Auteur Topic: Wat kan/doet jullie aga?  (gelezen 6010 keer)

Kimz

• Gast
Re: wat kan/doet jullie aga
« Reactie #15 Gepost op: januari 09, 2006, 19:58:13 pm »
Mijn aga Riko kan 'kloppen' met zijn tong :) . Kei schattig, voor de rest is het een pittige vogel, kan net zoals een hond reageren(vandaar de bijnaam Pittbull). Als iemand haar irriteert, kruipt ze met het koppie omlaag in een hoekje en kan dan opeens aanvallen :o .

Groetjes, Kim

Scheepie

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: januari 12, 2006, 20:52:30 pm »
Ja dingen naar beneden gooien vindt Coco ook leuk, dan duwt hij het naar de rand van de tafel of dressoir duwt het er vanaf en gaat ook met een scheef koppie naar de grond kijken. Zo had ik 2 muizenbeeldjes en die zijn regelmatig gevallen en daardoor onthoofd. ;D

Wat hij ook leuk vindt, als wij s'ochtends nog in bedliggen en hij alleen in de huiskamer zit om dan te spelen met het lepeltje in het yghurtschaaltje wat er nog staat van de vorige avond.
100 keer dat lepeltje tegen het randje van het schaaltje laten vallen.

Altijd als ik de vensterbank gestoft hebt en dan gaat Coco daarna gelijk aarde uit de plantenpotten gooien. Doet ie echt alleen als ik gestoft heb.

Kusjes geven is ie gek op, verder vind ie voelen ook wel aardig, met zijn snavel en tongetje heel voorzichtig je oorschelp langs.

Als de wekker van de oven afgaat,is hij nog eerder in de keuken dan ik. Hij vliegt meteen op en gaat als een bliksem naar de keuken.

Wat wij heel leuk vinden en wat hij uit zichzelf heeft overgenomen is, dat als wij een slok drinken nemen, hij keihard ons slik geluid nadoet. Grappig he!!! :)

mika

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: januari 12, 2006, 21:16:56 pm »
ik moet natuurlijk niemand vertellen dat Mika mijn oorbellen ook fantastisch vindt om aan te knabbelen.

Scheepie

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: januari 12, 2006, 21:27:15 pm »
Ja, net zo iets als ritsluitingen in vestjes en truitjes.Heerlijk om aan te knabbelen, alleen 1 probleem, ritssluiting kapot. :o

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #19 Gepost op: januari 12, 2006, 22:23:57 pm »
Ja, net zo iets als ritsluitingen in vestjes en truitjes.Heerlijk om aan te knabbelen, alleen 1 probleem, ritssluiting kapot. :o

Dat weet je zeker  ;D

Scheepie

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: januari 13, 2006, 08:47:55 am »
Yep, ik heb een paar coltuien met een ritsje in de nek
en dan zit meneer op mijn schouder en gaat aan het uiteinde van de rits knabbelen
en knabbelt zo het uiteindestopje eraf en molt je dan het ritsje. Een paar keer had ik het net te laat in de gaten, met als gevolg een kapotte rits.

Zelfde met kettingen, zeg het ook altijd tegen visite; houd hem in de gaten met je ketting als hij bij je zit. Het heeft z'on aantrekkingskracht
Ook maakt hij zo een sluiting van een ketting of armband open.. Zou een goede zijn voor een zakkenroller.... :cool:

Wat hij ook leuk vindt, is als hij bij iemand met een horloge zit om dan het knopje aan de zijkant omhoog te doen. Staat ineens je horloge stil. Vaak heb je het niet in de gaten tot je denkt, verrek mijn horloge staat stil....te laat!!

BirdmAster

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: januari 13, 2006, 18:17:25 pm »
Weet iemand toevallig waarom chocolade zo slecht is?

In cacao en chocolade komt het primaire alkaloid theobromine voor. Deze stof kan dodelijk zijn voor veel dieren, omdat deze theobromine veel langzamer afbreken dan de mens. Theobromine werkt rechtstreeks op het hart en heeft een zeer sterke werking. De concentratie van theobromine in bepaalde voedingsstoffen is te hoog voor veel dieren zoals vogels. Geef vogels en andere dieren daarom nooit snacks en/of etenswaar of drank dat suiker/zout/alcohol bevat. Ook thee en koffie zijn puur vergif.

mika

• Gast
Re: Wat kan/doet jullie aga?
« Reactie #22 Gepost op: januari 15, 2006, 12:34:55 pm »
bedankt voor de uitleg ivm de chocolade

groetjes

christine

ABgirl

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: januari 16, 2006, 23:19:54 pm »
De mijne hebben zo ook wel hun eigenaardigheden :)

Dat over dat schommeltje herken ik ook.
Toen ik m'n eerste nog alleen had zat ie ook in een kooi met een schommeltje en ging er dan idd ook altijd schuin op zitten slapen.
Ze slapen nu ook nog nooit in hun washand of op hun stok. Nee, ze gaan gezellig met hun pootjes aan de tralies aan de bovenkant hangen  ;D Nadat ze dan eerst nog even ruzie over hun plaats hebben gemaakt zodra ik het licht uit heb gedaan.

Verder vinden ze washandjes tegenwoordig ook erg interessant. De eerste bleef nog heel, maar sinds de 2e maken ze er eerst onderin een heel groot gat is, waar ze precies doorheen kunnen. (las paar topics terug dat agamotto van 'alles kan kapot', nou dat klopt hier wel :D) Wel leuk trouwens, af en toe zo'n agakopje door dat gat heen :D Alleen jammer dat je zo redelijk hard door de washandjes heen gaat.

Verder hebben die van mij de neiging om ze heel af en toe te gaan badderen en dan ook echt alles nat te maken. leuke is alleen dan wel dat zodra de ene heeft gebadderd, de andere ook meteen even moet.
Zit je daar opeens met 2 van die lelijke natte aga's ;D

De oudste vind het trouwens ook erg leuk om op muziek mee te gaan doen door met z'n kopje op en neer te gaan (erg leuk bij dancemuziek ofzo). Doet hij trouwens ook als je het voordoet, maar dan wordt de andere weer kwaad omdat ze jaloers is  :CENS

Ze zullen nog wel meer dingen hebben, maar die weet ik nu even niet.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #24 Gepost op: januari 17, 2006, 10:39:33 am »
Nee, ze gaan gezellig met hun pootjes aan de tralies aan de bovenkant hangen  ;D

Hangen ze dan ook met hun kopje naar beneden?
Sjakko doet dat namelijk ook. Ik ken geen enkele grijze die ook zo slaapt, maar aga's doen het dus ook wel!! :)

https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php/topic,1150.0.html

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #25 Gepost op: januari 17, 2006, 20:23:14 pm »
Ja hoor, aga;s, teminste hier, hangen vaak op hun kop aan de tralies.
Ik weet dat die van Rianne, en Abbey en Blue bij mij vroeger zelfs aan de tralies hangen / hingen om te slapen, maar dan niet op de kop.  :)

Rianne

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: januari 18, 2006, 09:05:16 am »
Sammy en Vinnie hangen soms aan de tralies inderdaad als ze gaan slapen, waarom? Geen idee...

Meestal slapen ze trouwens gewoon dicht naast elkaar op hun stok.  :hart:

mika

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: januari 18, 2006, 22:43:33 pm »
Mika kruipt tegenwoordig lekker warm onder je T-shirt en enkel haar kopje komt dan tevoorschijn ter hoogte van je kin, zo kan je heel lang blijven zitten en alles wat je doet mee beleven.

Dasel

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: januari 19, 2006, 11:09:43 am »
Pievo heeft als grootste hobby het slopen van telefoons. Ik leg vaak mijn telefoon op tafel en zet hem dan op de speaker, dan komt Pievo als een gek aangerend en begint hij het ding te slopen. Hij drukt dan ook allerlei knopjes in, waardoor hij laatst mijn moeder in de wacht zette.

Verder is hij dol op alles wat ik in mijn hand heb. Als ik aan het schrijven ben dan valt hij de pen aan (waarbij hij af en toe ook flink in m'n vingers bijt :angry:). Zit ik achter de computer dan moeten het toetsenbord en de muis het ontgelden (scrollen met mijn muis is helaas niet meer mogelijk).

Kan het trouwens zijn dat Pievo zindelijk aan het worden is? Hij loopt steeds vaker naar de rand van de tafel, doet z'n behoefte over de rand zodat die op de grond valt, en gaat dan weer verder waar hij mee bezig was (voornamelijk slopen).

Badderen probeert hij in z'n drinkbakje. Ik sta er steeds weer versteld van hoeveel vogel er in zo'n klein bakje past! ;D

mika

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: januari 19, 2006, 14:59:00 pm »
ik moet je vertellen dat dat van die zindelijkheid me bekend voorkomt. Als mika ergens mee bezig is of onder je t-shirt zit zal ze nooit iets doen, ze zal ermee stoppen of uit je t-shirt komen en ergens verderop iets laten vallen, komt dan terug en gaat weer verder waar ze mee bezig is.