Auteur Topic: Ehm... hellup, voor het eerst eitjes...  (gelezen 1498 keer)

unSOUND

• Gast
Ehm... hellup, voor het eerst eitjes...
« Gepost op: januari 25, 2006, 03:08:21 am »
Goed, ik heb al geruime tijd vogels, maar nu is het dan voor het eerst gebeurd, mijn valken hebben eitjes gelegd. Nu gaat het al een tijd goed ( ze zijn met oud & nieuw gelegd ), maar ik begin me een beetje zorgen te maken, vooral omdat ik gewoon 0,0 ervaring hiermee heb... Ik weet niet eens of ze bevrucht zijn, wat moet ik doen als dat niet zo is en zo voorts ?

Oftewel: moet ik nog iets doen, waar moet ik op letten... zijn er sites met uitleg hierover ?

Offline Deborah

• Hetvogelplein.nl
  • Pas uitgevlogen
  • Geslacht: Vrouw
  • Deborah & Diesel
    • Het Vogel Plein
Re: Ehm... hellup, voor het eerst eitjes...
« Reactie #1 Gepost op: januari 25, 2006, 06:20:25 am »
Ik heb nu zelf ook voor het eerst eitjes. Ik weet er niet zo gek veel af.
Ik heb begrepen door ze na 4 dagen na leg in het licht te houden kan je bloedvatjes zien als ze bevrucht zijn. Ook regelmatig als de mama van dr eieren is even controleren of er geen barst of dat ze kapot zijn.

unSOUND

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: januari 26, 2006, 11:40:54 am »
Ik heb vanochtend even gegluurd, het zijn 5 eitjes, allemaal nog heel.

Ik heb nog niet gekeken of ze bevrucht zijn, maar als dat zo is zou ik dat eerdaags toch moeten merken, want de eerste is met oud & nieuw gelegd.

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
    • George Steinz
« Reactie #3 Gepost op: januari 26, 2006, 12:02:57 pm »
Als ze met oud en neiwu gelegd zijn en ze zouden bevrucht zijn dan moeten de eerste vlot uit gaan komen.

unSOUND

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: februari 01, 2006, 22:34:48 pm »
Helaas, de 5 eitjes waren onbevrucht, dus ik heb het broedhok een paar dagen weg gehaald. Ze hebben wel de smaak te pakken in de kooi, want de 2 kwartels leggen nu ook eieren... maar die maken ze soms vervolgens kapot...

De valken hebben weer een paar keer geprobeerd te paren, maar worden daarbij verstoord door een derde valk, misschien zijn de vorige eieren daarom niet bevrucht geraakt ?