Auteur Topic: Bijtende Sjefke  (gelezen 1821 keer)

rocko

• Gast
Bijtende Sjefke
« Gepost op: januari 27, 2006, 12:12:34 pm »
Zoals jullie weten plukt sjefke, en ben ik met de brandnetelthee een aantal maanden bezig geweest. Hier ben ik mee gestopt. En het plukken blijft hetzelfde.
Maar wat Sjefke ook deed, is flink bijten. Soms tot de vellen erbij hingen. Het resultaat was dat ik steeds terugtrok.

Nu las ik hier dat je gewoon moet laten bijten. Nou het heeft moeite gekost maar, vorige week lukte het. Het was zo grappig, hij beet een paar keer flink in mijn hand. Ik reageerde niet. Hij keek me helemaal geschokt aan. Hij beet weer maar dan veel zachter. Weer keek ie me aan of ie zeggen wou; doe normaal stom mens. Hij pruttelde wat en ik had gewonnen.
Nu blijf ik het zo volhouden. Gisteren heeft ie een half uur mee t.v. gekeken op mijn schouder.
En dit zonder te klieren!! Dus misschien helpt het 5 stappen plan toch wel.

Gr. Rocko

jeske5

• Gast
Re: Bijtende Sjefke
« Reactie #1 Gepost op: januari 27, 2006, 12:13:16 pm »
 :thumsup:  :a036:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #2 Gepost op: januari 27, 2006, 12:16:19 pm »
Grappig h

dutchgerard

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: januari 27, 2006, 12:17:12 pm »
Onze Gino reageerde heel anders als ze op iemands schouder zat.............. we weten nu beter.
Laag houden werkt het beste (borsthoogte ongeveer is goed) dit i.vm. dominantie.
Wij kijken (Gino en ik) ook wel eens samen tv maar dan zit hij op mijn knie.

m.v.g. dutchgerard.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #4 Gepost op: januari 27, 2006, 14:28:24 pm »
de 5 stappen werken zeker wel  :thumsup:

Prima resultaat hoor!  :a036:
En inderdaad, laag houden helpt ook heel veel bij een dominante gaai.

Succes verder!

Offline Suzanne

• Eendags kuiken
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
« Reactie #5 Gepost op: januari 28, 2006, 21:35:48 pm »
Hey,

mijn vogel bijt me ook sinds vandaag, heb dit ook geprobeert te negeren maar toen het begon te bloeden  ??? heb ik toch me hand maar terug getrokken....
ik kan me toch niet tot bloedens toe laten bijten.... kan haar ook niet terug zetten in der kooi want ze durft nog niet op te stappen ofzow

Suzanne

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
« Reactie #6 Gepost op: januari 28, 2006, 23:04:23 pm »
Zoals jullie weten plukt sjefke, en ben ik met de brandnetelthee een aantal maanden bezig geweest. Hier ben ik mee gestopt. En het plukken blijft hetzelfde.
Maar wat Sjefke ook deed, is flink bijten. Soms tot de vellen erbij hingen. Het resultaat was dat ik steeds terugtrok.

Nu las ik hier dat je gewoon moet laten bijten. Nou het heeft moeite gekost maar, vorige week lukte het. Het was zo grappig, hij beet een paar keer flink in mijn hand. Ik reageerde niet. Hij keek me helemaal geschokt aan. Hij beet weer maar dan veel zachter. Weer keek ie me aan of ie zeggen wou; doe normaal stom mens. Hij pruttelde wat en ik had gewonnen.
Nu blijf ik het zo volhouden. Gisteren heeft ie een half uur mee t.v. gekeken op mijn schouder.
En dit zonder te klieren!! Dus misschien helpt het 5 stappen plan toch wel.

Gr. Rocko

jaja het werkt echt wel..
ik ben vandaag al een keer of zes gebeten....
toen gaf hij het ook een beetje op.
dat was het moment dat hij ook deed wat ik wou, kroelen en nootje aannemen.
maar het is inderdaad hartstikke moeilijk om het niet uit te schreeuwen of weg te trekken.

Doe zo verder Rocko, goed bezig zou ik zeggen  :thumsup:

Offline Sanny

• Super Parrot
  • me
« Reactie #7 Gepost op: januari 28, 2006, 23:07:58 pm »
Hey,

mijn vogel bijt me ook sinds vandaag, heb dit ook geprobeert te negeren maar toen het begon te bloeden  ??? heb ik toch me hand maar terug getrokken....
ik kan me toch niet tot bloedens toe laten bijten.... kan haar ook niet terug zetten in der kooi want ze durft nog niet op te stappen ofzow

Suzanne

haha maar dit had ik gisteren ook voor, los door mijn vel, en Pepi stapt ook nog niet op.
Ik los het op met een stok, om op te stappen, helpt ook goed.
Het bloeden heb ik nadien verzorgd, ik liet het gewoon bloeden
ik heb wel even moeten slikken op het moment van bijten.

jeske5

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: januari 28, 2006, 23:17:49 pm »
idd, toch proberen heel even op de tanden te bijten en dan pas je wond bekijken en zo nodig verzorgen. het is heel moeilijk, maar wel belangrijk, je laat op die manier echt zien dat jij daar niet van onder de indruk bent. Klein voorbeeldje:
ik ben van de week gebeten door mijn hond (oke, geen vogel, maar het principe is wel hetzelfde). ik was met hem aan het spelen. hij pakt zijn riem vast en probeert er dan zo hard mogelijk aan te trekken. vind hij geweldig, ik kan van hem winnen, dus geen probleem. Hij liet de riem heel even los en sprong er toen naar toe om hem weer vast te pakken. Maar ja, ik had die riem natuurlijk ook nog vast! Mijn duim zat ertussen. Het bloedde echt verschrikkelijk, dacht in eerste instantie ook dat mijn duim er onderhand half af zou liggen, zo erg was het. Maar op dat moment heb ik eerst gezorgd dat hij op mijn commando de riem los liet, zodat ik het spelletje gewonnen had, wat weer belangrijk is ivm rangorde. als ik op dat moment gelijk de riem loslaat, heeft hij gewonnen en ziet hij zichzelf op dat moment dus als 'de sterkste' . Voor een keer misschien niet zo erg, maar wel als het altijd gebeurt.
zo werkt het in principe ook bij papegaaien. Op het moment dat jij je hand terugtrekt, heeft hij gewonnen!

Succes!

Oja, mijn duim zit er nog aan hoor!  :)

Tommy

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: januari 28, 2006, 23:29:15 pm »
Gelukkig maar Jeske :-* Pfieuw...wel moeilijk om op zo'n moment helder te blijven.
Laatst hing Vlinder tijdens een spelen in mn neus...owhhh het deed zon pijn :cry: Ik had hem in 1e instantie t liefst de kamer door gemikt :-[ maar gelukkig kon ik mn kiezen opelkaar bijten en ook rustig reageren, en Vlinder een paar keer op laten stappen en weg zetten. Daarna ben ik in een andere kamer wel volledig los gegaan met rare dansjes en nog vreemdere geluiden... :-[ ;D

jeske5

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: januari 28, 2006, 23:39:02 pm »
hihi, dat had ik wel willen zien... :)  ;)

Offline Suzanne

• Eendags kuiken
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
« Reactie #11 Gepost op: januari 29, 2006, 11:25:58 am »
Gelukkig zit je duim er nog aan  :thumsup:
maarja van de pijn kan je indd rare dansjes gaan maken  ;D
ik denk dat het ook een beetje een fase is van haar, want het is echt van de een op de andere dag, het bijten lijkt haast wel een spelletje voor der, terwijl ze de dag ervoor nog als de dood voor me handen was  :CENS
dan moet ik toch maar proberen niet te reageren want wil natuurlijk niet dat het een gewoonte wordt  ;)

Offline Sanny

• Super Parrot
  • me
« Reactie #12 Gepost op: januari 29, 2006, 18:50:28 pm »
Gelukkig maar Jeske :-* Pfieuw...wel moeilijk om op zo'n moment helder te blijven.
Laatst hing Vlinder tijdens een spelen in mn neus...owhhh het deed zon pijn :cry: Ik had hem in 1e instantie t liefst de kamer door gemikt :-[ maar gelukkig kon ik mn kiezen opelkaar bijten en ook rustig reageren, en Vlinder een paar keer op laten stappen en weg zetten. Daarna ben ik in een andere kamer wel volledig los gegaan met rare dansjes en nog vreemdere geluiden... :-[ ;D

hahahaha dat is goed..ik heb mij niet kunnen inhouden, heb niet weggetrokken, maar het wel uitgeschreeuwt