Auteur Topic: Nutribird  (gelezen 17051 keer)

Wickingh

• Gast
Re: Nutribird
« Reactie #30 Gepost op: januari 23, 2006, 23:57:59 pm »
[quote author=Aaran

Pluisje

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: januari 24, 2006, 00:09:24 am »
Citaat
zou het niet kunnen dat het darmstelsel van je kaketoe al kapot is?

mvg Frank

nee, dat het darmstelsel van mijn kaketoe al kapot is is zeer onwaarschijnlijk  ;)

Aaranâ„¢

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: januari 24, 2006, 00:15:36 am »
Tja,

je kan veel beter , papegaaitjes die op wat voor manier dan ook wat mankeren aan het Dr.H regime onderwerpen he?
Sorry ik denk dat ze in de NOP gelukkiger zijn, daar hebben ze de rest van hun leven een relatieve vrijheid en kunnen ze relatief gezien een normaal sociaal papegaaien leven leiden tussen soortgenoten,

mvg Frank

Wat heb jij toch met het dr H rigime?

Mijn papegaaien krijgen NIKS mee van hooij hoor!
En verschillen wij even van mening.

Wickingh

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: januari 24, 2006, 01:00:01 am »
[quote author=Aaran

Koko

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: januari 24, 2006, 02:58:36 am »
Tja,

je kan veel beter , papegaaitjes die op wat voor manier dan ook wat mankeren aan het Dr.H regime onderwerpen he?
Sorry ik denk dat ze in de NOP gelukkiger zijn, daar hebben ze de rest van hun leven een relatieve vrijheid en kunnen ze relatief gezien een normaal sociaal papegaaien leven leiden tussen soortgenoten,

mvg Frank

Ik denk dat menig papegaai gelukkiger is in het NOP dan in de huiskamer, waar hij 23 uur van de dag in zijn kooi zit, zo niet heel de dag
dat er hier door plukkers ontstaan en schreeuwers.
In het NOP kunnen ze dan eindelijk weer gaai zijn onder de gaaien.

verders over Nutribird, ik heb het gegeven maar Rico at zijn eigen ontlasting op, dus het was na een week of 2 bekeken voor mij met de pellets dit gebeurde ook bij eco bird.
dus voor die van mij geen pellets meer maar een mengsel van zaden en pellets, en dagelijks verse groente en fruit

Groetjes
Boudewijn

Pieter

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: januari 24, 2006, 06:48:09 am »
Maar welke soort moet ik een bonteboer geven

Eco-African, evenals voor de Grijze

Cosch

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: januari 24, 2006, 09:04:25 am »
Jammer dat er nu in een keer gesuggereerd word dat Nutribird ongelovelijk slecht is voor je vogel!  :CENS
Ja ik heb Kaya net over gezet op Nutribird. Ja heeft vieze, bruine dunne ontlasting.

Ik heb Coco overgezet op eco. Ja hij heeft ook vieze, bruine, dikke klodders van een ontlasting!
Dus of eco wel zo goed is???  :CENS
En nee, ook Coco heeft geen kapot darmstelsel!

Dus ik zweer bij harrisons. Jammer dat het te duur is!

Gr Corina

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #37 Gepost op: januari 24, 2006, 10:37:34 am »
Haha Natacha,

nee hoor ik heb mijn vogels lief, ;D

m ;D g Frank

Dus ik en anderen die het hun vogel geven niet zeker ??? 

Wickingh

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: januari 24, 2006, 10:49:21 am »
Dus ik en anderen die het hun vogel geven niet zeker ???  

Hai Antonia,

dat zeg ik niet.

Maar mijn stelling is dat er aan het geven van Nutribird voor sommige vogels weldegelijk een risico zit.
Ik geef (of heb ooit gegeven), geen Nutribird dus ik kan niet uit eigen ervaring spreken.
Wel is het zo dat bij mij opvallend veel negatieve reakties binnenkomen over Nutribird, waarom dan zo'n produkt geven als er goede alternatieven zijn,

mvg Frank

Cosch

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: januari 24, 2006, 10:58:21 am »
Maar waar lees je dan dat het een risico is? Bij mijn weten is er nooit een vogel dood gegaan aan Nutribird hoor!  ;)
Kun je de stelling misschien onderbouwen? Dan word het misschien duidelijker. (tenminste voor mij)

Gr Corina

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #40 Gepost op: januari 24, 2006, 11:04:21 am »
Ok

Wickingh

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: januari 24, 2006, 11:04:46 am »
Maar waar lees je dan dat het een risico is? Bij mijn weten is er nooit een vogel dood gegaan aan Nutribird hoor!  ;)
Kun je de stelling misschien onderbouwen? Dan word het misschien duidelijker. (tenminste voor mij)

Gr Corina

Hai Corina,

er zijn in het verleden tot 2 keer toe uit verschillende hoeken berichten bij me binnengekomen dat er een vogel is overleden die op Nutribird zat en na sektie bleek dat de darmen vol zaten met kristallen. Als je dan vaak hoort dat er bij Nutribird een onnatuurlijke ontlasting voorkomt is de relatie niet ondenkbeeldig.Helaas kan ik die berichten niet meer terug vinden  :( .
Ik heb geen aandelen in andere voedingsmiddelen dus heb er geen persoonlijk belang bij.Dus het maakt me niet wat je je vogel geeft, maar wil in het belang van de vogel wel een waarschuwend geluid laten horen, wanneer ik mijn twijfels heb,

mvg Frank

Wickingh

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: januari 24, 2006, 11:06:29 am »
Hai Antonia,

Citaat
Maar het enige merk dat ik in bijna alle dierenwinkels
tegenkom is toch Nutribird

dat zegt alleen maar dat ze de beste verkopers hebben,

mvg Frank

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #43 Gepost op: januari 24, 2006, 11:09:07 am »
En veel onbekendheid met de varieteit in pellets in de dierenwinkels...
Ik heb ook wel eens gehoord dat papegaaien overleden en waren en dat het volgens de dierenarts door de Nutribird kwam..
Ik heb het zelf ook gebruikt, maar ik denk gewoon dat Ecobird of H. beter is, zo wie zo natuurlijker! ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #44 Gepost op: januari 24, 2006, 11:13:49 am »
Hai Corina,

er zijn in het verleden tot 2 keer toe uit verschillende hoeken berichten bij me binnengekomen dat er een vogel is overleden die op Nutribird zat en na sektie bleek dat de darmen vol zaten met kristallen. Als je dan vaak hoort dat er bij Nutribird een onnatuurlijke ontlasting voorkomt is de relatie niet ondenkbeeldig.Helaas kan ik die berichten niet meer terug vinden  :( .
Ik heb geen aandelen in andere voedingsmiddelen dus heb er geen persoonlijk belang bij.Dus het maakt me niet wat je je vogel geeft, maar wil in het belang van de vogel wel een waarschuwend geluid laten horen, wanneer ik mijn twijfels heb,

mvg Frank

Ok duidelijk!

Ik heb wel begrepen dat het bij nutribird de bedoeling is om 50-50 te geven met zaad. En dat dan de ontlasting beter word.
Maar dan vraag ik me wel af, hoe het te verklaren is dat andere soorten vogels op nutribird geen rare ontlasting hebben?

Gr Corina