Auteur Topic: Eenzaamheid  (gelezen 1374 keer)

Tes

• Gast
Eenzaamheid
« Gepost op: januari 28, 2006, 16:09:53 pm »
Even weer een vraag:

Ik ben nu ruim een half jaar alleen met chico. Ik werk vier dagen in de week. Chico zit dus best
veel alleen. Ik vind het zo zielig voor haar dat ik me af vraag wat nu het beste voor haar zou zijn.
Ik probeer zoveel mogelijk rekening met haar te houden, maar ik kan niet voorkomen dat ze vaak
alleen is. Ik heb wel een parkietje en laat de radio aan. De laatste tijd verliest ze veel grijze veren
(ze is niet kaal verder).

Wat zou het beste voor haar zijn:

* chico naar een gezin waar ze minder eenzaam is?
* Of bij mij laten (ze is aan mij gehecht) en dat ze dan toch vaak alleen zit?

Als ik aan mezelf denk wil ik natuurlijk het laatste, maar als ik aan haar denk dan is de eerste optie het beste

Hoe denken jullie hierover?

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Eenzaamheid
« Reactie #1 Gepost op: januari 28, 2006, 16:14:02 pm »
Eigenlijk is dit dezelfde vraag waarmee je op het forum kwam h

Offline sweety

• Uit de jeugdrui
  • sweety
    • aursil
« Reactie #2 Gepost op: januari 28, 2006, 16:29:03 pm »
hoi

toen ik nog hele dagen werkte hadden we ook 2 papegaaien die zaten ook een hele dag alleen thuis
ik zorgde wel dat heel de dag de radio aan stond en genoeg speeltje hadden nu  nog steeds staat de radio hele dagen aan.

sweety

Tes

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: januari 28, 2006, 16:41:25 pm »
Ja Loes dat ik eigenlijk waar. Anders moet je het topic maar verwijderen.

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #4 Gepost op: januari 28, 2006, 19:30:11 pm »
Ja Loes dat ik eigenlijk waar.

Maar blijkbaar zit je er toch nog heel erg mee in je maag! Hoe komt dat? Waarom kan je je er niet bij neerleggen, speelt er nog meer mee?

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #5 Gepost op: januari 28, 2006, 19:59:08 pm »
Nee joh! Zo bedoel ik het niet hoor! Ik snap jou heel goed! Misschien moeten we je helpen de zorgen definitief achter je te laten. Ik denk dat jij gewoon voor ogen hebt dat hij het leuker kan hebben in een drukker gezin? Dat jij niet goed genoeg bent? Maar voor de scheiding woonde hij ook niet in een druk gezin en werkten jullie denk ik ook allebei?? ;)

amacera de pera

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: januari 28, 2006, 20:57:25 pm »
hoi tes als je 'savonds thuis  ben geef je haar toch veel aandacht , het zal voor jou heel erg zijn om afstand van haar te doen en ik denk dat als ze s'avond voldoende aandacht krijgt ze niets te kort zal komen ook onze gaaien zitten niet de hele dag met ons te troetelen en moet zich zelf vermaken ja oke we zijn thuis,maar savonds slapen ze vrij vroeg  en die van jou draai de boel dan om slaapt wat meer op de dag en als je thuis bent dan heeft hij gezelschap en kan hij uit de kooi en inderdaad zoals loes al zei hij heeft ook gezelschap van het parkietje en hoort de radio
ik heb ook een band recorde heb een stukje band rond geplakt en daar staan allerlij woordjes op misschien een idee dan hoort hij af en toe je stem , met een tijdschakelaar er tussen kan je hem op div tijden even een tijdje aan laten gaan evt: ook een tijdschakelaar tussen je radio  die gaat uit  en de band recorde aan en anders om zet er bv een liedje op die jij voor haar zing .maar ik denk dat jij er nu meer last van heb dan je vogel  en als je haar b.v 2 dagen bij je buren zet jij er al spijt van zal hebben . jammer dat er geen papegaaien creche bestaat he     

gr Ann

Tommy

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: januari 28, 2006, 22:56:31 pm »

Hay Tes, ik zou me echt niet te druk maken ;) . Jij doet je best en je geeft heeeel veel om hem en als je hem weg doet...dan geeft niemand je de garantie dat daar alles t zelfde blijft. Dat er ook nog een parkietje is en een radio en een mams die zich echt om hem bekommert is immers al prachtig  :-* Maar maak je je er toch heeeeeel veel zorgen om..dan zou je inplaats van een creche misschien een oppas kunnen zoeken? Persoonlijk zou ik wel reageren op een advertentie of oproep van iemand die een gaaien oppas zoekt...en ik ben vast niet de enige ;)

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #8 Gepost op: januari 29, 2006, 09:33:27 am »

Maar maak je je er toch heeeeeel veel zorgen om..dan zou je inplaats van een creche misschien een oppas kunnen zoeken? Persoonlijk zou ik wel reageren op een advertentie of oproep van iemand die een gaaien oppas zoekt...en ik ben vast niet de enige ;)

Wat een leuk idee!

En inderdaad Tes, ik zou me zeker geen zorgen maken. Er zijn heel veel mensen die werken en gaaien hebben, waar de gaaien het echt niet verkeerd hebben.
Je bent naar mijn idee vaak genoeg thuis hoor, en hij heeft zijn vriendje de parkiet, speelgoed enz...ik denk dat hij het prima heeft bij jou!