, 17:48:16 pm »
graag gedaan :-*

gr ann

Offline --Lydia--

• Eendags kuiken
  • Dit forum is top
« Reactie #13 Gepost op: januari 11, 2006, 20:53:23 pm »
Welja, gewoon laten hangen!
Als ik een nieuw speeltje heb (voor de vogels dan he) dan weet ik dat Joda er bang voor zal zijn. Dus ik haal dr uit de kooi en ga dan zelf met het speeltje spelen, al roepende: was is dat mooooiii! Nou dan is ze er als de kippen bij hoor! dan hangen we het speeltje "samen" op in de kooi. Ze helpt ook echt mee: gaat aan de sluiting knabbelen als ik m open of dicht wil doen, ze gaat precies op dat stukje hangen wat ik even vast wil houden... :P

Hoi Iejah,

Wat leuk dat ie van jou dat doet als je het op die manier laat zien.
Onze grijze doet dat alleen met dingen die je kunt eten.  Dan is hij er razendsnel bij.
Behalve met trosgierst, dat heb ik niet geproefd voor Jimmy en hij wil er ook niks van weten.
Ze hebben wat dat betreft allemaal hun eigen karaktertje.  ;)

Offline sweety

• Uit de jeugdrui
  • sweety
    • aursil
« Reactie #14 Gepost op: januari 12, 2006, 08:00:22 am »
hoi

als onze sweety een nieuw speeltje in haar  kooi krijgt gaat ze eerst een paar uur op de grond zitten en kijke naar het nieuwe
speetje  :)
zij moet dan eerst zekker weten dat het geen bedreiging voor haar is maar als zij door heeft dat het om te spelen is is ze er ook niet meer van af te houden.

sweety