Auteur Topic: ontlasting Ecobird  (gelezen 14777 keer)

Cosch

• Gast
Re: ontlasting Ecobird
« Reactie #45 Gepost op: februari 07, 2006, 13:08:23 pm »
Coco's ontlasting stonk ook als je in de buurt kwam. En hij had er echt moeite mee. Ik had de nagels in mijn arm staan van het kracht zetten. Dus in Coco's geval, weet ik niet of het wel goed is.
Ik heb hem gistermiddag alleen nog maar Harrisons gegeven. En vanochtend zag het er al iets anders uit.
Ik ben benieuwd over een paar dagen!

Gr Corina

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #46 Gepost op: februari 07, 2006, 15:38:29 pm »
Coco's ontlasting stonk ook als je in de buurt kwam. En hij had er echt moeite mee. Ik had de nagels in mijn arm staan van het kracht zetten. Dus in Coco's geval, weet ik niet of het wel goed is.
Ik heb hem gistermiddag alleen nog maar Harrisons gegeven. En vanochtend zag het er al iets anders uit.
Ik ben benieuwd over een paar dagen!

Gr Corina

;D

die Coco doet er ook echt alles aan he? Om weer Harrisons te krijgen.

De donder ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #47 Gepost op: februari 07, 2006, 15:49:28 pm »
Haha! Hij maakt me blut!

Nou ja, ik wil gewoon dat hij zich lekker voelt en gezond is.
Des te meer plezier ik ook heb van hem!

Gr Corina

Tes

• Gast
« Reactie #48 Gepost op: februari 07, 2006, 16:19:28 pm »
Hoi Corina,

Ik ben ook een tijd geleden om chico ecobird te voeren. Daarna is zijn poep inderdaad veel
dikker en meer geworden. Ik heb het toen laten onderzoeken bij Bastiaanse maar het was
verder allemaal wel in orde. Nu heb ik via Bastiaanse een ander soort voer meegekregen waar
ik zeer over te spreken ben. Dat wissel ik nu af met ecobird maar ik merk meteen wanneer
hij de ecobird op heeft. Dan stinkt het ook heel erg en zijn het veel grotere hopen.

Cosch

• Gast
« Reactie #49 Gepost op: februari 07, 2006, 16:45:36 pm »
Ja zie, ik hoor nu veel meer van dat soort verhalen! Veel, dik en bruine ontlasting.
En je zou zeggen dat als het idd zo dik en bruin en veel is. Dat kan dan toch haast niet normaal zijn!
Maar volgens Eco bird, hebben ze dat nog nooit gehoord. En zijn 80 grijsjes hadden ook nergens last van!

Kun je er niet achter komen, wat voor een voer je hebt meegekregen? Hoe ziet het er uit!
Wat zei Bastiaanse daarvan dan? van die ontlasting. Weet je dat nog?

Gr Corina

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #50 Gepost op: februari 07, 2006, 17:09:01 pm »
Ik reageer ook even. Voor Frank (Wickingh). Het verschil tussen jou (Corina) en wat Frank voert is dat Frank 50-50 geeft. 50% zaden en 50% ecobird. Dit zal dus verklaren waardoor de ontlasting dus anders is (normaal) dan wanneer je alleen maar eco geeft.

Cosch

• Gast
« Reactie #51 Gepost op: februari 07, 2006, 17:11:04 pm »
Dat zou een verklaring zijn ja!

Gr Corina

Tes

• Gast
« Reactie #52 Gepost op: februari 07, 2006, 18:08:58 pm »
Bastiaanse heeft een kweekje genomen, maar dat was verder goed. Hij zei er verder
niks meer over.

Het nieuwe voer heet zo uit mijn hoofd scienic bird. Komt uit amerika. Zijn gele
en rode staafjes. En volgens bastiaanse zitten hier alle voedingstoffen in

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #53 Gepost op: februari 07, 2006, 20:40:11 pm »
Ik heb ook die scenic van Bastiaanse.Wat van die gelige staafjes en rode en bruinige korrels.
Flurry eet ze wel een beetje.Ik geef af en toe wat van de korrels door zijn Kaytee-pellets en wat zaad.
Gr,Antonia

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #54 Gepost op: februari 07, 2006, 21:18:34 pm »
Ik reageer ook even. Voor Frank (Wickingh). Het verschil tussen jou (Corina) en wat Frank voert is dat Frank 50-50 geeft. 50% zaden en 50% ecobird. Dit zal dus verklaren waardoor de ontlasting dus anders is (normaal) dan wanneer je alleen maar eco geeft.

Ja dit zou kunnen, want ik geef ze ook dagelijks zaad erbij.
Maar Corina, als je ongerust bent, waarom niet even laten onderzoeken?
Dan weet je zeker of er iets is, voor je al die dure H. weer in huis haalt  ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #55 Gepost op: februari 07, 2006, 22:04:30 pm »
Ik heb nog Harrisons. Dus ik kan het gewoon proberen! Ik moet ff kijken, wat ik doe.
Ik weet het ook niet meer, wat het beste is!

Gr Corina

Africangrey

• Gast
« Reactie #56 Gepost op: februari 07, 2006, 22:41:05 pm »
Mijn papegaai eet alleen eco-bird.
Omdat hij nog maar 12 weken is, moet hij eerst goed de pellets eten en over een week mag hij zaad erbij eten.
Wat de ontlasting betreft(dus alleen eco met wat fruit, groente en eivoer) die ziet er verder goed uit.
Niet te vast, niet te dun en donkergroen.
Dus hier geen last ermee ;)
Ik zou gewoon de harrison proberen hoor, het zou best kunnen dat sommige papegaaien gewoon anders reageren op bepaald voedsel.
Gr.
Ineke

Cheetah

• Gast
« Reactie #57 Gepost op: februari 12, 2006, 10:50:58 am »
Dat geloof ik ook!

Jodie heeft met eco bruine ontlasting, dikke hoop. Dino, de andere Grijze kleine drolletjes en groen, met de zelfde ecobird.

Cosch

• Gast
« Reactie #58 Gepost op: februari 12, 2006, 10:55:39 am »
Nou ik heb gelijk alleen maar Harrisons gegeven. Binnen een dag was het weer normaal. Kleine groene poepjes  :)
Maar ja, dan ben ik weer terug bij af bij alleen maar dure Harrisons.
Dus nu kijk ik hoe het gaat om beide te geven. het is gelijk wel weer veel meer. maar het ziet er wel beter uit! niet zo ontzettend dik en bruin. Dus ik kijk dit ff aan!

Gr Corina

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #59 Gepost op: februari 12, 2006, 14:57:19 pm »
Ik heb ook een probleem met Ecobird en ontlasting. :cool:
Sinds gisteren krijgt Skye, valkje van 12 weken, overdag alleen Ecobird en savonds gewoon zaadjes. En nu heeft ze vandaag dunne witte poep! Hoe kan dat? Of is dat de overgang?