Auteur Topic: Uit laten vechten wie de baas is!  (gelezen 11062 keer)

Cosch

• Gast
Uit laten vechten wie de baas is!
« Gepost op: januari 25, 2006, 11:49:00 am »
Ik moet Kaya en Coco dus nog laten uitvechten wie de baas is. Maar ik durf niet goed! De confrontaties die ze tot nu toe hebben gehad, waren best pittig! Ze hebben al wel wat snavel gevochten. Maar Kaya vloog gewoon boven op Coco. En ik vond het zo'n naar gezicht.  :-[
Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ik ben zo bang dat Kaya, Coco echt verwond. Ik weet nu namelijk al dat hij als baas uit de strijd zal komen!
Stel ik me nu aan? En moet ik ze gewoon allebei op de grond zetten en hun gang laten gaan of moet ik het anders doen?
Ze zullen het toch moeten uitvechten samen als ik ze in 1 kooi wil hebben!

Gr Corina

qliqi

• Gast
Re: Uit laten vechten wie de baas is!
« Reactie #1 Gepost op: januari 25, 2006, 12:13:02 pm »
poe hee, daar zeg je zowat want ook hier zou ik het niet in mn hoofd halen ze samen te zetten.... Kinky (ja die kleine) is de dapperste en terroriseert de andere twee gewoon. Ik merk wel als ik ernaar kijk dat het erger wordt (amazone Bobo valt dan Kinky wel ineens aan) maar als ik wegkijk lijkt het zich te beperken tot wat naar elkaar gepik en gedreig. Rocko verdedigt zn zitplek gewoon en Kinky en Bobo zetten hun verkenning van zijn plekkie meestal niet door.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #2 Gepost op: januari 25, 2006, 12:35:56 pm »
Maar m

Cosch

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: januari 25, 2006, 12:41:04 pm »
Nou ik kan ze nu niet bij elkaar in de buurt laten komen. Want dan gaan ze toch eerst vechten. Daarom moet volgens mij eerst duidelijk worden wie de dominantste is. Zodat ze vredig met elkaar kunnen leven. En dus de verhoudingen duidelijk zijn. En ik hoop dat ze uiteindelijk in 1 kooi kunnen!
Volgens mij hoor. Maar daarom vraag ik het ook even.

Gr Corina

Offline sweety

• Uit de jeugdrui
  • sweety
    • aursil
« Reactie #4 Gepost op: januari 25, 2006, 12:49:59 pm »
hoi

als je ze sammen in een kooi wil doen kun je beter een kooi pakken waar ze nog geen van tweeen hebben in gezeten
dan heben ze nog geen van twee een eigen teratorium .

vgr sweety

Riboet

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: januari 25, 2006, 13:21:59 pm »
Ik geloof niet zo in dat uit laten vechten, hoor, vind het heel eng als ze zo lelijk doen tegen elkaar zoals je vertelt. Hier geven ze elkaar wel eens een snauw/hak met de snavel, maar meer ook niet. Ik heb de kooi zo ingericht dat ze alle vier op dezelfde hoogte kunnen slapen zonder dat ze stokken hoeven te delen (hoewel ik Riboet verdenk dat ze op een lagere plaats slaapt).

Laat je ze het wel

Cosch

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: januari 25, 2006, 13:35:03 pm »
Nou, ik heb ze eigenlijk nog zoveel mogelijk uit elkaar gehouden.
Onder het mom van: even aan elkaar wennen.

Coco zoekt wel toenadering tot Kaya. Lieve toenadering. Maar Kaya doet net zo tegen Coco als dat hij tegen mij doet! Dus boos enzo!
Daarom heb ik het idee dat ze nog een soort van 'rangorde' moeten uitzoeken!

Misschien toch neutraal terrein, allebeiop de grond ofzo

Gr Corina

Wickingh

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: januari 25, 2006, 16:20:21 pm »
Hai Corina,

ik denk dat vrijwel alle papegaaien uiteindelijk wel met elkaar kunnen, maar 1 st moeten ze idd wel even weten waar ze ten opzichte van elkaar staan.
Ik zou ze bijv in de douche bij elkaar zetten is neutraal terrein voor ze, zolang het schermutselingen zijn niets aan doen wordt het echt vechten uit elkaar halen,

mvg Frank

Offline lisianthus

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Man
  • Edels in top!!!
« Reactie #8 Gepost op: januari 25, 2006, 16:27:31 pm »
Neem de tijd.Ik heb een grijze en een edel die ik bij elkaar wil gaan zetten.Ik neem daar echt de tijd voor.Kooien steeds een beetje dichter naar elkaar toe.Ik heb ze in een grote ruimte samen laten lopen.Ze keken echter niet op of om naar elkaar.Het is wel toen de edel bij de grijze op de kooi stapte meteen homeles.Logisch want dat is nl een terratorium.Dat laat ik ook dus niet meer toe.Ik zou eerst een lange tijd de kooien bij elkaar houden en dan idd op neutraal terrein elkaar op laten zoeken.Niets overhaasten.

Rob

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #9 Gepost op: januari 25, 2006, 16:33:40 pm »
Wat ik zo grappig vind, is dat toen Orrie, Japie en Coco bij Sjakko op bezoek waren, ze gewoon met zijn vieren op de kooi konden zitten, zonder dat er echt vreselijke onenigheid was! Voor de drie bezoekers was het vreemd terrein, maar voor Sjakko toch niet en die was heel tolerant!! Ook trouwens toen die grijzen van Natas hier waren! ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: januari 25, 2006, 16:39:50 pm »
Maar het gaat mij ook voornamelijk om Kaya. Die word erg boos als Coco in de buurt komt!
Ze zeiden toen ik hem kocht dat hij bij andere gaaien heeft gezeten, dat hij dat gewend is. Maar ik ben bang dat dat niet waar is.
Laatst hielden we ze bij elkaar en eerst was het hakken naar elkaar. En toen werd het venijniger. Kaya sprong bijna op Coco!
Ik weet ook niet hoe hij zou reageren als hij ergens anders is!

Gr Corina

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #11 Gepost op: januari 25, 2006, 16:58:08 pm »
Ik zou eerst een lange tijd de kooien bij elkaar houden

;D

Dat wordt WEER de woonkamer herindelen Corina

;D

Cosch

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: januari 25, 2006, 17:07:31 pm »
 :cry:

Pluisje

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: januari 25, 2006, 19:54:08 pm »
Hoi Corina,
Ik zou het absoluut niet forceren. Volgens mij als je ze de tijd geeft is er veel meer kans op succes.
Geduld, geduld .... Zeker als Kaya pas net verhuisd is begrijp ik. Hij moet nog aan het idee wennen dat hij een nieuwe flock heeft
en dat Coco er deel van uitmaakt.
Zijn ze trouwens 2 mannen of weet je het niet?

Bij ons staan ook 2 kooien en het blijft voorlopig zo omdat Aphyna een watje is en Mango is een superactief persoontje.
Wel in 1.5 jaar (dat Mango bij ons is ingetrokken) tijd zijn er enorme voorderingen.
Ze gaan zelfs bij elkaar op bezoek om te spelen  ;D, en water is altijd lekkerder in het bakje van de buurvrouw  ;D,
en ze spelen samen op een klimboom. En Aphyna laat Mango zelfs zichzelf poetsen, maar doet het niet terug ;)

Mango is duidelijk dominanter dan Aphyna maar ze vechten het nooit uit.

Cosch

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: januari 26, 2006, 08:44:30 am »
Misschien dat Kaya ook wel daarom zo boos doet tegen Coco. Omdat hij nog moet wennen. Coco is eigenlijk degene die naar hem toe gaat. Kaya laat hem tot zekere afstand komen en als hij te dichtbij komt gaat hij dreigen. Zet Coco toch door dan word er even duidelijk gemaakt dat dat niet gewenst is. Ik kan alleen niet inschatten hoe hard dat gaat!

Hij begint heel langzaam te ontdooien naar mij toe!
Het zijn idd 2 mannen.

gr Corina