Vandaag me laatste bijzitting gehad van dit jaar.
Dit keer in het bijzijn van 2 docenten en me mentor, dus zware dag gehad

Maar alles is goed verlopen hoor, de keuring verliep voorspoedig.
Nog een voordeel van een bijzitting bij een docent, hij kent de leerstof, dus je krijg ook wel vragen over de eigenschappen en hij laat ook zien welke ( soms grote) fouten er aan een vogel zitten, ook bij de vogels die hij keurt.
Heb veel soorten gezien en gekeurd, jammer genoeg had een andere keurmeester de forpussen.
Zelf heb ik de groepen van de catharina's met al zijn kleuren

, eleganten, turquasineparkiet in lichtgroen en mutanten (lichtgroenpastel), prachtrosella's mutanten ( opaline lutino en opaline wildkleur) citroenparkieten en roodruggen gekeurd.
Vooral bij de catharina's en neophema's was de kwaliteit erg hoog, in beide groepen viel dan ook een 93, wat uiteindelijk een moeilijke keuze werd bij de uiteindelijke aanwijzing van de beste parkiet van de show.
Het werd na ook de andere keurmeesters ( die ook kromsnavels mogen keuren) geraadpleegd te hebben de catharina olijfgroen pop , die als beste kromsnavel van de show werd aangewezen.
Heb van deze dag best veel opgestoken wat ook van dienst kan zijn bij de tentamens van volgende week ( 16 december), nog een voordeel van het bijzitten bij een docent

Henk