Auteur Topic: Pelletvoer  (gelezen 3947 keer)

BirdmAster

• Gast
Pelletvoer
« Gepost op: januari 24, 2006, 20:08:51 pm »
Welk type pelletvoer geef jij aan je vogel(s), als je pelletvoer verstrekt? Stem in de poll en zet je gekozen antwoord, eventueel met een motivatie, in een bericht in dit topic. Geef het even door als jouw type pellet niet voorkomt in de lijst en ik zet de optie in de lijst erbij.

Omdat mensen soms meerdere pellets verstrekken, heeft iedereen de mogelijkheid om maximaal 2x zijn stem uit te brengen. Stem eerlijk en stem dus s.v.p. niet 2x op hetzelfde antwoord.
« Laatst bewerkt op: januari 24, 2006, 20:25:54 pm door BirdmAster »

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
Re: Pelletvoer
« Reactie #1 Gepost op: januari 24, 2006, 20:15:16 pm »
nutribird,

want dit is het eerste dat ik sinds een week probeer
hij eet het goed. ik ga nog wel anderen proberen ook.

Wickingh

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: januari 24, 2006, 20:15:57 pm »
Hai ,

zoals bekend geef ik Ecobird.

Deze pellet zie ik samen met Harissons als 1 van de weinige betrouwbare.
Aangezien Harissons veel te duur gehouden wordt door de importeur (ca 3 x duurder) is mijn keuze makkelijk en ga ik voor Ecobird,

mvg Frank

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #3 Gepost op: januari 24, 2006, 20:16:49 pm »
Ik geef twee soorten pellets: Ecobird en Harrisons, helaas kan ik maar 1 x stemmen... ;)

BirdmAster

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: januari 24, 2006, 20:18:05 pm »
...helaas kan ik maar 1x stemmen...

Dat is nu gewijzigd. Had niet rekening gehouden met het feit dat sommigen meerdere soorten pellets geven. Iedereen kan 2x stemmen, maar ik hoop wel dat dat dan eerlijk gebeurt en dat mensen niet 2x op hetzelfde antwoord stemmen, zodat hun merk pelletvoer uiteindelijk 'beter' uitkomt.
« Laatst bewerkt op: januari 24, 2006, 20:23:47 pm door BirdmAster »

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #5 Gepost op: januari 24, 2006, 20:36:12 pm »
Ecobird.( in combinatie met XtraVital )
 De pellet die zo natuurlijk mogelijk is, naar mijn idee.
Mijn gezonde vogels doen het er goed op, mijn zwakkere vogels gaan vooruit, dus voorlopig geef ik dit.

Nanda

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: januari 24, 2006, 21:28:46 pm »
Ik (of liever gezegd mij BB-tje :) ) ben sinds kort overgestapt van de harrisons naar eco-bird.
En om de simpele reden dat eco-bird veel goedkoper is dan harrison terwijl het net zo goed schijnt te zijn.

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #7 Gepost op: januari 24, 2006, 21:31:31 pm »
Eigenlijk heb ik momenteel vier soorten in huis (verschil moet er wezen  ;D ),vanwege de verschillende soorten vogels die ik heb.
Voornamelijk geef ik nu (nog)nutribird,kaytee en prettybird.Van de da heb ik
wat scenic gekregen en geef ze daar af en toe wat van.
Gr,Antonia

Offline croky

• Pas uitgevlogen
  • Geslacht: Man
« Reactie #8 Gepost op: januari 24, 2006, 22:01:59 pm »
Ik geef nu nog nutribird maar na div verhalen ga ik overstappen op eco-bird

Pluisje

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: januari 24, 2006, 23:45:18 pm »
Op dit moment op Eco-bird. Net van Harrison's naar Eco overgegaan in verband met vermoedelijke pinda-allergie bij de kaketoe (Aphyntje).
(In Harrison's is pinda een van de componenten). Amazone Mango is dan ook op Eco anders is haar bakje Harrison's zo leeggejat  ;D
We blijven een half jaar kijken of het resultaten bij de kaketoe oplevert, zo niet dan gaan we weer terug naar Harrison's denk ik.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #10 Gepost op: januari 25, 2006, 08:34:26 am »
Ik had al gestemd toen de mogelijkheid er niet was om 2x te stemmen, had alleen de Ecobird aangeklikt. Ik kan nu niet meer op de Harrisons stemmen.. :(

Rianne

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: januari 25, 2006, 08:57:18 am »
Ik geef Ecobird, in combinatie met Xtra-vital. :cool:

Riboet

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: januari 25, 2006, 09:14:58 am »
Ik geef nutribird (Tropical) bij. De grootste reden is dat ik mijn voer graag mag halen waar ik het ieder moment kan halen en niet afhankelijk ben van bestellen enzo. Ik wil graag ecobird (bij) gaan geven, maar geen winkels hier die het verkopen. Moet even over de angst/vooroordelen om via internet te bestellen heenstappen.
Heb Harrissons gegeven. Maar Harrissons is me veel te duur met inmiddels 6 grijzen. Bovendien stuit het tegen mijn principes dat je voor een voeder dat claimt de allerbeste te zijn (en ik vind het inderdaad uitstekend voer) meteen een hoofdprijs moet neertellen, dat impliceert dat gezondheid dus alleen voor goud geld te koop is, en daar kan ik het niet mee eens zijn.

Ik moet wel zeggen dat sinds ik weer veel pellets bijgeef, het lijkt of het doorgroeien van de snavel van Riboet minder wordt. Hij groeit in vergelijking met de andere gaaien nog steeds wat door, maar het wordt minder. Voor mij toch het bewijs dat zaad met een groente en fruitmengsel niet voldoende is wat betreft benodigde voedingssuplementen, dus ik blijf pellets bijvoeren.

Cosch

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: januari 25, 2006, 09:27:33 am »
Coco krijgt eco-bird en Kaya op dit moment Nutribird. Maar die wil ik ook erg graag op Eco hebben.
Het liefst zou ik Harrisons voeren maar dat is te duur!

Gr Corina

dutchgerard

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: januari 25, 2006, 11:30:02 am »
Ik geef pretty bird maar dat staat er niet bij maar Gino doet het er goed op.