Vandaag me laatste bijzitting gehad, en tevens de laatste voor het examen.
Het ging heel voorspoedig, eerst de lijst ingevuld van de soortherkenning en daarna het keuren.
De eerste vogels waren voor mij, kon de keurmeester zien of we een beetje op 1 lijn zaten.
Na nog wat tips over het beschrijven en invullen van de keurbriefjes , heb ik zelfstandig zitten keuren, de briefjes werden uiteraard nagekeken.
waarna de keurmeester zijn handtekening eronder zet, dit mogen wij nog niet, zolang we niet geslaagt zijn.
Ik heb veel mooie vogels gezien deze dag, de beste van de show is een Red vended blue bonnet met 93 punten
Ook een koningsparkiet heeft 93 punten maar dit was een open klasse vogel en de red vended is een eigenkweek, dus die gaat voor.
Ook is 2 keer 79 punten gegeven, 1x aan een "pracht"rosella, deze was niet echt pracht, leek net als of die zo uit de stofzuiger was gekropen.
Nadat alle kromsnavels gekeurd waren , moest de keurmeester een andere helpen de tropen te keuren, ook hiervoor was hij bevoegd.
Ook daar is de 79 punten gegeven aan een diamand vink, ,die miste een nagel , veel veren, ook miste hij formaat en model en was de tekening op de flanken heel slecht.
Heb toch weer veel opgestoken van deze dag
Henk
@George, we hadden niet alleen dezelfde prikkers maar ook nog eens dezelfde pen om mee te schrijven, of dat heeft meegewerkt