Nou. Een beetje laat, maar beter laat dan nooit. Ik heb het van de week zo druk gehad, dat ik niet eens zin had om deze post te maken. Ik heb me voorgenomen om volgende week maar eens lekker voor mezelf te houden. Alleen maandag moet ik darten. Daarna is de hele week lekker voor mezelf.
Om maar weer ontopic te komen.
Ik ben dinsdag samen met Corina wezen kijken bij....... jawel: Coco

Op de terugweg zei ik nog tegen Corina. Ik wil helemaal geen Coco. Sorry voor diegene die hun papegaai Coco hebben genoemd, maar ik vind het zoooooo afgezaagd. Een papegaai die Coco heet.

Maar goed. Het beestje heeft deze naam nu eenmaal en aangezien zij haar eigen naam duidelijk kan zeggen, denk ik niet dat ik haar ga wijzigen.
Het verhaal van Coco kennen jullie denk ik wel. Het is een bijter en een schreeuwer. Er wordt hierdoor alleen maar op haar gemopperd. Het is puur aandachtvragerij. Al de tijd dat wij er waren en regelmatig contact met haar zochten, heeft ze geen schreeuw gegeven. Volgens de mensen van wie ze nu is, schreeuwt ze op vaste tijden. Voorbeelden zijn: Tijdens het eten, tijdens Goede tijden Slechte tijden, tijdens voetbalwedstrijden. Dus altijd op de momenten waarop ze op het schreeuwen aandacht terugkrijgt. Om op te houden met schreeuwen dus.
Nadat ze verhuist zijn is ze haar kooi niet meer uitgekomen, omdat ze alles kapot vliegt. Uit veiligheid voor haarzelf en voor jun spullen houden ze haar dus in de kooi.
Het is nagenoeg rond dat ze naar mij toe komt. Ik wil het beestje een heropvoeding geven en haar vrijheidgeven. Het is alleen wachten op de uitslag van het onderzoek van haar ontlasting. Dit is woensdag afgegeven bij Verstappen.
Wat mij opviel is dat Coco veel doppinda's krijgt. Dit als tussendoortje en lekkernij. Het is de mensen blijkbaar niet duidelijk dat deze te vet zijn voor ze en gevaarlijk kunnen zijn ivm schimmels. Ik denk door deze pinda's is Coco aan de dikke kant.
Al met al wordt Coco met alle liefde behandeld, maar op de verkeerde manier. Hierdoor gaat het niet langer meer tussen Coco en deze mensen.
Hier zijn wat foto's van haar. Ze vond het fototoestel maar 'eng', want ze ging toch echt in de verdediging

Groetjes,
Pascal