Ik ga dat proberen met zo min mogelijk stress.

hij is al gans de morgen aan het babbelen...geluidjes, piepjes..af en toe kan je bijna iets verstaan
en ik kan precies de hond herkennen ook..en de telefoon.
sinds die veertien dagen dat hij hier is is hij nogal vooruit gegaan
Het is prettig die geluidjes te horen alsof hij een ganse preek aan het geven is.
Hij neem ook al eten uit mijn vrouw haar hand.

maar hij is wel heel schuchter, hij wil maar niet opstappen en krijst als je te dicht aan de kooi komt(bij iedereen),
als je daar blijft staan stopt hij er mee omdat hij me niet kan wegjagen en dan kan ik beginnen
tegen hem te babbelen, aaien, nootje geven, proberen hem te laten opstappen etc...
en ik hoop met deze actie hem wat minder schuchter te maken
hem het gevoel te geven dat hij graag gezien wordt. Wat meer vertrouwen te geven.
Hij mag regelmatig vrij als de honden buiten zitten, maar hem terug in de kooi brengen gebeurt nogal omslachtig
en dat probeer ik ook met zo min mogelijk stress.
Hij blijft wel op de kooi en heeft steeds meer controle over de landingen van de ene kant van de kooi naar de andere kant,
ervoor/in begin was dit nogal stuntelig.
Ik was dus weer aan het rondlezen, en bemerkte dat
90% van de sites vermelding maakte dat Timneh minder mogelijkheden hebben.
Minder vriendelijk, minder aanhankelijk..minder praat mogelijkheid en ik dacht al, van wat een zever is me dat nu weer.
Tot ik op deze site ben terecht gekomen. Daar spreken ze van evenveel mogelijkheden...en dus wil ik wel eens wat uitproberen.
Want volgens hun kan hij in deze kalme toestand sneller iets aannemen/leren, minder schuchter worden, handelbaarder.
Hij zou ook gelukkiger worden en het zou een mindel zijn bij stress om hem snel of goed te kalmeren.
En dat herken ik van bij chiko, hem kalmeer ik na een voorval door een half uurtje te kroelen,
dan is hij weer zo mak als een lammetjes en rond te huppelen, zoniet blijft hij in een hoekje zitten, heel stilletjes.
Voorvallen zijn bijvoorbeeld ergens blijven hangen, een kind dat een stok door het kooi steekt een hond dat op de kooi springt.
En naargelang jullie reaktie krijg ik enkel bevestiging om het dus te doen..wat ik ook ga doen.