Auteur Topic: Een nieuwe uitdaging  (gelezen 24295 keer)

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
Re: Een nieuwe uitdaging
« Reactie #90 Gepost op: februari 14, 2006, 00:15:03 am »
Nou. Ik ben weer terug uit Werkendam. Ik heb de stokken afgeleverd en Jochem heeft gelijk gekeken of er in iedergeval 1tje al ingezet kon worden. Dit kon gelukkig, dus nu kan Coco op een normale manier zitten. Die dunne stokjes waar hij het eerst mee moest doen waren toch niet voor een papegaai geschikt.

In de tussentijd dat Jochem met de stokken bezig was, heb ik Coco bij me genomen uit de kooi. Hij was erg nerveus. Grote ogen. Snavel een stukje open. En erg allert. Door zijn angst wilde hij constant naar de schouder of zelfs het liefst op het hoofd. Zo hoog mogelijk dus. Jochem concludeerde hieruit dat hij graag de baas is en daarom naar de schouder wil. Ik gooi het, gezien zijn gedrag op dat moment, op het feit dat het angst is en dat hij zo hoog mogelijk wilde zitten (zo veilig mogelijk dus).

Op een gegeven moment stonden we met zijn drie-en te kletsen en Coco zat op mijn hand alles rustig te overzien. Nog wel met de snavel op een kier en grote ogen, maar hij zat er wel. Een nieuwe ervaring voor hem die hem erg goed gaat doen wanneer hij er aan gewend raakt.

Coco is door de schrik vannacht (geloof ik) een keer van zijn stok gesprongen/gevallen. Hierdoor heeft hij een pen verloren. Dit is helaas wel met wel bloed gepaard gegaan, maar gelukkig niet ernstig.

Ik heb de schacht bekeken en deze ziet er vrij goed uit. De schacht ziet er eigenlijk beter uit dan de veer zelf.

Ik had ook beloofd om foto's van Coco zelf te nemen, dit is er echter niet van gekomen. Jochem heeft beloofd foto's te nemen. Deze krijg ik van hem toegestuurd. Nog even geduld dus.

Ik ga nu naar bed, want is al een paar dagen achterelkaar een geregel van hier tot Tokio. Welterusten dus.

Pascal

Cosch

• Gast
« Reactie #91 Gepost op: februari 14, 2006, 06:57:44 am »
Gaat goed zo te horen!  :thumsup:

Gr Corina

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #92 Gepost op: februari 14, 2006, 07:53:52 am »
Goed bericht  :thumsup:

En dat hij op je schouder wilde gaan zitten is denk ik ook angst.
Flurry zit bijna nooit op m'n schouder maar zodra er iemand naar
mij toe komt gaat hij direct naar m'n schouder.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #93 Gepost op: februari 14, 2006, 08:58:38 am »
Jammer dat er nog geen foto's zijn. Dat het arme beest zo bang is zeg... Veer ziet  er verfomfaaid uit, maar de schacht normaal volgens mij! :thumsup:
Ja Pascal, je blijft maar heen en weer rijden tussen Werkendam en Elst! Zondag weer zeker om Orrie te brengen? :)

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #94 Gepost op: februari 14, 2006, 09:12:38 am »
Ja Pascal, je blijft maar heen en weer rijden tussen Werkendam en Elst! Zondag weer zeker om Orrie te brengen? :)

;D

Ja. Zoiets. Ik had nooit kunnen bedenken dat Werkendam in mijn levenspatroon zou voor gaan komen. ;D

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #95 Gepost op: februari 14, 2006, 09:17:49 am »
 ;D

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #96 Gepost op: februari 16, 2006, 22:26:44 pm »
Nou. Waar ik bang voor was is gebeurd.  :(

Coco was erg nerveus en gestressed omdat ik hem uit zijn vertrouwde omgeving heb gehaald. Hij is (weer) aan de pluk geslagen.

Ik heb van Sonja een PB gekregen waarin ze me verteld dat hij de hals heeft toegetakeld en dat ie zijn staart (voor wat er nog van over was) heeft bewerkt.

Sonja is volgens mij erg geschrokken en wil dat ik zo snel als mogelijk is met hem naar Hedwig ga. Nu moet ie, omdat hij nog niet is getest, boven blijven. Het risico is te groot dat wanneer hij toch iets heeft, dat hun eigen vogels ook besmet raken.

Nu kan ik pas volgende week vrijdag, omdat ik door mijn migratieproject van mijn werk vast zit in Zwanenburg.

Ik heb Sonja gevraagd het goed in de gaten te houden. Wanneer hij tot bloedens toe gaat plukken/bijten, dan moeten we ingrijpen.

Tot die tijd zal hij, voor zover mogelijk is, rustige aandacht moeten krijgen en een radio voor wat afleiding. Veel meer kunnen we op dit moment denk ik niet echt voor hem doen.

Hij is gewoon gestressed. En omdat hij al eens geplukt heeft, ben ik niet verbaasd dat hij weer is begonnen.

Pascal
« Laatst bewerkt op: februari 16, 2006, 22:28:29 pm door Pascallo.NL »

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #97 Gepost op: februari 16, 2006, 22:30:22 pm »
Aaach,das wel zielig zeg  :(
Sterkte ermee hoor  :-*
Hopelijk is hij niet ziek en gaat het gauw beter  ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #98 Gepost op: februari 17, 2006, 08:23:44 am »
Zonde, maar geen ramp! Het was inderdaad iets wat te verwachten was.. Heel jammer dat het zo moest.  :angry: Stomme mensen!

sonjav

• Gast
« Reactie #99 Gepost op: februari 17, 2006, 08:53:57 am »
Ja het gebeurde eigenlijk ineens.
t/m woensdag was er niets aan de hand, geen plukken en ook niet gillen.
Gisteren ben ik door omstandigeheden (arboarts, veel duizelig weer geweest) minder bij hem geweest en gisteravond lag ineens de hele bodem en de waterbak bezaaid met veertjes. Hij heeft met name zijn hals en staart bewerkt.
Gisteravond kwam Coco wel spontaan zelf om kroelies vragen: hij zei letterlijk: "Koppie Krauw?", kwam naar de tralies en boog z'n kop zodat ik zijn koppie en hals kon kroelen. Dat herhaalde zich meerdere malen.
Uit de kooi halen wil hij echter nog niet.

We hebben er nu inmiddels een radio bij staan en geven hem regelmatig karton, want dat vind hij het leukst om mee te spelen (met de 'echte' speeltjes doetie niet zoveel)

Tis jammer datie nog niet getest en gewiekt is want daardoor kan ik hem niet eens een tijdje meenemen naar beneden ofzo.
Maar hopelijk komt dat snel. Misschien is teveel verandering ineens ook niet goed trouwens.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #100 Gepost op: februari 17, 2006, 10:30:03 am »
Jammer dat dit gebeurd is, maar eigelijk niet onverwacht denk ik.
Zo ongelofelijk  :angry: wat sommige mensen hun dier aandoen.

Sterkte ermee!

qliqi

• Gast
« Reactie #101 Gepost op: februari 17, 2006, 10:54:09 am »
mn eerste dagen met onze Rocko waren ook zo gestressed. Ging zelfs zo ver dat ie maar herhaalde heen- en weer bewegingen met zn koppie zat te maken en zn veren waren helemaal toegetakeld na nacht 1. Ik Voelde me toen zo rot en schuldig en wilde zo graag dat ie zich maar wat beter op zn gemakkie zou gaan voelen.

Ook de volgende nacht was het mis, viel van zn stok en ook de rare bewegingen gingen door. Die dag ontdekte ik dat ie wat onrustig werd van de spiegel die vlakbij hing en bedekte die. De hele volgende week zag ik de stress nog bij m, zo erg zelfs dat ik dacht - waar ben ik aan begonnen. Dat beestje is zo ongelukkig als wat. Vallen is gelukkig bij die ene keer gebleven.

Nu zijn we ondertussen al 3 maandjes verder, Rocko is hier al helemaal gewend. Na een week was het al een stuk beter met m en nu pas begint ie verder dan de vierkante meters te willen waar ie zich de eerste maanden steeds op bevond. Hij klimt nu ook naar de zitplekjes van mn andere twee papegaaien en de bewegingen zijn niet meer teruggekomen.

Ik snap hoe je je voelt, maar met de tijd en geduld zal het echt wel goedkomen. Het is naar te weten dat ie zich zo rot voelt maar hij zal even moeten wennen en de

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #102 Gepost op: februari 17, 2006, 10:57:13 am »
Citaat
Tis jammer datie nog niet getest en gewiekt is want daardoor kan ik hem niet eens een tijdje meenemen naar beneden ofzo.
Maar hopelijk komt dat snel. Misschien is teveel verandering ineens ook niet goed trouwens.

Nou, dat had niet zveel uitgemaakt. Wat ontzettend jammer dat Pascal vandaag niet naar Hedwig kon, zoals oorspronkelijk de bedoeling was!

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #103 Gepost op: februari 24, 2006, 12:23:06 pm »
Nou. Coco wordt nu behandeld. Pbfd test, geslachtsbepaling, vitaminespuit en hy/zy wordt gewiekt. Ik ga hem zo ophalen.

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #104 Gepost op: februari 24, 2006, 12:29:34 pm »
Succes ermee  :-*

PS.Waarom ophalen,mag je er niet bij blijven dan ?