hallo,
hier ben ik nog een keer. Het lijkt me een leuk idee om van andere mensen te horen wat hun aga zo allemaal doet of kan. Hieruit kunnen leuke ideeen ontstaan,kunnen we anderen tips geven,kunnen we gedrag herkennen en weet je of je op de goede weg bent.
Graag wil ik met onze Mika beginnen.
Mika was tussen de 6 en de 8 weken en is nu ongeveer 2 maanden bij ons. We hebben ze laten kortwieken wat zeker een positieve invloed heeft gehad. Het opstappen lukt al heel goed en nu zijn we bezig met het aanleren van commando's "KOM" en "HIER" volgens het klickersysteem ( of dat proberen we toch ).
Ze zit graag de hele avond bij je, knabbelt dan aan je oor en oorbellen en ze speelt heel graag met papier, maak er gerust een bolletje van.Kusjes geeft ze ook. Verder is ze verzot op thee en chocolademelk. Vanaf het moment dat je met je lepeltje begint te roeren in je glas is ze niet meer te houden.
We zorgen dat ze altijd wat te eten heeft in haar bakjes maar savonds heeft ze een eigen schoteltje wat we tussen ons zetten als wij eten en waar ze dan haar pitjes kan eten, nadien komt ze dan nog eens in ons bord kijken of er nog iets te vinden is. Wij zijn tot 6 uur weg werken maar vanaf het moment dat we thuiskomen, dus 6 uur, is ze bij ons tot ongeveer half 10u.
In het weekend nemen we ze smorgens ook altijd nog even bij ons in bed, dan zoekt ze zich heerlijk een warm plekje tussen de kussens of onder de lakens. daarna gaat ze mee naar de badkamer waar ze onder een druppelende kraan gaat staan en er gaat uitzien als een echt waterkieken.
We hebben een rond schommeltje in de kooi hangen, maar denk maar niet dat ze daar gaat inzitten, blijkbaar is het gemakkelijker om er bovenop zo wat scheef aan te hangen en zo te slapen.
Zo, dat waren de belangrijkste eigenschappen van Mika.
We hopen nog vele aga's te leren kennen en veel tips op te doen.
groetjes christine en Mika