Auteur Topic: Wat kan/doet jullie aga?  (gelezen 6001 keer)

mika

• Gast
Wat kan/doet jullie aga?
« Gepost op: januari 08, 2006, 11:13:30 am »
hallo,

hier ben ik nog een keer. Het lijkt me een leuk idee om van andere mensen te horen wat hun aga zo allemaal doet of kan. Hieruit kunnen leuke ideeen ontstaan,kunnen we anderen tips geven,kunnen we gedrag herkennen en weet je of je op de goede weg bent.

Graag wil ik met onze Mika beginnen.

Mika was tussen de 6 en de 8 weken en is nu ongeveer 2 maanden bij ons. We hebben ze laten kortwieken wat zeker een positieve invloed heeft gehad. Het opstappen lukt al heel goed en nu zijn we bezig met het aanleren van commando's "KOM" en "HIER" volgens het klickersysteem ( of dat proberen we toch ).
Ze zit graag de hele avond bij je, knabbelt dan aan je oor en oorbellen en ze speelt heel graag met papier, maak er gerust een bolletje van.Kusjes geeft ze ook. Verder is ze verzot op thee en chocolademelk. Vanaf het moment dat je met je lepeltje begint te roeren in je glas is ze niet meer te houden.
We zorgen dat ze altijd wat te eten heeft in haar bakjes maar savonds heeft ze een eigen schoteltje wat we tussen ons zetten  als wij eten en waar ze dan haar pitjes kan eten, nadien komt ze dan nog eens in ons bord kijken of er nog iets te vinden is. Wij zijn tot 6 uur weg werken maar vanaf het moment dat we thuiskomen, dus 6 uur, is ze bij ons tot ongeveer half 10u.
In het weekend nemen we ze smorgens ook altijd nog even bij ons in bed, dan zoekt ze zich heerlijk een warm plekje tussen de kussens of onder de lakens. daarna gaat ze mee naar de badkamer waar ze onder een druppelende kraan gaat staan en er gaat uitzien als een echt waterkieken.
We hebben een rond schommeltje in de kooi hangen, maar denk maar niet dat ze daar gaat inzitten, blijkbaar is het gemakkelijker om er bovenop zo wat scheef aan te hangen en zo te slapen.

Zo, dat waren de belangrijkste eigenschappen van Mika.
We hopen nog vele aga's te leren kennen en veel tips op te doen.

groetjes christine en Mika
« Laatst bewerkt op: januari 13, 2006, 18:18:16 pm door BirdmAster »

Kimz

• Gast
Re: wat kan/doet jullie aga
« Reactie #1 Gepost op: januari 08, 2006, 13:51:25 pm »
CHOCOLADE MELK EN THEE????? Mag ze dat wel hebben?? Mij is vertelt dat er een soort cafaine in thee zit, theeine ofzoiets en dat dit hartstikke gevaarlijk is voor vogels. En chocolade lijkt me ook niet goed... :(

Het is natuurlijk wel leuk dat ze zo lief is enzo maar ik zou toch maar opletten...

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: januari 08, 2006, 15:01:01 pm »
Chocola is vergif voor je vogel, geef ze dat niet!!!

Melk en thee is geloof ik ook niet zo best.

IndianGirl

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: januari 08, 2006, 15:24:59 pm »
Mijn aga Rico doet hetzelfe met zijn schommel wat mika doet. en hij gaat soms ook op mijn hand zitten en dan slapen dat vind ie heerlijk.

Groetjes IndianGirl en Rico

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #4 Gepost op: januari 08, 2006, 17:01:33 pm »
Joda wil ook altijd in je kopje of glas kijken of er wat lekkers inzit! Zij weet dat ze niet in kopjes mag!! Maar zij is zo verschrikkelijk dat ze het gehaast toch deed toen mijn aandacht even verslapte en toen is zij in de koffie gevallen!!  :P Moest ik dr natuurlijk wassen waar ze toch al een hekel aan heeft! In elk geval heeft ze nu een hekel aan koffie! :) Wel mag ze meedrinken van mijn vruchtensap, maar sinaasappelsap vindt ze zozo, nee dan dubbelfris: jammie!
Joda doet opstappen als je OP zegt (meestal dan he). Joda kom; dan komt ze naar je toe gerend, zelfs als ik me achter de bank verstop (heel grappig). Ze weet in zo'n driekwart van de gevallen het verschil tussen rood en geel. Als ik dr voor straf op de grond zet: of ze bijt in mijn teen, of ze klimt via mijn broekspijp weer naar mijn borst!
Ze blijft niet op haar speelkasteel zitten als ik er niet naast zit, MAAR zeg ik "kom Joda weer in de kooi" dan fladdert ze weg en gaat braaf op dr speelkasteel zitten. Behalve als het mijn bedoeling is om haar daar met leugentje om bestwil op te zetten, dan heeft ze dat gewoon door :P :P :P
Ik vind haar een vreselijke eigenwijze, eigenzinnige aga, maar ooo wat hou ik daar van!

Rianne

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: januari 08, 2006, 21:46:11 pm »
Vinnie doet koppeltje duiken op zijn stok, en op de tak die in de kooi zit  ;D En Sammy is dol op schommelen  :thumsup:
« Laatst bewerkt op: januari 08, 2006, 21:55:33 pm door Rianne »

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
    • George Steinz
« Reactie #6 Gepost op: januari 08, 2006, 21:51:01 pm »
Op z'n vingers fluiten

jeske5

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: januari 08, 2006, 22:05:18 pm »
Als ik een glas water heb, gaat Donut zich er vaak in wassen. Hij gaat dan op het randje zitten en duwt zijn koppie onder water. hij gedraagt zich dan alsof zijn hele lijfje zeiknat is: gaat met z'n vleugels zitten fladderen, schudt eens met zijn staartje  :)
Als ik achter de computer zit wordt hij boos als ik aan het typen ben...hij valt mijn vingers dan aan!  :o
Als ik wat muntgeld over de tafel laat rollen rent hij erachteraan, pakt hem met zijn snaveltje en gaat er zo dan mee rond lopen  :)
als hij bij me zit en ik maak een geluidje, bijvoorbeeld een kusje, dan komt hij met zijn snavel tegen mijn mond aan zitten en strekt hierbij heel zijn lijfje uit. ik kan het niet zo goed uitleggen, maar het is ontzettend schattig om te zien :hart:

Muffin is nog echt een onhandig kuikentje, hij valt nogal veel. op dit moment zit ze bijv. op mijn toetsenbord en loopt ze heel de tijd langs het randje en glijdt er elke keer vanaf. Dit is natuurlijk maar een hoogte van 5 cm. maar ze raakt dan onderhand in paniek omdat ze heeeel dat eind naar beneden gaat vallen  :P
Wat Muffin ook vaak doet is op het randje van een glas gaan zitten en dan gaat ze daar een beetje zitten dutten... :hart:

IndianGirl

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: januari 08, 2006, 22:11:37 pm »
Mij aga Rico is erg gek op de waterspuit.als er ik mee aan kom lopen dan zit hij er al helemaal klaar voor om te douchen. en dan spuit ik hem een beetje nat en gaat ie met zijn vleugels fladderen en ook met zijn staartje schudden.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #9 Gepost op: januari 08, 2006, 22:42:26 pm »
Blue is gek op wcrollen. Zodra ze een rol ziet komt ze aangescheurd en duikt in de rol  ;D

IndianGirl

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: januari 09, 2006, 18:02:53 pm »
deze topic is inderdaad erg grappig wilma. Vooral om dat je dan weet wat andere aga's kunnen.Af en toe is het ook wel eens lachen ;D om sommige aga's.

Groetjes IndianGirl :-* ;)

jeske5

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: januari 09, 2006, 18:27:40 pm »

Hoi Jeske,
Dit bovenstaande doen mijn aga`s ook, leuk om te lezen  :)

En wat jij bedoelt met dat uitstrekken van zijn lijfje doen de mijne ook
alleen maken ze er dan ook nog een hard geluidje bij, TJIEP!
Doet hij dat bij jou ook?

Grappig deze topic  :thumsup:

Ja, dat geluidje maakt Donut soms ook! Soms gaat hij ook helemaal met zijn kopje op en neer, heel snel 'ja knikken' zeg maar.

mika

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: januari 09, 2006, 19:24:11 pm »
Wat een leuke reacties.

En goed om weten van die chocolade, spijtig dat Mika Nesquick zo lekker vind maar ze zal het nu toch moeten laten en we zullen wat minder enthousiast met het lepeltje roeren. Weet iemand toevallig waarom chocolade zo slecht is?

Vandaag is Mika trouwens in mijn bord broccoli met saus geland waar ze wel weer snel weg was. Ze is zich nu noch steeds aan het wassen, echt grappig, maar ze vindt broccolli wel erg lekker.
Soms als ze met een propje papier aan het spelen is op tafel vindt ze het leuk om aan de rand van de tafel te gaan staan en het propje te laten vallen en het dan met veel lawaai en een scheef kopje aan te kijken. Ze komt dan echt je aandacht vragen om het op te rapen.
Of ze komt het propje in de bord leggen. Echt grappig

groetjes

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #13 Gepost op: januari 09, 2006, 19:29:27 pm »
Leuk h

IndianGirl

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: januari 09, 2006, 19:49:35 pm »
Inderdaad Janina aga's kunnen echt clowntjes zijn dat merk ik bij mij aga Rico ook.
Maar het is toch lief om te zien hoe ze af en toe kunnen doen he

Groetjes IndianGirl en Rico