Auteur Topic: ontlasting Ecobird  (gelezen 14817 keer)

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
Re: ontlasting Ecobird
« Reactie #90 Gepost op: juli 16, 2006, 10:22:03 am »
Ik haal mijn Ecobird in de winkel (Dieca), omdat dat voor mij handiger is. Sjaak vroeg mij ook waarom ik (nav Frank) arabrokken gaf ipv de African. Ik heb hem over de onlasting verteld en hij had dat nog nooit gehoord.

Wanneer er klanten bij hem een jonge gaai kopen, dan adviseert hij Eco te voeren. Al zijn klanten geven dus voor de grijzen de African en geen van allen hebben klachten over de ontlasting. Ook zijzelf niet met hun eigen grijze.

Wij kwamen dan ook tot de conclusie dat papegaaien die omschakelen naar Eco de grotere groep moeten zijn die de problemen hebben met de ontlasting.

Toch een darmen kwestie?  :CENS

Cosch

• Gast
« Reactie #91 Gepost op: juli 16, 2006, 10:32:53 am »
Dan is het weer vreemd waarom het andersom niet zo is!
Van Eco naar harrisons. Of Eco naar scenis (voor de mensen die daar mee bezig gaan)

:CENS  :CENS

Het blijft raar!

billy

• Gast
« Reactie #92 Gepost op: juli 16, 2006, 12:01:58 pm »
Het rare is dat Ric al ruim een jaar zonder problemen aan de Eco zat, en opeens in februari, zo vies begon te poepen.
Ik ben sinds gisteren begonnen aan de Scenic, ben benieuwd hoe dat gaat.
Groetjes Els

Wickingh

• Gast
« Reactie #93 Gepost op: juli 16, 2006, 12:38:52 pm »
Het rare is dat Ric al ruim een jaar zonder problemen aan de Eco zat, en opeens in februari, zo vies begon te poepen.
Ik ben sinds gisteren begonnen aan de Scenic, ben benieuwd hoe dat gaat.
Groetjes Els

Dan zou je zeggen dat de werkelijke oorzaak elders te vinden moet zijn

billy

• Gast
« Reactie #94 Gepost op: juli 16, 2006, 12:49:14 pm »
Haar poep is onderzocht door F Verstappen, en op kweek gezet maar er was niets mee aan de hand.
Ik denk altijd nog steeds dat er wat was met die partij eco, omdat Coco het toen ook had en nog een paar grijzen.
Groetjes Els

Wickingh

• Gast
« Reactie #95 Gepost op: juli 16, 2006, 13:03:19 pm »
Hai Els,

dan moet dat in de kweekjes terug te vinden zijn,

mvg Frank

billy

• Gast
« Reactie #96 Gepost op: juli 16, 2006, 13:07:31 pm »
Ja maar ik was toen al een paar maanden gestopt met de eco, toen haar poep is onderzocht.
Het is een hele tijd dun geweest, maar niet zo erg als toen ze aan de eco zat, toen was het gewoon heel vies en bruine drab, ze scheet zo de kamer in echt waar :o
Groetjes Els

Cosch

• Gast
« Reactie #97 Gepost op: juli 17, 2006, 00:16:49 am »
Gadver hou op. Ik krijg weer helemaal flashbacks dat ik kokhalsend die poep op moest ruimen. Zo stinken en zo dun!  :o

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #98 Gepost op: juli 17, 2006, 00:18:27 am »
er zijn prettige en minder prettige dingen om over te praten hé

TWEETY

• Gast
« Reactie #99 Gepost op: juli 17, 2006, 00:29:05 am »
alhoewel :CENS  het spreekwoord zegt   stront is geld ;D ;D ;D ;D ;D

Africangrey

• Gast
« Reactie #100 Gepost op: juli 19, 2006, 23:38:42 pm »
Ik lees dit even terug en ik moet zeggen dat Jamie altijd gewoon een normaal poepje produceerde of hoe zeg je dat ;D
Sinds kort als ik hem 's morgens uit de kooi haal, laat hij een enorme hoeveelheid vallen, overal spetters, getver en het stinkt ook nog :(
Het gekke is de rest van de dag normale poep, dus hij houdt zijn poep op :o tot hij uit de kooi is.
Doen meer gaaien dat?
Dus ik weet niet of het te maken heeft met de Eco of het ophouden van z'n poep.

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #101 Gepost op: juli 20, 2006, 00:24:55 am »
hoi ineke,

flipke zijn eerste is ook een grote zenne :o,spetter splash :) en de rest van de dag gewoon,dus ik denk niet dat het aan de eco ligt want die heb ik nog niet,maar gewoon aan het feit dat jamie wacht tot hij uit de kooi mag ;flipke wacht allezins tot hij eruit is om zijn bom te laten vallen  ;D

Cosch

• Gast
« Reactie #102 Gepost op: juli 20, 2006, 06:53:33 am »
Als ze hier uit de kooi komen laten ze ook eerst es een goeie flats vallen!
Dus idd het lijkt hier ook dat ze veel opsparen. Niet alles hoor, wantde beukensnippers zijn ook vies!

Sinds kort als ik hem 's morgens uit de kooi haal, laat hij een enorme hoeveelheid vallen, overal spetters, getver en het stinkt ook nog :(

:-X

Net als wat Els zegt, je zou toch zeggen dat er de laatste tijd veranderingen in het voer zijn geweest of dat er iets is met een bepaalde partij! Ik hoop dat we dat ooit nog es te weten komen!

TWEETY

• Gast
« Reactie #103 Gepost op: juli 20, 2006, 10:17:41 am »
hoi ineke,

flipke zijn eerste is ook een grote zenne :o,spetter splash :) en de rest van de dag gewoon,dus ik denk niet dat het aan de eco ligt want die heb ik nog niet,maar gewoon aan het feit dat jamie wacht tot hij uit de kooi mag ;flipke wacht allezins tot hij eruit is om zijn bom te laten vallen  ;D

tis niet om te stoeffen maar tweety heeft nog nooit op mij gesch :-X  de enige die dat al gedaan heeft is flipke ;D ;D

Cosch

• Gast
« Reactie #104 Gepost op: juli 20, 2006, 10:22:06 am »
Wees dan maar blij dat het geen eco poepje was!
 :)