Auteur Topic: Uit laten vechten wie de baas is!  (gelezen 11174 keer)

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
Re: Uit laten vechten wie de baas is!
« Reactie #60 Gepost op: februari 10, 2006, 22:19:42 pm »
Ja hier is het ook vrij stil op wat eetgeluiden na  :)
Ik ga zo de voliere maar afdekken voor er weer een paar
(Mati en Coco) gaan schreeuwen  :a036:

Cosch

• Gast
« Reactie #61 Gepost op: april 05, 2006, 14:46:06 pm »
Vanwege een andere inrichting en de logeerpartij van Japie hier, heb ik Coco en Kaya even uit elkaar gezet! Maar nu Japie weg is, heb ik weer het een en ander verschoven. En wil het weer proberen met Coco en Kaya naast elkaar!
Ik laat ze zelf maar ontdekken hoe ver ze kunnen gaan bij elkaar! Anders schiet het ook niet op met die 2. In de klimboom laten ze elkaar met rust!
Dus nu ben ik net klaar en beide op hun eigen kooi gezet. Nu zit Kaya lekker in de deuropening van Coco!

Mn inrichting is er niet op vooruit gegaan, maar ja... moet er wat voor over hebben!  :cry:

Offline sweety

• Uit de jeugdrui
  • sweety
    • aursil
« Reactie #62 Gepost op: april 05, 2006, 14:52:16 pm »
hoi cosch

ja je moet er wat voor over hebben om de gaaitjes het naar hun zin te maken  :)

vgr sweety

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #63 Gepost op: april 05, 2006, 14:54:11 pm »

Mn inrichting is er niet op vooruit gegaan, maar ja... moet er wat voor over hebben!  :cry:

Tsja, wat zal ik zeggen, een kooi is niet echt iets moois in je kamer in de ogen van anderen, maar wij zien dat toch al iets anders!! Ik zou er graag nog 1 bijzetten hoor! ;)

Offline sweety

• Uit de jeugdrui
  • sweety
    • aursil
« Reactie #64 Gepost op: april 05, 2006, 14:58:46 pm »
Tsja, wat zal ik zeggen, een kooi is niet echt iets moois in je kamer in de ogen van anderen, maar wij zien dat toch al iets anders!! Ik zou er graag nog 1 bijzetten hoor! ;)

hoi loes
wat een ander er van vind moeten ze zelf weten hoor als ze er niet tegen aan willen kijken dan komen ze maar niet  :)
wij wonen hier en we leven zo dat we zelf willen bij mij staan 3 kooien in de woonkamer en een speel boom
 en aan het plafon hangen ook nog schomels en touwen,ik heb er geen problemen mee  ;D

vgr sweety

Cosch

• Gast
« Reactie #65 Gepost op: april 05, 2006, 15:16:30 pm »
Ja, ik had gehoopt dat die 2 in een kooi konden! Maar dat gaat absoluut niet!
Net had Kaya Coco goed te pakken. In de vleugel en poot! Dat ging bijna niet goed! Kaya was helemaal in Coco's kooi en Coco kon geen kant op! Kaya gaat er gewoon op af!
Ik mag Coco niet aanraken, dus kan niet zien of hij wat heeft!  :cry:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #66 Gepost op: april 05, 2006, 15:44:26 pm »
Ach gossie....  :(

billy

• Gast
« Reactie #67 Gepost op: april 05, 2006, 17:00:18 pm »
Oh jee, hopenlijk valt het mee met Coco.

Hier zitten ze ook wel bij elkaar op de kooi af en toe, maar als Sjakie in de kooi van Billy wil gaan, terwijl Billy erin zit, stuur ik Sjakie terug.
Ik laat ze niet samen in de kooi.

Groetjes Els

Cosch

• Gast
« Reactie #68 Gepost op: april 05, 2006, 21:01:02 pm »
Ik heb het gevoel dat Coco er een groot drama van maakte, terwijl er weinig aan de hand was.
Tenminste het lijkt me niet dat als je zo zeer ben gedaan door Kaya dat je 1,5 uur later een walnoot probeer af te pikken! Ik had ze mee genomen naar mn ouders. En Coco klom ook op de kleine kooi van 50 cm breed waar Kaya zat en wilde naar Kaya toe. Kaya deed niks. Dus hij wil niet persee aanvallen ofzo!
Ik denk dat Coco zo gilde vanmiddag omdat hij geen kant op kon. En Kaya zal hem vast wel gebeten hebben, maar niet zo hard als dat het leek. Dat kan gewoon niet!

Dus ik voel me een beetje in de maling genomen.

Gr Corina

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #69 Gepost op: april 05, 2006, 21:08:45 pm »
Hallo,

Ik heb niet elke bladzijde gelezen maar het is overduidelijk dat het niet lukt allebei de gaaien in 1 kooi te huizen.
Dat probleem ken ik. Ik heb er exact 3 jaar over gedaan om mijn 2 papegaaien bijelkaar te plaatsen in 1 kooi en dan heb ik nog het voordeel dat het een man en een pop is.

Ik heb 2 Jardine papegaaien, Bobbie en Dinky. Bobbie is de man en Dinky is de pop. Dinky was als de dood  voor Bobbie.
Bobbie is een dondersteen en houdt wel van een geintje en lekker pesten. Ik had DInky 2 maanden eerder dan Bobbie.

In de kooi werd Dinky alle hoeken in gejaagd door Bobbie. Ze mocht geen enkel voerbakje in, 3 stuks, eerst moest hij er het lekkerste uit hebben gegeten. Dit had tot gevolg dat ze allebei voedingsstoffen gingen missen, dit uitte zich in slechte veren, kokerveren.
Voor de lieve vrede ben ik op pellets overgegaan.
Ook dit lukte niet. Toen heb ik een giga-grote Amerikaanse kooi gekocht zodat Dinky in ieder geval de ruimte had om weg te komen. Ook dit werkte niet.

Toen allebei weer in een aparte jockkooi. De tralies niet tegen elkaar want dan lukte het Bobbie nog om Dinky de stuipen op het lijf te jagen. Enkele uren buiten de kooi spelen samen ging over het algemeen goed maar zodra ze de kooi weer in moesten gingen ze weer apart.

Op een gegeven moment heb ik beide kooien tegen elkaar aan gezet. Van allebei deur open en dak open zodat er alle kans was om weg te komen. Bobbie ging gerust de kooi van Dinky dan in maar DInky nooit in de kooi van Bobbie.

Maar ineens .............. na 3 jaar ploeteren .......... ging Dinky de kooi van Bobbie in. Ik hield alles angstvallig in de gaten. Op een gegeven moment ging ze er via het dak weer uit toen Bobbie ook de kooi in kwam. Dit herhaalde zich enige weken.

Toen ging ze in de kooi van Bobbie eten, ik had ze allebei wat lekkers gegeven. Dat ging goed. Ze ging zich poetsen in de kooi van Bobbie. Nou, om een eind aan het verhaal te breien: ze hokken gezellig saampjes in 1 kooi sinds juni vorig jaar en het gaat goed.
Af en toe krijgt Bobbie het nog op zijn heupen maar zolang ik dit negeer is het heel snel over.
Het is nu zelfs zo dat Dinky van zich af durft te bijten.

Dit is natuurlijk een hele andere situatie dan bij jou, maar misschien staat in dit verhaal iets waar je wat aan hebt, je weet maar nooit.

In ieder geval heel  veel succes. Ik hoop dat Coco niets ernstigs heeft.

Groetjes, Nel

Cosch

• Gast
« Reactie #70 Gepost op: april 05, 2006, 21:24:06 pm »
Dank je wel voor je verhaal! Dat geeft weer moed.  ;)
Nou het leek inderdaad of Kaya echt ernstig aan het aanvallen was geweest.
Maar Coco had niks! Hij zal het wel iets gevoeld hebben!

Maar ik hou ze in de gaten en onderschat het niet!

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #71 Gepost op: april 05, 2006, 21:35:41 pm »

De foto is niet scherp maar er is wel duidelijk te zien HOE goed het nu gaat  :)

Groetjes, Nel

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #72 Gepost op: april 06, 2006, 08:57:58 am »
Wat een poepies! Wie weet gaan ze ooit nog een nestje maken samen!! ;)

Cheetah

• Gast
« Reactie #73 Gepost op: april 07, 2006, 19:42:24 pm »
Hier ook!

Jodie en Dino konden NIET samen in 1 kooi. Het was echt oorlog en af en toe miste Jodie de oog van Dino net op een haar. Gewoon eng.

Met de Amazone gaat het wel veel beter! De vogels zelden vechten en worden zelfs affectiever naar elkaar toe.

Met andere woorden, het klikt wel of het klikt niet.

Cosch

• Gast
« Reactie #74 Gepost op: april 11, 2006, 20:29:28 pm »
Ohhhh ze zijn ook echt erg! Nog ff en ik heb 2 grijze roodstaarten te koop!  :)

Ik heb ze net allebei op de klimboom gezet! Coco ging gauw iets hoger zitten dan Kaya maar ze zaten beide aan een kant!
Niks aan de hand!
Toen ging Coco naar de kant van Kaya! Zucht! En ging dus pal boven Kaya zitten. Kaya kon zo in de poten bijten als hij wou. Niks aan de hand!

Op een gegeven moment ging Coco een beetje zitten hakken naar de kop van kaya. Dus COCO begon. En Kaya bleef gewoon redelijk en weerde een beetje af.
Niks aan de hand.

Blijkbaar is op de kooi het grootste probleem. En Coco is een etterbak.