Auteur Topic: Aloe vera tegen plukken  (gelezen 22438 keer)

Pluisje

• Gast
Re: Aloe vera tegen plukken
« Reactie #30 Gepost op: maart 10, 2006, 00:21:29 am »
Hai leon,
Ik maak me vooral druk over alle toevoegingen die erin zitten. Bijvoorbeeld in aloe vera drank "aloe care" die je bij bijna elke drogist kan krijgen zit
0.8% conserveringsmiddelen, sorbaat (deze lijkt me opzich niet schadelijk), benzoaat (is wel een probleem, mag bijv niet in frisdranken/sappen) en citroenzuur (ook waarschijnlijk geen probleem). Dus ik heb niet echt een idee,hoe deze stoffen op de huid van mijn witte pluisje gaan werken. Het is ook bedoeld voor menselijke consumptie,
maar ja wat wij mogen, is ook vaak erg ongeschikt voor de papegaaien (denk aan teflon damp bvb). Er is geen info over te vinden.
Daarom ga ik toch liever voor ervaring. En ik weet dat Sandra niet zomaar iets adviseert.
Vr. gr.  ;)

kellyjeroen

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: maart 10, 2006, 07:01:22 am »
http://www.foreverliving.nl/benelux/store.asp?language=nl&country=nl   zoals jullie wisten heb ik ook in aloe gedaan rechtstreeks vanuit amerika waar het geproduceerd word in de winkels is veel te krijgen maar neem toch eens een kijkje opp deze sit prijzen zijn mss iets duurder maar kwaliteit heb je zeer zeker ik zou jullie de dranken aan bevelen en die aaanlengen met water in een verstuif fles te doen en op de veren te spuiten of in het water van de vogel te doen of de fles die speciaal voor dieren is je spuit dit dan ook op de veren je hoeft niet aantelengen het is al geconsentreerd genoeg voor dieren dit is mijn site die ik gebruikte toen ik het nog verkocht als jullie iets willen hebben kan ik dat nog wel via mijn leraar doen die zie ik geregeld nog omdat ik bij hem veel dingen ook nog over energie therapie ben aan het leren en reikie aloe vera word daar veelbij gebruikt ook bij dieren er wworden zelfs producten gemaakt voor dieren zo hebben we ook de verkoop van energetix dat is magneet sierraden die zorgt voor een betere doorbloeding waardoor je minder stress hebt je voelt je beter enfitter en die  worden ook voor dieren gemaakt zoals riempjes
maar wat betreft de aloe neem eens een kijkje en oordeel zelf over de producten ikkan u verzekeren dat de producten natuurlijk zijn

Wickingh

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: maart 17, 2006, 09:27:45 am »
Hai Sandra,

leuk dat je ook hier komt ,maar uh dit bericht verraste me toch wel  ??? .

Citaat
DiDi wilde geen Harrisons eten, en na alles geprobeerd te hebben kreeg ze een zaadmengeling en daardoor heen ( omdat ze met bijna alles bang is dat we haar willen vergiftigen) kreeg ze Kaytee. Maarja dat staat bol van de kleurstoffen en andere rommel. Dus toen de ecopellets op de markt kwamen hebben we een zakje geprobeerd, en vol verbazing zagen we dat ze ze meteen begon te eten

Ik kreeg 1 1/2 jaar geleden een mailtje van je dat je me vroeg om van mijn site de opmerking te verwijderen over het geven van pellets aan mijn edelpapegaaien, omdat dat erg slecht voor de vogels was.
Nu geef je het kennelijk zelf, moet je me toch eens uitleggen  :CENS ,

:CENS g Frank

Pluisje

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: maart 17, 2006, 19:29:40 pm »
DiDi is geen edelpapegaai
vr. gr.

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #34 Gepost op: maart 17, 2006, 19:37:36 pm »
 ;D  ;D  ;D

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
« Reactie #35 Gepost op: maart 17, 2006, 19:38:47 pm »
DiDi is geen edelpapegaai
vr. gr.

volgens het plaatje onder je naam "pluisje"...zal het een kaketoe zijn  :CENS

Pluisje

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: maart 17, 2006, 19:58:28 pm »
volgens het plaatje onder je naam "pluisje"...zal het een kaketoe zijn  :CENS

;D ;D ;D ja, klopt maar ik ben alleen Sandra niet en onder mijn naam is Aphyna en niet Didi  ;D
maar je hebt het kortom toch goed geraden  :thumsup:

Offline Sanny

• Super Parrot
  • me
« Reactie #37 Gepost op: maart 17, 2006, 20:02:35 pm »
;D ;D ;D ja, klopt maar ik ben alleen Sandra niet en onder mijn naam is Aphyna en niet Didi  ;D
maar je hebt het kortom toch goed geraden  :thumsup:

Oeps  :-[

van een geluk dat het goed geraden is anders had ik nu met een rood hoofd gezeten.

Heu ik ben nu wel effe in de war vanwaar dat bericht in franks bericht vandaan komt.
met andere woorden, ik kan niet meer volgen... ???

Wickingh

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: maart 18, 2006, 03:08:14 am »
Dit is pure aloe vera. Ik heb het regelmatig geadviseerd bij plukkende edels en krijg daar erg goede berichten over terug. Vaak is het probleem waardoor het plukken begon al opgelost maar blijven ze plukken omdat de huid jeukt en de nieuwe pennen die doorkomen pijnlijk zijn. Met aloe vera verminder je dat dus. Bij plukken dagelijks sproeien, en met een rui vervang je 1 keer per week de gewone douche voor een aloe vera douche.

DiDi wilde geen Harrisons eten, en na alles geprobeerd te hebben kreeg ze een zaadmengeling en daardoor heen ( omdat ze met bijna alles bang is dat we haar willen vergiftigen) kreeg ze Kaytee. Maarja dat staat bol van de kleurstoffen en andere rommel. Dus toen de ecopellets op de markt kwamen hebben we een zakje geprobeerd, en vol verbazing zagen we dat ze ze meteen begon te eten.

Geachte Pluisje,

sorry niet tegen jouw gericht maar, naar aanleiding van bovenstaande poster.
Jij bent hier al enige tijd actief dus zou mijn welkom , minstens erg achterlopen.
Mocht je evenwel daar toch nog op prijsstellen bij deze ook jij Pluisje van harte welkom  :thumsup: ,

mvg Frank

Offline Sanny

• Super Parrot
  • me
« Reactie #39 Gepost op: maart 18, 2006, 10:32:11 am »
Geachte Pluisje,

sorry niet tegen jouw gericht maar, naar aanleiding van bovenstaande poster.
Jij bent hier al enige tijd actief dus zou mijn welkom , minstens erg achterlopen.
Mocht je evenwel daar toch nog op prijsstellen bij deze ook jij Pluisje van harte welkom  :thumsup: ,

mvg Frank

thanks frankske, ik heb de draad terug gevonden  :-[

Edelpapegaai

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: maart 20, 2006, 11:40:15 am »
Nu geef je het kennelijk zelf, moet je me toch eens uitleggen  :CENS ,
m  :CENS g Frank
Mijn edels krijgen nog steeds geen pellets, maar DiDi, die volgens mij niet beter weet dan dat zij ook een edel is, maar toch het meeste lijkt op een witkuif krijgt ze dus wel. ;)

Wickingh

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: maart 20, 2006, 12:16:54 pm »
Mijn edels krijgen nog steeds geen pellets, maar DiDi, die volgens mij niet beter weet dan dat zij ook een edel is, maar toch het meeste lijkt op een witkuif krijgt ze dus wel. ;)

Ok sorry Sandra,

maar uh misschien dat je Didi kan wijsmaken dat het een edel is, heb ik toch nog een beetje gelijk,

mvg Frank

Edelpapegaai

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: maart 21, 2006, 13:07:51 pm »
Ok sorry Sandra,

maar uh misschien dat je Didi kan wijsmaken dat het een edel is, heb ik toch nog een beetje gelijk,

mvg Frank
Ohh geen sorry hoor, maakt toch niet uit.
DiDi speelt vaak pleegmoeder voor de edeltjes. Dan gaat ze de nieuwe pennen verzorgen bij de baby's. Wat dat betreft moet het niet moeilijk zijn om haar wijs te maken dat zij ook een edel is.

Pluisje

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: maart 21, 2006, 21:59:46 pm »
Eff update. Na een lange zoektocht gevonden Aloe Vera 100%, zonder toevoegingen, ZONDER conserveringsmiddelen.
Ik heb hem van De Natuurwinkel, Merk Natufood met Eco keurmerk. Het is kort houdbaar (2 weken na opening), maar verkrijgbaar in kleine flesjes (0.33 liter).
Het is niet goedkoop 9.95€ per flesje, maar ja, als het maar iets oplevert. Aan de andere kant erg duur ook weer niet ~ 1€ per dag (1/2 biertje of 5 sigaretten  :P).
Aphyna krijgt nu nieuwe veertjes op haar borst dus gelijk begonnen met sproeien.
Ik doe 30 ml per halve liter water.

Oh, ja ik heb ondertussen een bericht gevonden op het mytoo.com forum dat iemand een heel slechte ervaring met aloe vera had
die aloe vera bevatte conserveringsmiddel (natrium)benzoaat, dus let op wat voor conserveringsmiddelen erin zitten.
Je ziet vaak 99%, of 99.8% aloe vera, maar goed kijken naar de rest.
« Laatst bewerkt op: maart 21, 2006, 22:10:51 pm door Pluisje »

Offline Sanny

• Super Parrot
  • me
« Reactie #44 Gepost op: maart 21, 2006, 22:38:33 pm »
okey dat is heel goed van je, pluisje
staat genoteerd.  :thumsup: