Auteur Topic: Bijten als mijn man en ik samen zijn en alleen met ons ni?t!  (gelezen 10313 keer)

naakthond

• Gast
Bijten als mijn man en ik samen zijn en alleen met ons ni?t!
« Gepost op: januari 25, 2006, 14:49:20 pm »
hey
ik ben hier nieuw :)
heb een grijze roodstaart
is hier vorige zomer aangevlogen
mijn man is allergsich
coco is lief voor mij maar bijt naar mijn man en mij als we samen zijn
blijkbaar is hij ook lief voor mijn man als die met hem alleen is
goede raad is welkom  :thumsup:
« Laatst bewerkt op: januari 25, 2006, 15:08:33 pm door Loes »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Grijze Roodstaart (Psittacus erithacus erithacus)
« Reactie #1 Gepost op: januari 25, 2006, 14:56:28 pm »
Hallo!

Je man is allergisch? Dat is ook vervelend zeg.. Maar jullie houden je grijze wel gewoon?
Bijten is niet toegestaan.. :) Als hij dat doet, breng je hem naar zijn kooi en negeert hem... ;)

wilhen

• Gast
Re: Grijze Roodstaart (Psittacus erithacus erithacus)
« Reactie #2 Gepost op: januari 25, 2006, 15:05:03 pm »
Pipo doet precies hetzelfde ik kan alles met hem doen (nou jha alles) als het hem uitkomt. Zodra mijn man in de buurt komt gaat hij al klaar zitten om hem te bijten!!
We hebben al van alles gebrobeerd negeren terug zetten in zijn kooi laten bijten auw..... dus alle advies is welkom ook voor ons. :CENS

Tommy

• Gast
Re: Bijten als mijn man en ik samen zijn en alleen met ons ni
« Reactie #3 Gepost op: januari 25, 2006, 23:37:21 pm »
Zet hem eens kort in de gang op de grond in zn 1tje...misschien bijt hij omdat hij naar zn kooi wil? ;)

Offline croky

• Pas uitgevlogen
  • Geslacht: Man
« Reactie #4 Gepost op: januari 25, 2006, 23:42:55 pm »
iago deed het ook maar door hem te negeren en gewoon bij me te houden doet hij het niet meer

naakthond

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: januari 26, 2006, 20:19:54 pm »
ja hoor
wij houden hem

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #6 Gepost op: januari 27, 2006, 11:01:16 am »
Dat bedoelt Croky niet... Tuurlijk houden jullie hem. Vertel eens wat meer als je wilt, hoe gaat het nu? ;)

naakthond

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: januari 27, 2006, 18:49:44 pm »
ik wacht op iemand , die binnenkort naar mij thuis komt , om me het een en ander te leren over coco
hij is hier dus aangevlogen en wij hebben geen ervaring met gaaien
ondertussen chat ik wel met die dame en zo verneem ik toch,  wat ik hem het best eten geef en wat ik moet doen in bepaalde situatie's
nu kan ik er echt niet veel mee doen ,  dan hem voederen en lief met hem zijn IN ZIJN KOOI
ik denk dat hij weet dat ik bang heb om zijn bijten

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #8 Gepost op: januari 27, 2006, 21:22:03 pm »
Dat weet ik wel zeker dat ie dat weet!! ;) Als jij een keer je hand teruggetrokken hebt toen hij wou bijten, dan weet ie het en maakt daar gebruik van!! De kunst is om je angst te overwinnen en te denken: dan bijt ie maar een keer. Je moet dan niet reageren en net doen of het je niks uitmaakt, niet je hand terugtrekken! Als hij er nl. niks mee bereikt, zal hij het niet meer doen!! Het is moeilijk, ik weet het, maar bedenk eens wat er hooguit kan gebeuren. Een bloedende wond die echt wel weer heelt! Je gaat niet dood en er gebeurt geen ramp!! Ook kun je proberen te zorgen dat hij in de bovenkant van je hand bijt terwijl jij die vuist balt. Dan heeft hij nl. bijna geen houvast en doet het niet zo'n zeer! ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #9 Gepost op: januari 27, 2006, 21:22:55 pm »
Je kunt hier trouwens ook

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #10 Gepost op: januari 27, 2006, 21:36:41 pm »
coco is lief voor mij maar bijt naar mijn man en mij als we samen zijn
blijkbaar is hij ook lief voor mijn man als die met hem alleen is
goede raad is welkom  :thumsup:

Hey. Toen mijn vader nog leefde hadden wij dat ook met Orrie. Als Orrie bij mijn vader zat en ik kwam te dicht bij Orrie in de buurt dan beet hij mijn vader. En andersom.

Pascal

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #11 Gepost op: januari 27, 2006, 21:40:25 pm »
Beet je vader Orrie?  ;D

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #12 Gepost op: januari 27, 2006, 22:15:18 pm »
Beet je vader Orrie? ;D

hahaha

Nee Loes. Ik zal het even uitleggen. Je bent ten slotte net een jaartje ouder geworden he. Geeft niet hoor ;D

Met "en andersom" bedoel ik dat wanneer Orrie bij mij zat. En mijn vader kwam te dicht bij Orrie in de buurt, dan beet Orrie mij.

Zo. Pfff. Dat is ook weer uit de wereld. ;D

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #13 Gepost op: januari 28, 2006, 12:14:51 pm »
 ;D ;D ;D

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #14 Gepost op: januari 28, 2006, 21:16:13 pm »
Nou laten we het er van de week over gehad hebben. Orrie is zijn streken nog niet verleerd  :cry:

Dit weekend is mijn moeder hier met haar vriend. Bij binnenkomst reageerde Orrie al heel opgewonden en alert. Staart wijd open. Ogen klein. En paraderen op zijn stok. Vanochtend greep hij mij al een keer toen ik hem op mijn hand had. Hij beet in de hand waar hij op zat. Niet zo erg, maar wel stevig genoeg. Wanneer Orrie bijt dan houdt hij ook vast. Het is net een American Stefford hond. Een kaakklem idee.

Nu komen wij vanavond weer thuis. En Orrie doet eigenlijk weer hetzelfde bij het horen van mijn moeder. Paraderen, staart wijd open. En ogen van groot naar klein. Ik ben daar niet van onder de indruk en wil hem op laten stappen. Hij stapt op en hij grijpt gelijk mijn hand. Hap en VAST!  :o

Hij is met de punt van zijn snavel ERG diep in mijn hand gegaan. Ik ben bang dat hij 'iets' geraakt heeft. Mijn huid op de bovenkant van mijn hand is vanaf de beet (dat dicht bij de pols zit) tot aan mijn vingers 'dood'. Het is gevoelloos.  :(

Ik weet niet waarom Orrie mij heeft gebeten. Ik heb hem letterlijk en figuurlijk in de kooi gesmeten om te zorgen dat hij me los zou laten. Heb de kooi dicht gedaan en ben weggelopen. Heb tegen mijn moeder gezegd dat ze hem moeten negeren. Ik heb hem even 5 minuten laten zitten. Daarna na de inventarisatie van de wond, heb ik hem weer op laten stappen en heb hem in de houdgreep bij me gepakt om te laten zien dat IK de baas ben en niet hij. Daarna weer in de kooi gezet en daar zit ie nu nog steeds.

Orrie heeft me in jaren niet gebeten.

Heeft dit indruk op me gemaakt? Ben ik nu bang voor hem? Nou. Dat is simpel. Mijn antwoord is NEE! Absoluut niet.