Vandaag hebben George en ik weer een cursusdag gehad op een tentoonstelling.
Ik had met George afgesproken als hij om 7.15 op de carpoolplaats aanwezig zou zijn, we samen verder konden rijden.
We moesten naar Beek (gelderland) dus vanaf hier toch nog iets meer dan een uur rijden.
George bang om te laat te komen stond om 7 uur al te wachten op de carpool te wachten

In Beek aangekomen waren we nog te vroeg, de zaal was nog dicht, inmiddels waren de overige cursisten en ook de docent van die dag aanwezig.
Toen maar wachten op de man met de sleutel

Eenmaal binnen, een rondje langs de vogels gelopen , wij beide met camera

Daarna kregen we de opdracht om alle vogels in grote kooien te keuren.
Dat was per persoon volgens mij 35 vogels.
George en ik moesten als eerst de pyrrhura's gaan keuren, mijn favorieten, dus met veel plezier aan de gang.
Er zaten soorten die je niet veel ziet op een TT, zoals de Pyrrhura cruentata, Pyrrhura picta roseifrons, pyrrhura egregia.
Maar ook algemenere soorten zoals pyrrhura molinae, pyrrhura frontalis, pyrrhura rupicola en pyrrhura leucotis emma.
Zodra we de vogels gekeurd hebben , moesten we ook 3 prijswinnaars aanwijzen in deze groep.
Goud is geworden een pyrrhura leucotis emma, zilver een pyrrhura cruentata en brons een pyrrhura egregia.
De andere 2 cursisten moesten de overige zuid amerikaanse parkieten keuren, zoals de aratinga's , brotogerissen, citroeparkieten en aymara's
Ook in deze groep moesten 3 prijzen vallen, goud een kanarievleugelparkiet, zilver een oranjevleugel parkiet en brons weet ik niet meer

Wij kregen na de pyrrhura's de papegaaien, kaketoes en lories te keuren, de andere 2 de groep edelpapegaaien.
Als laatst kregen wij daarna de groep rosella's en de andere 2 de overige aussies.
Na een hel ochtend gekeurd te hebben was het tijd voor de lunch ( vette hap).
Daarna hebben we de soorten besproken welke we gekeurd hebben, maar ook vogels in de kleine kooien , om te zien welke kleurtjes er zijn ingestuurd en de bijzondere gevallen kleurtjes of twijfelgevallen

Dus al met al een heel leerzame dag, met de mededeling van de docent dat we allemaal goed gekeurd hebben en dat we goed op weg waren naar het examen.
Daarna snel naar huis, nou ja snel , ik was fout gereden, dacht het wel te weten zonder TRUUS.
Maar toch goed aangekomen op de carpool, waarna ik dan met een paar minuten thuis ben, maar zag dat George nog wel ff tijd nodig zou hebben om thuis te geraken.
Er stond, zoals gewoon om die tijd een file en verder op, nog een paar

( had dus tijd genoeg om de dag te nog is door te lopen

)
Henk