Zaterdag 28-01-2006Vandaag de eerste dag van de opleiding.
Samen met de mannen van de opleiding tropische vogels vormden we (alleen voor vandaag) een groep van 13 man in totaal.
We begonnen de dag met het welbekende praatje en direct daarna gingen we aan de slag.
Met m'n 8 jaar intensief bezig zijn met deze vogels ben ik een broekkie vergeleken met het aantal jaren wat anderen opnoemden (45 jaar bijv). Dit mag de pret niet drukken.
De docenten (3 man!) gaven aan hoe de dag eruit zou zien en wat we konden verwachten. Vrij vlot gingen we van start met de vragen die we als huiswerk opgekregen hadden.
Ik had voor het maken de gedachte van "even een avondje voor gaan zitten", dit werden echter een aantal avondjes.
Het werd ontspannen gebracht, niet op een schoolse manier, en tijdens dit verhaal kon je de vragen (en dus de antwoorden) er veelal zo uitpikken.
Ik ben van mening dat ik 3 hele enthousiaste, leuke docenten heb leren kennen. Dat geeft me een goed gevoel

.
Met name in de ochtend waren we theoretisch bezig. De keurbrief, hoe ga je daar mee om, wat moet je opschrijven, hoe schrijf je dat op, hoe beoordeel je dat in punten, algemene keurtechnieken en daarbij alvast wat tips van de docenten over waar je dadelijk (als je bevoegd bent) zoal mee te maken krijgt en wat je in de gaten moet houden.
Na de lunch gingen we daadwerkelijk aan de slag met de keurbrieven.
E