Auteur Topic: Schrik niet dit heb ik pas meegemaakt  (gelezen 3301 keer)

roodrunner

• Gast
Schrik niet dit heb ik pas meegemaakt
« Gepost op: januari 10, 2005, 22:12:08 pm »
hallo ik ben roodrunner ik werk voor de l.i.d ik ben nu 2 maal in bijna 1week op schiphol geweest ivb melding illegaale vogels nou ik ben er nog ziek van de papegaaien waren verdoofd en de snavels dichtgeplakt en ze zaten in plastick flessen waar wat water ingedaan was helaas moet ik zeggen dat meer als de helfd dood was en we hebben er ook een paar uit hun lijden moeten helpen en deze vogels waren voor de bekende papegaaien winkel dennis rijno de rentenier fam van dennis wildvang dus daar wordt veel mee gefokt en als dat niet lukt in de winkel een garantie erbij die niet klopt maar wat kan hun dat schelen maae er gaat verandering in komen de wet op inport wordt verboden dat wil niet zeggen dat er niets gebeurd natuurlijk wel  vinden altijd wel wat op om ze toch het land in te smokkelen maar de eer is aan mij ik moet nu de dierenzaken controleren en dennis kan het mooi brengen maar als hij me door heb nou berg je maar      maar ik kom op voor de dieren en zal doorgaan ps als je een vogel met een knijpring heb kan dat wildvang zijn maar het kan ook om medische redenen verwijder zijn maar dan moeten er papieren bijzijn op het moment zoek ik een papegaai erbij na lang denken dan ga ik naar die pagina,s en daar staan me er nog al wat vaak ineens allegie ik heb het nu niet over mensen die het echt hebben of niet meer voor de gaai kunnen zorgen maar kijk eens naar de prijzen als hij wegmoet oke vraag dan om een goed huis vraag om legitimatie en vaste contackt dan hou je er oog op maar je mag heus wel geld vragen maar wat ik soms zie pas nog een grijsje 400 euro hadden hem 2 weken maar moeders was bang ook dat houden we in de gaten hoor wij erheen en wat zien we een jonge grijsje en de andere zielig in een hoek gestald om opgehaald te worden door de hoogste bieder en ja dat waren wij voor niets weggehaald en in de opvang waar de vogel nooit meer in de handel komt maar straks lekker met de andere in de grote overdekte hal eerst in carrataine maar dan als een vogel zo vrij ja dat doen we ook op de sides, kijken en we houden het in de gaten en de dierenbescherming gaat een motie indienen zo ik laat het er even bij er komen nog meer nieuwtjes ps er komt een anti inport lijst TEKENEN want die gaat naar de regering met boze droevige groeten roodrunner
« Laatst bewerkt op: januari 10, 2005, 22:12:31 pm door BirdmAster »

anja

• Gast
Re: Schrik niet dit heb ik pas meegemaakt
« Reactie #1 Gepost op: januari 10, 2005, 23:25:53 pm »
ff slikken nu....te erg voor woorden. :-\

Cosch

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: januari 11, 2005, 08:41:48 am »
 :'( :'(

Kan wel janken! Bah. &^&^@*#&&#@ Wat een grote klootzak is die Dennis!!
Wat goed dat jullie dit doen! Je maakt een verschil!!! complimenten!

Gr Corina

Aaran

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: januari 11, 2005, 11:14:28 am »
Idd, ik had het gisteren al even gelezen, maar wist even niet wat ik moest neer zetten als reactie.

Nu kan ik alleen maar zeggen goed werk, en door gaan!  :'(

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #4 Gepost op: januari 11, 2005, 11:18:54 am »
Ik begrijp er dus niks van!! Als die vogels voor Dennis bestemd waren, dan kunnen ze hem toch beboeten? Flinke, idioot hoge straffen zouden ze moeten geven.. Wat is l.i.d.? Ik zit hier ook gewoon te janken van woede, frustratie en medelijden met die vogels.. :(

roodrunner

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: januari 11, 2005, 13:30:41 pm »
hallo loes allkereerst zijn de wetten in holland kwa dieren een ramp dat is een ten tweede de vogels zijn niet alleen voor dennis maar kijk maar op internet al die zaken die een gaai aanbieden ook de rentenaar noem maar op die misbruiken de nl wet de lid is de landelijke inspectie dienst en ook wij staan vaak met onze handen in het haar we geven boetes we nemen dieren in beslag maar een paar dagen later zijn ze er weer daarom moet de wet veranderen in amerika krijg je een forse boete en ga je de bak in maar hier is het vechten tegen de handen voorbeeld broodfokkers we gaan daar heen nemen de dieren in beslag ze krijgen een boete ongeveer 1000 euro we gaan weg we worden gewoon uitgelachen want 2 weken later hebben ze weer puppy,s zo werk het in de dieren wereid noem maar een dier op er wordt zwart in gehandeld maae als ik er mee stop wie neemt het over het is zwaar werk en je moet stevig in je schoenen staan en we hebben al te weinig mensen in het veld want je moet eerst een behoorlijke training doen en de wetgeving helaas komen we vaak te laat maar soms hebben we cucses maar het is een kei harde wereld op hebben we internet volgers die houden alles aardig in de gaten en kunnen vaak ingrijpen maar de regering moet de ogen openen want daar zit de grootste fout hoop dat je het nu een beetje begrijpt gr van roodrunner

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #6 Gepost op: januari 11, 2005, 14:12:38 pm »
Slecht geeregeld dus in Nederland! Ik heb bewondering voor je dat je dit werk doet met alle nare dingen die je ziet..
Goed hoor! :)

Offline croky

• Pas uitgevlogen
  • Geslacht: Man
« Reactie #7 Gepost op: april 22, 2005, 09:08:42 am »
nou roodrunner ga voral door met dit werk

languuuhh

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: april 22, 2005, 11:00:42 am »
ik wist niet wat ik las  >:( die ************** dennis  >:( dit had ik niet verwacht  :(
maar goed werk van jullie roodrunner mijn complimenten  :thumbsup: :thumbsup:

Paco

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: april 22, 2005, 14:26:23 pm »
Hallo.
Met afschuw je verhaal gelezen!!
Ik wist wel dat het voorkwam, maar je hoopt altijd dat het vrijwel nooit voorkomt!
Hebben we het hier over Dennis papegaaien?
Kunnen wij daar niet wat meer ruchtbaarheid aan geven, want als het over een bestaande handelaar gaat dan mag hij gewoon niets meer verkopen!!
Graag antwoorden.
Groetjes en ga zo door!!

roodrunner

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: april 22, 2005, 15:48:06 pm »
weer papegaaien het land ingesmokkeld maar waren erop tijd bij ze gaan na 2 weken terug met een chipje onderhuids de vrijje natuur in als we dan bij dennis of een andere broodhandelaar vinden kunnen we ze nu wel aanpakken want de vogels zijn geregistreerd het is een begin dit geld ook voor de flaminggo,s die we in panty,s aantroffen gaan ook terug naar het land waar ze vandaan komen met chip en kijk eens op de dierenbescherming side daar staat best wel op dat we ook invallen doen in winkels dennis die is heel moeilijk maar ik raad iedereen aan als je iemand weet die een gaai wil .raad dan ingod,s naam  DENNIS EN DE RENTENAAR EN RYO AF ga met die mensen mee naar partikulieren hobbykwekers toe ook staan er best goede gaaien op marktplaats maar die moeten weer even op hun plaats gezet worden wie de baas is ik hoop dat dit een beetje troost geef het is niet veel maar alle beetjes helpen,ER WORDEN NOG INTERNET SPEURDERS GEZOCHT HET BETAALD NIETS MAAR ALLE GEGEVENS DIE WE DAN BINNEN KRIJGEN DAAR KUNNEN WE WAT MEE HET GAAT OM MARKTPLAATS DE VOGEL SIDE ALS JE IETS VREEMDS ZIET KWA ADVERTENTIE KAN JE DIT MELDEN AAN MIJ roodrunner i mail fozzybear3@msn.com met gtoeten jeanette

Tommy

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: april 23, 2005, 23:36:33 pm »
Jeemig :o  :'( Ik wist dat het erg was, maar dit is echt vreselijk.
Je zoekt nu dus mensen die wildvang vogels aanbieden??? Ik zal er ook op letten en het je laten weten als ik iets zie.
Geweldig dat je dit doet hoor!!!!!!!

roodrunner

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: april 23, 2005, 23:41:42 pm »
heel erg bedankt tommy dat je oplet we hebben veel mensen nodig om deze vogels te redden we willen ze gechipt weer terug in de natuur zetten na een training door mensen die weten hoe groetjes roodrunner

Paco

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: april 25, 2005, 14:58:32 pm »
Hallo.

Bedankt voor de informatie en ik zal mijn uiterste best doen om iets bij te kunnen dragen tegen dit dierenleed!!!
Ik zal ook de mensen die ik ken waarschuwen voor Dennis en zijn soortgenoten!
Dit moet echt gestopt worden en laten we elkaar inderdaad op de hoogte houden en brengen van malafide handelaren..Elke niet verkochte vogel telt!

Groetjes en succes!!!!

senna

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: april 25, 2005, 16:40:51 pm »
Succes, roodrunner, met je goede werk.

Je bent een groot voorbeeld.............. :-*

gr corina