Auteur Topic: Nutribird  (gelezen 17065 keer)

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
Re: Nutribird
« Reactie #60 Gepost op: januari 26, 2006, 11:35:16 am »
Ik vind het wel positief hoor.Ze hebben alvast de moeite
genomen je een berichtje terug te sturen.  :thumsup:

Het is zowiezo goed om iets te willen verbeteren.
Het kan zelfs zo zijn,denk ik,dat sommige papegaaien een
allergie hebben voor een bepaald ingredient.
Wanneer je als mens iets eet waar je huid of je darmen niet
tegen kunnen krijg je gegarandeerd problemen.
Dat kan zowel op korte als op lange termijn komen.
Gr,Antonia

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #61 Gepost op: januari 26, 2006, 12:05:19 pm »
Een produkt dat goed schijnt te zijn, hoeft toch niet verbeterd te worden?
En ontlasting dat niet goed is, klinkt mij niet gezond in de oren.
En bij zowel Harrisons als Eco hebben mijn aga's nooit dunne ontlasting gehad.

Aaranâ„¢

• Gast
« Reactie #62 Gepost op: januari 26, 2006, 12:19:22 pm »
Dat ze openstaan voor verbetering is alleen maar goed lijkt me ;)

Alleen voor mij geen Nutri meer

Wickingh

• Gast
« Reactie #63 Gepost op: januari 26, 2006, 12:26:15 pm »
Nou ja zeg! Je kunt ook overal iets op aan merken en nergens tevreden mee zijn!!  :cry:

Gr Corina

Hai Corina,

het is niet negatief, alleen maar een constatering dat je moeilijk kan verwachten dat men het eigen product zal afkraken.
Zal een politieman die zonder sirene door rood rijdt zichzelf een bekeuring geven?

Wel is het zo dat het altijd goed is om je product te verbeteren, aan de andere kant lees ik tussen de regels door dat ze weten dat er een duidelijk probleem is.
Voorlopig blijf ik dus bij mijn standpunt dat er iets niet in orde is,

mvg Frank

pipo

• Gast
« Reactie #64 Gepost op: januari 26, 2006, 20:18:39 pm »
Hoi,
Ik geef mijn grijze nutribird en zaad. Ik heb een vrolijke,  goed uitziende en mooi in de veren zittende papegaai.
Als hij veel pellets heeft gegeten, ziet zijn ontlasting er idd wat bruiner uit dan dat hij zaad heeft gegeten. Nou en? Dat is toch geen bewijs dat er iets niet goed zou zijn? Als ik lees wat er in de pellets zit voor ingredienten kan dit alleen maar goed zijn. Ik vind dus de kleur van ontlasting geen maatstaf voor de kwaliteit van de pellet.
Het verhaal over de 2 papegaaien die kristallen in hun darmen? hadden is toch geen bewijs dat dat van de pellets komt. Misschien hadden ze dit even goed wel gekregen doordat ze waarschijnlijk een stofwisselings ziekte hadden. Bij mijn weten komen er trouwens geen kristallen voor in darmen, alleen in de nieren. De zgn nierstenen. Het is altijd het beste om zo veel mogelijk aan voer te varieren dat geldt voor iedereen.
Wat wordt er bedoeld met de "darmen kapot"?

Wickingh

• Gast
« Reactie #65 Gepost op: januari 26, 2006, 21:25:13 pm »
Hai,

geloof wat je wilt geloven , ik vind het best, maar zodra ik denk dat mijn vogels risico lopen bedenk ik me wel 2 keer,

mvg Frank

Pluisje

• Gast
« Reactie #66 Gepost op: januari 27, 2006, 02:18:07 am »
Ik vind het ook een heel positief reactie van Nutribird, heel eerlijk.
We zullen nog misschien 20 jaar naar exacte samenstelling van papegaaienvoer en dan per soort papegaai blijven zoeken. 
Denk nog aan dat natuur (voedingsbron) in Indonesi

Wickingh

• Gast
« Reactie #67 Gepost op: januari 27, 2006, 02:35:20 am »
Hai,

Citaat
Dus ik stem sowieso voor pellets

je hoeft er niet voor te stemmen hoor  ;) , ik ontken het nut van pellets ook zeer zeker niet.
Sterker nog Nutribird is 1 van de pioniers op het gebied van pelletvoeding, het enige wat ik wil zeggen dat je kritisch moet blijven kijken naar elk product.
Omdat er te veel problemen opduiken bij het voeren met Nutribird , geeft dit mij aanleiding genoeg om vraagtekens te stellen bij dit produkt.Maar ik hoop dat jouw vogels zeer oud worden op dit voedsel alleen denk ik dat je erg voorzichtig moet zijn en voor de rest je moet doen wat je zelf goed acht.

Ik heb geen enkel belang in wat voor voer dan ook, mijn enige motivatie is dat ik hoop dat iedereen op zijn tellen past als het gaat om een goed dieet voor zijn/haar vogels,

mvg Frank

Pluisje

• Gast
« Reactie #68 Gepost op: januari 27, 2006, 02:52:35 am »
Hoi,
Ik vind de reactie van Nutribird heel netjes en dat is wat ik wilde zeggen  ;).
En ik geef geen Nutribird aan mijn vogels op dit moment  ;)

Offline croky

• Pas uitgevlogen
  • Geslacht: Man
« Reactie #69 Gepost op: januari 27, 2006, 09:51:18 am »
ik vind het ook netjes dat ze een bericht terug sturen en dat ze het probleem erkennen

Wickingh

• Gast
« Reactie #70 Gepost op: januari 27, 2006, 11:43:34 am »
ik vind het ook netjes dat ze een bericht terug sturen en dat ze het probleem erkennen

Hai,

dus is het niet zo heel stom van me dat ik een probleem signaleer  :elvis: ,

mvg Frank

Offline croky

• Pas uitgevlogen
  • Geslacht: Man
« Reactie #71 Gepost op: januari 27, 2006, 11:44:30 am »
nee is idd niet gek

pipo

• Gast
« Reactie #72 Gepost op: januari 31, 2006, 12:00:31 pm »
Hoi,

Er zullen altijd wel wat vogels zijn die het niet goed doen met een bepaald produkt. Net zoals er mensen zijn die allergisch zijn voor bepaalde produkten. Het is dus een zaak van de eigenaar om vast te stellen als, een  vogel problemen heeft met met   bijv. dunne ontlasting, dat er iets in zijn voer moet veranderen. Je probeert dan wat anders een andere pellet bijv. Dit suggereert dus niet dat de vorige pellet slecht is. Hij past alleen niet bij jouw vogel. Voor een andere vogel is deze pellet prima.
Er staat trouwens een heel leuk stukje in de consumentengids over de waarde van biologische groenten en de conclusie is, dat deze groenten nauwelijks meer voedingsstoffen bevatten dan reguliere en in sommige gevallen zelfs minder. Het verschil is zo minimaal dat het
voor de eter zelfs helemaal niets uitmaakt. (lekker eigenwijs he ;)

Mvgr.

Wickingh

• Gast
« Reactie #73 Gepost op: januari 31, 2006, 12:04:24 pm »
Hai ""eigenwijs"",

volgens mij is bij biologische groenten en fruit juist van belang wat er niet inzit.

Hierbij doel ik op bestijdingsmiddelen en gen gemanipuleerde produkten,

m nog eigenwijzere g Frank

pipo

• Gast
« Reactie #74 Gepost op: januari 31, 2006, 12:15:24 pm »
Hai

Bij reguliere teelt in de kassen worden al geen pesticiden gebruikt. De voorkeur gaat daar ook uit naar "biologische"bestrijders zoals sluipwespen enz. Omdat dit heel goed in een gesloten systeem kan zoals een kas. Alleen op de akkers is dit wat moeilijker. Het is echter een fabeltje om te geloven dat de gewone groente bol staan van de pesticiden. Evenals dat de biologisch geteelde groenten volledig vrij zijn van pesticiden. Ze troffen pyrethrine aan (is toegestaan in deze teelt) op andijvie en paprika's, wel in toegestane hoeveelheden trouwens. Verder vonden ze op zowel reguliere als biologische groenten meestal geen aantoonbare hoeveelheden pesticiden en waar ze ze wel vonden waren het geen schadelijke hopeveelheden.