Auteur Topic: Uit laten vechten wie de baas is!  (gelezen 11132 keer)

Pluisje

• Gast
Re: Uit laten vechten wie de baas is!
« Reactie #15 Gepost op: januari 26, 2006, 23:59:37 pm »
Kan het zijn dat Kaya dat niet agressief maar (verborgen) defensief doet?
Misschien is hij nog niet zo vertrouwd met zijn nieuwe omgeving en reageert hij daarom zo?
Als het zo is dan denk ik dat het even afwachten is totdat hij zich echt thuis voelt en dan
moet het goed komen.
Maar zoals anderen zeggen eerste directe contact in voor alle twee
onbekende omgeving zou het beste zijn.
Succes, veel geduld en het zal goed komen  ;)
Pluisje

billy

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: januari 27, 2006, 00:41:26 am »
Ik zou ze ook wat meer tijd geven aan elkaar te wennen.
Het laten uitvechten lijkt me vooral als het er hard aan toe gaat ook niet gemakkelijk
Hier staan Billy en Sjakie naast elkaar en Sjakie vloog op Billy zijn kooi en dat ging heel goed, de ellende is dat Sjakie te ver vliegt en die maakt er nu een spelletje van , dus dat word weer wat anders verzinnen. :CENS

http://www.youtube.com/w/?v=ygv5gmAV3bA

Groetjes Els

Koko

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: januari 27, 2006, 02:59:02 am »
toen Rico bij ons kwam heb ik hem de eerste nacht in de keuken gehouden en Koko mee genomen om hem te laten zien (heb daar nog een geweldige foto van (LOL)
de volgende dag zat Koko op de klimboom buiten en heb ik Rico ook buiten gezet op de standaard, zodat ze elkaar wel konden zijn, het gekrijs was geloof ik in heel nederland te horen.
de Kooi van Rico is toen naar de kamer verhuist en dat ging op zich goed.
de volgende dag samen op de klimboom en dat was ook een gekrijs, en ze rende op elkaar af, (naar mijn idee niet met de beste bedoelingen), ik liet ze steeds opstappen en zetten ze terug ieder aan hun eigen kant, dit duurde 1 kwartier toen waren ze rustig, ik heb ze toen gewoon laten doen en me nergens meer mee bemoeit (hield ze wel goed in de gaten, een week later zaten ze samen op de klimboom binnen en buiten, zonder problemen, nu zitten ze heel de dag samen behalfe s'nachts dan hebben ze een eigen kooi, over dag kunnen ze van de kooi naar de klimboom binnen, en dit gaat prima .
zo af en toen hebben ze wel eens een mennings verschil maar dat is het eigenlijk

ik denk dat je je er niet al te veel mee moet bemoeien en goed moet kijken hoe ze reageren, en dan pas in grijpen

Groetjes
Boudewijn

Cosch

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: januari 27, 2006, 08:49:17 am »
Dank jullie wel voor de hulp!  :-*
Ik zal binnenkort proberen hoe het gaat in een neutrale ruimte. Mocht het erg uit de hand lopen dan laat ik ze beide eerst nog een poos aan elkaar wennen! En kaya vooral nog aan zn nieuwe huisje enzo!

Gr Corina

Offline croky

• Pas uitgevlogen
  • Geslacht: Man
« Reactie #19 Gepost op: januari 27, 2006, 09:59:59 am »
ik wens je veel sucses

Cosch

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: januari 30, 2006, 23:28:53 pm »
We hebben ze vanavond geprobeerd aan elkaar te laten wennen. Eerst beide op de grond. Coco ontliep Kaya elke keer. Op een gegeven moment klom Kaya op Coco's kooi! Omdat die wat lager is en Kaya wat groter. Dus hebben we coco ook maar op zijn eigen kooi gezet. Daar ontstond wel wat 'gevecht'. Snavel trekken en Coco vond het niet zo leuk dat Kaya daar zat, dus hij ging er regelmatig iets aan doen. Maar dat stelde weinig voor. Kaya deed een keer iets harder tikken tegen de snavel van Coco. maar eigenlijk al met al was het niet spectaculair. Het was ook nog niet echt vechten ofzo!

Gr Corina

billy

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: januari 30, 2006, 23:36:05 pm »
Dat gaat goed dan al he, super hoor  :thumsup:
Groetjes Els

Cosch

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: januari 30, 2006, 23:38:47 pm »
Hihi! Ik durf niet positief te zijn nog! Maar het is tot nu toe niet zo heftig als ik had verwacht.

Gr Corina

Wickingh

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: januari 30, 2006, 23:55:58 pm »
Hai Corina,

Citaat
Hihi! Ik durf niet positief te zijn nog! Maar het is tot nu toe niet zo heftig als ik had verwacht

is dat niet net het probleem, jij verwacht dat ze elkaar afmaken, dus willen je vogels je wel terwille zijn,

mvg Frank

Cosch

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: januari 31, 2006, 07:04:38 am »
Misschien wel. Maar aan de andere kant, weet ik hoe fel Kaya is. Dus wat dat betreft is het niet onterecht!
Je zult het met me eens zijn dat ik Coco niet opzettelijk wil laten verwonden of zoiets!

Waarschijnlijk stel ik me ook gigantisch aan!

Gr Corina

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #25 Gepost op: januari 31, 2006, 07:54:58 am »
Ik denk niet dat het aanstellen is.
Max hier wil ook elke keer naar Mati en Coco om te vechten.
Van de week waren ze allemaal uit de kooi en Max ging meteen in de aanval,
ik heb hem een paar keer weggehaald maar dat werkte niet.Toen heb ik het even aangekeken en Mati,die eigenlijk de grootste en sterkste van de twee is sprong bij mij en observeerde hoe Coco het gevecht terug aanging.Ik heb dat een minuut aangekeken en heb ze uit elkaar gehaald,ze trokken de veren bij elkaar uit en dat vind ik te ver gaan.Ik denk dat ze beide even sterk zijn en maar moet zorgen dat ze zoveel mogelijk bij elkaar uit de buurt moeten blijven.

Ik lees dat het bij jou niet zo ver gaat,dus hoop ik voor je dat het wel goed komt.
Succes ermee.
Gr,Antonia

Cosch

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: januari 31, 2006, 08:40:50 am »
Dank je voor je verhaal!
Ik hoop ook dat het uiteindelijk goed komt! Ik weet alleen niet goed hoe en wat ik moet doen, maar dat vind ik vanzelf wel uit!

Gr Corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #27 Gepost op: januari 31, 2006, 08:53:49 am »
Ik vind het goed gaan! ;) Zoals ik nu lees is er niks aan de hand.. Wij zijn nog al snel geneigd dingen zielig te vinden en dieren zijn zelf meestal hartstikke lakoniek. Ok

Offline lisianthus

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Man
  • Edels in top!!!
« Reactie #28 Gepost op: januari 31, 2006, 10:22:51 am »
Ik denk dat een eerste reaktie heel belangrijk is.Als ik lees dat ze mekaar niet "meteen gigantisch in de haren vliegen" heb ik er wel vertrouwen in.

Rob

Wickingh

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: januari 31, 2006, 11:38:13 am »
Hai ""aansteller""  :) ,

ik heb tot nu toe slechts 1 keer gezien dat het onderling echt niet ging, en dat was bij een veel grotere witkuif en onze oranjekuif. De witkuif had maar 1 ding voor ogen en dat was het doden van de ander, dan kan je er van uit gaan dat het niet goed komt.

mvg Frank