Auteur Topic: Nieuwe huisgenoot  (gelezen 5197 keer)

Wickingh

• Gast
Re: Nieuwe huisgenoot
« Reactie #15 Gepost op: januari 16, 2006, 13:44:25 pm »
Je hebt het iig goed onthouden en ik had ook niet anders verwacht.. Een beheerder is ook maar een mens. Dat jij het je zo aantrekt (net als de opmerking van Hooimeijer over kwekers, waardoor we nu op een obsessieve manier in ieder topic anti-Hooimeijerteksten krijgen te horen) is j

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #16 Gepost op: januari 16, 2006, 14:34:56 pm »
Jammer ,

Is het je bedoeling om mij te censuren mbt alles waar ik het niet met je eens ben, dan is dat ook een duidelijke ""jammer"".In dat geval gaat het hier ook lijken op het forum van de bewuste SMP, die anders denkenden zonder meer verwijderen.
Jammer dat ik de bereidheid niet meer lees in je reply's om de verhalen genuanceerd tot je te nemen,omdat er niets negatief gezegd mag worden over deze man en zijn in mijn ogen ''SOMS" bedenkelijke ideeen.
Ik ben de laatste die zal zeggen dat je niets uit deze hoek moet aannemen,maar het kritiekloos volgen van die man is je kennelijk op het lijf geschreven en dat is het meeste jammere van alles,

Ten zeerste groet Frank
.
Dit slaat werkelijk nergens op. Ik heb niet de bedoeling om je te censureren en dat heb ik ook nog nooit gedaan ofwel? En wat je hier schrijft klopt helem

Wickingh

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: januari 16, 2006, 14:41:41 pm »
:-X

sonjav

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: januari 16, 2006, 19:05:53 pm »
Beste Frank,

Het doet mij zeer veel verdriet dat de dood van Koen nu gebruikt (misbruikt) wordt om Dieca in een kwaad daglicht te stellen.
Sjaak van Dieca is er zelf ook heel verdrietig onder. Zo verdrietig dat hij gisteren meerdere malen gebelt heeft om te vragen hoe het was met Koen en zelfs eerder van een beurs terugkwam gewoon omdat hij zich zorgen liep te maken.
Sjaak heeft er heel duidelijk bijgezegt dat we moesten weten waar we aan begonnen met Koen. Als wij hem niet zo dolgraag hadden gehad, had hij hem namelijk zelf gehouden. En ondanks dat hij er bij had gezegt absoluut geen garantie op Koen te kunnen geven gezien zijn verleden hebben we het volledige aankoop bedrag (wat overigens al veel lager was dan normaal) meteen van hem terug gehad zonder dat we er om vroegen. Dieca heeft in mijn ogen in alle opzichten correct gehandeld.

Overigens wil ik erbij zeggen dat Koen niet in direct contact is geweest met de jongen die hij nog heeft zitten. Deze jongen zijn ook voorbeelden van blakende gezondheid en ik meen dat ze ook getest zijn of worden.
Wij zitten zelfs er sterk over te denken om het andere jong te nemen. Dus zoveel vertrouwen hebben we.

sonjav

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: januari 16, 2006, 19:12:56 pm »
Hoi Ineke

Gow wat leuk voor je!  :thumsup: We waren vanmiddag nog even bij Dieca en hij vertelde dat de oudste van de twee gereserveerd was, door jou dus blijkbaar. Wat een prachtige schatten zijn het he! En ja, zijn eigen grijsje is echt schitterend, een schoolvoorbeeld van hoe mooi een grijsje kan zijn.

sonjav

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: januari 16, 2006, 19:15:13 pm »
De schimmelinfectie van Koen heeft hij uiteraard niet daar opgelopen en dat ze Koen daar genomen hebben (hij werd bij hun gebracht na overlijden) en goed verzorgd hebben (zoals je ook in andere topics gelezen kunt hebben) is voortgekomen uit medelijden en een goed hart. Dat het slim geweest is, zou ik niet durven zeggen!

Volgens de dierenarts zal hij waarschijnlijk de infectie al weken tot maanden gehad hebben. Omdat we ook een senegal papegaai thuis hebben, hebben we ook naar besmettingsgevaar gevraagd en dat was volgens de dierenarts nihil.

Wickingh

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: januari 16, 2006, 19:21:21 pm »
Hai Sonja,

Aller 1st wil ik zeggen dat ook ik het erg naar voor jullie vind ,elke dode vogel is er 1 te veel.

Laat ik voor op stellen dat ik Dieca NIET in een kwaad daglicht wil /kan stellen, zo bedoel ik het zeer zeker niet.
De enige opmerking of commentaar wat ik heb is ,dat ik persoonlijk vind, dat om dit soort zware teleurstellingen en verdriet te voorkomen, het heel belangrijk is om NOOIT zieke dieren te verkopen.
Dat het een ziek dier was lijkt me duidelijk!!!!!!!! Dus vind ik dat hij hier een steekje heeft laten vallen, waarbij ik dan hoop ,dat dit niet meer gebeurd.
Zeker geloof ik dat hij het beste voor heeft gehad zowel met jullie als met de vogel.
Winkels in het algemeen nemen het vaak helaas niet al te nauw met dit soort zaken en ik geloof zeker dat Dieca een gunstige uitzondering hier op is.
Maar ik vind dat elke vogel gecontroleerd en getest moet worden voor dat hij naar een nieuw baasje gaat en daarom wees ik daar in 1ste instantie op.

Jammer dat mijn woorden verkeerd geinterpreteerd worden.
Maar ik begrijp dat er geen prijs wordt gesteld op commentaar en dus houd ik voortaan mijn mond wel.Echter zonde dat dit ten koste zal kunnen gaan bij mensen die een gaitje willen aanschaffen,

mvg Frank

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #22 Gepost op: januari 16, 2006, 19:39:22 pm »
Hallo Sonjav
Zou goed kunnen hoor,vaakl hebben ze een schimmelinfectie al een poosje voor het zich zichtbaar uit.
En ik zeg dit alleen omdat ik het zelf heb ervaren.
Ik had Flurry al een maandje of twee/drie toen ik hem opeens wel erg stil vond en veel vond slapen.
Ik ging naar de da en hij had dus een schimmelinfectie.Bij de controle vroeg ik ook hoe hij eraan kon komen,en de da vertelde dat hij het waarschijnlijk al eerder had en het door de stress van het verhuizen ed kon verergeren.Ook kan het door stress-situaties terugkeren ondanks behandeling.
Groetjes,Antonia

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #23 Gepost op: januari 16, 2006, 20:22:30 pm »
Hoi Ineke

Gow wat leuk voor je!  :thumsup: We waren vanmiddag nog even bij Dieca en hij vertelde dat de oudste van de twee gereserveerd was, door jou dus blijkbaar. Wat een prachtige schatten zijn het he! En ja, zijn eigen grijsje is echt schitterend, een schoolvoorbeeld van hoe mooi een grijsje kan zijn.

Mooi is ie h
« Laatst bewerkt op: januari 16, 2006, 20:24:14 pm door Loes »

Africangrey

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: januari 16, 2006, 22:25:57 pm »
Hoi Ineke

Gow wat leuk voor je!  :thumsup: We waren vanmiddag nog even bij Dieca en hij vertelde dat de oudste van de twee gereserveerd was, door jou dus blijkbaar. Wat een prachtige schatten zijn het he! En ja, zijn eigen grijsje is echt schitterend, een schoolvoorbeeld van hoe mooi een grijsje kan zijn.

Ja, prachtig zijn ze he?
Dus jullie overwegen het andere jong te nemen, goh wat leuk, nou ben benieuwd of het doorgaat ;)
Gr.
Ineke

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
« Reactie #25 Gepost op: januari 16, 2006, 22:32:07 pm »
ik heb me laten vertellen dat de beste manier om over een overlijden te geraken
is een nieuwe in huis halen en verder gaan...
om het verwerk proces sneller te doen gaan.
Vergeten doe je natuurlijk nooit en hem vervangen nog veel minder.

Africangrey

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: januari 16, 2006, 22:36:14 pm »
Hai Sonja,

Aller 1st wil ik zeggen dat ook ik het erg naar voor jullie vind ,elke dode vogel is er 1 te veel.

Laat ik voor op stellen dat ik Dieca NIET in een kwaad daglicht wil /kan stellen, zo bedoel ik het zeer zeker niet.
De enige opmerking of commentaar wat ik heb is ,dat ik persoonlijk vind, dat om dit soort zware teleurstellingen en verdriet te voorkomen, het heel belangrijk is om NOOIT zieke dieren te verkopen.
Dat het een ziek dier was lijkt me duidelijk!!!!!!!! Dus vind ik dat hij hier een steekje heeft laten vallen, waarbij ik dan hoop ,dat dit niet meer gebeurd.
Zeker geloof ik dat hij het beste voor heeft gehad zowel met jullie als met de vogel.
Winkels in het algemeen nemen het vaak helaas niet al te nauw met dit soort zaken en ik geloof zeker dat Dieca een gunstige uitzondering hier op is.
Maar ik vind dat elke vogel gecontroleerd en getest moet worden voor dat hij naar een nieuw baasje gaat en daarom wees ik daar in 1ste instantie op.

Jammer dat mijn woorden verkeerd geinterpreteerd worden.
Maar ik begrijp dat er geen prijs wordt gesteld op commentaar en dus houd ik voortaan mijn mond wel.Echter zonde dat dit ten koste zal kunnen gaan bij mensen die een gaitje willen aanschaffen,

mvg Frank

Africangrey

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: januari 16, 2006, 22:42:07 pm »

Sorry, iets verkeerd gedaan geloof ik  :)
Wou alleen even zeggen dat ik elk commentaar op prijs stel. Maar ik geloof niet dat het in dit topic op zijn plaats is.
Dat gaat inderdaad ten koste van mensen die een gaaitje aanschaffen (zoals ik).

Gr.
Ineke

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
« Reactie #28 Gepost op: januari 16, 2006, 22:50:02 pm »
je moet het ook zo zien...
een forum of een mail kan verkeerdelijk overkomen, misverstaan worden
om dat je je eigen denkpiste probeert te beschrijven, enkel in tekst, wat moeilijk is.
zonder dat je het gevoel kan meegeven, zonder dat je je expressies kan meegeven.
je typt het uit en andere mensen lezen dit met hun ideeen, hun ervaringen,
en vormen daar hun eigen beeld rond.

ik heb zo ruzie gehad met een vriend omdat via maill er gewoon dingen missen en verkeerd kan overkomen.
mocht je het zelfde rechtstreeks tot de persoon hebben gezegd had het anders over gekomen.
omdat hij op dat moment u bezig ziet, handbewegingen, gezichtsexpressie en dergelijke meer.

neem het daarmee niet allemaal TE letterlijk over..

Africangrey

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: januari 16, 2006, 23:33:30 pm »
Hoi Leon

Tuurlijk heb je gelijk en ik neem het zeker niet te letterlijk hoor.
Ik neem Frank dan ook niets kwalijk, integendeel hij heeft gelijk als hij zegt dat elke vogel die binnenkomt of weggaat getest dient te worden.
Alleen ik was zo blij dat ik een papegaaitje aangeschaft had, maar na zijn woorden was die vreugde snel getemperd.
Maar het heeft me wel aan t denken gezet en ik realiseer me nu wel dat het een toch weinig met het ander te maken heeft. In eerste instantie kwam het op me over dat ik toch wel erg op moest passen, want uit die winkel komt een zieke papegaai vandaan.
Maar ik ga ervan uit dat het zo niet bedoeld was. ;)

Gr.
Ineke