Auteur Topic: dwergkwartels  (gelezen 4065 keer)

dutchgerard

• Gast
dwergkwartels
« Gepost op: februari 19, 2006, 11:32:50 am »
Als mijn voliere klaar is wil ik als bodemvogels een paar kwartels, nu is mijn vraag als ze gaan broeden en er komen kuikens, wat doe je dan met de haantjes? Ik heb begrepen dat je die aan de straatstenen niet kwijt kan en je ze ook niet kan houden omdat ze dan gaan vechten. Misschien heb ik het wel verkeert begrepen?
Alvast dank voor een antwoord.

dutchgerard

• Gast
Re: dwergkwartels
« Reactie #1 Gepost op: februari 19, 2006, 15:06:13 pm »
Niemand?

Ingmar

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: februari 19, 2006, 16:17:48 pm »
Ja hoor ik wil wel. Het klopt dat jede haantjes uit moet vangen, die gaan idd vechten. Zelf houd ik de jongen als ik die heb op gegeven moment gescheiden van de ouders en dan weer de hnnetjes apart en de haantjes. De haantjes raak ik toch wel makkelijk kwijt, aan dieren winkels hier in de stad of aan particuliere verkoop. Ze leveren alleen niets op, met een euro per stuk mag je blij zijn.

dutchgerard

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: februari 19, 2006, 16:20:30 pm »
Bedankt voor je antwoord, ze hoeven niets op te brengen maar ik was al bang dat ze als voer zouden moeten dienen voor slangen of zo..................

Ingmar

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: februari 19, 2006, 16:35:00 pm »
Bedankt voor je antwoord, ze hoeven niets op te brengen maar ik was al bang dat ze als voer zouden moeten dienen voor slangen of zo..................

nee hoor, ze zijn nog steeds erg gewild.

en afhankelijk van de grote van je voliere kun je wel meerdere haantjes plaatsen als je maar 5 of 6 hennetjes daar bij zet.

dutchgerard

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: februari 19, 2006, 16:42:06 pm »
De voliere wordt ongeveer 2,50 x 90 cm plus een binnenhok (nachthok) van 90x120cm en ruim 190 hoog.
Ik was van plan omdaar een tweetal koppel valkparkieten in te houden en een tweetal koppels Bourks.
Dan nog een aantal kwartels en misschien 1 paartje tropen waarvan het mannetje een beetje zingt.
Is dit een goed plan of zeg je dat moet je anders doen? Graag je advies.

Offline The Birdman

• Uit de jeugdrui
  • Geslacht: Man
  • The Birdman
« Reactie #6 Gepost op: februari 19, 2006, 17:21:28 pm »

Misschien heeft de chinees op de hoek er belang bij? ;D
Grapje hoor....ik kan je geen antwoordt geven helaas,maar ik had 1 haantje met 3 hennetjes en dit ging altijd goed,eieren legden ze genoeg,maar broedden ho maar.

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
    • George Steinz
« Reactie #7 Gepost op: februari 19, 2006, 19:07:37 pm »
Moet je eerlijk bekennen dat ik een andere ervaring heb.
Ik had 3 hanen en een stuk of 4/5 hennen bij elkaar lopen. Ging perfect. Ik heb ze gescheiden toen er jongen kwamen omdat de 'niet ouders' de jongen te grazen namen, maar ik had dus 3 hanen bij elkaar zitten met wat meer hennen.

Ingmar

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: februari 19, 2006, 20:53:33 pm »
Vraag me af of de valken niet de tenen gaan slopen van de bourken en de tropen. neophema's en tropen gaan goed samen, wel zou ik twee verschillende soorten doen, dus niet 2 koppels bourken wordt ruzie. Daarnaast kan je er bv wel 2 koppels catharina's bij zetten, die laten ook de rest goed met rust.

dutchgerard

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: februari 19, 2006, 22:27:28 pm »
Ok, samengevat ............wat kan ik er het beste inzetten? Je weet nu de maten en ik wil zeker een paar kwartels en een paar parkietensoorten. Niet van die dure soorten maar wel die elkaar verdragen en waar mee te kweken valt. Ook wil ik er een paartje kleine tropen hebben met leuke kleuren en een prettige zang. Ik weet dat dit niet zo'n simpele vraag is maar jij met je ervaring kan me waarschijnlijk wel adviseren. Alvast bedankt voor je eventuele adviezen.
m.v.g. dutchgerard.

Ingmar

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: februari 20, 2006, 08:00:07 am »
ik zou bv de volgende combi nemen

1 koppel bourken
1 koppel eleganten of turquisinen
1 koppel catharina's
1 koppel rijstvogels
1 koppel zeebravinken.
kwartels
voor zang zou je bv nog een nachtegaal man kunnen toevoegen

Deze soorten bjten elkaar niet en zijn ook nog eens redelijk winterhard, de tropen hebben als voordeel dat het zaad eters zijn en ook met jongen geen levend voer nodig hebben in de vorm van wormen of andere insecten.

dutchgerard

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: februari 20, 2006, 10:08:51 am »
Lijkt me een leuke combinatie alleen hou ik niet zo van het geluid van zebravinken.
Bedankt voor de suggestie, nu weet ik tenminste waar ik naar op zoek moet.
m.v.g. dutchgerard.  :thumsup:

Ingmar

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: februari 20, 2006, 11:13:19 am »
graag gedaan  :thumsup:

lin_da

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: maart 22, 2006, 14:34:29 pm »
Nou ik zit dus wel met het probleem dat ik haantjes overhou en ze echt niet kwijt raak.
Ik zit dus nu nog mooi opgescheept met twee haantjes die teveel zijn.

Dus als er nog liefhebbers zijn, je mag ze zo komen halen haha

Gr linda