Auteur Topic: jonge kanarie of niet  (gelezen 12575 keer)

dancha

• Gast
jonge kanarie of niet
« Gepost op: februari 19, 2006, 14:28:15 pm »
hallo

Ik ben op zoek al een tijdje naar een kanarie. He lijkt ons natuurlijk leuk als deze zal gaan zingen.
Nou wordt er best wel veel aangeboden maar dat maakt de keuze wle moeilijk.
Ik heb een aantal vragen waarop ik het antwoord nergens kna vinden. Ik hoop misschien hier wel.

kon bij kweker een kanarie kopen van nog geen 3 maanden oud,alleen kon ze niet voor 100% het geslacht weten. Heeft het voordelen om een jonge kanarie aan te schaffen of juist een oudere kanarie. Is een jonge kanaie enigzins tam te maken.

OP welke leeftijd gaat een kanarie zingen

Hoe herken je een man of een pop

Zingen Glosterkanaries ook?

Zingen alle mannen?

Hopelijk vind ik hier wel antwoorden

Bedankt vast

Groetjes van Chantal

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: jonge kanarie of niet
« Reactie #1 Gepost op: februari 19, 2006, 14:44:29 pm »
Ik kan niet al je vragen beantwoorden! Wel weet ik dat je het verschill tussen man en pop niet kan zien. Als hij gaat zingen weet je dat het een man is! Mijn kanarie kwam bij een kweker vandaan en die wacht altijd tot hij zeker is dat het een man is.. (door het zingen)! ;)

Ingmar

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: februari 19, 2006, 16:36:33 pm »
Ervaren kwekers kunnen mannen en poppen goed uit elkaar houden. Hoe weet ik niet precies, maar je schijnt het toch te kunnen zien. Zingen doen in principe alle mannen, maar als je echte goeie fluiters wilt moet je op zoek gaan naar de zogenaamde zang kanaries als bv de waterslager.

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
    • George Steinz
« Reactie #3 Gepost op: februari 19, 2006, 19:00:46 pm »
Ervaren kwekers kunnen mannen en poppen goed uit elkaar houden. Hoe weet ik niet precies, maar je schijnt het toch te kunnen zien. Zingen doen in principe alle mannen, maar als je echte goeie fluiters wilt moet je op zoek gaan naar de zogenaamde zang kanaries als bv de waterslager.

Door te blazen op de plek waar de geslachtsdelen zitten kun je deze dus onder de veren vandaan zichtbaar krijgen. Je ziet dan een klein 'bultje' met een openingetje. De kant waar de opening heen wijst geeft het geslacht aan. Staat deze naar voren dan is het een man, staat deze naar achteren dan is het een pop.
Bij oudere vogels is dit makkelijker te zien als bij jongen vogels.

V.w.b. het tam worden, ik heb ooit een kanarie gehad. Echt tam kon ik het niet noemen maar hij vloog altijd los in mijn kamer. Ook mijn schoonouders hadden zo'n kanarie. Die ging zelfs weer vanzelf zijn kooi in.

V.w.b. de zang, sluit ik me bij Ingmar aan. Er zijn echter meer specifieke zangers zoals de Raza Espagnol etc.

Ingmar

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: februari 19, 2006, 20:54:27 pm »
Harzers vallen volgens mij ook onder de zangkanaries.

languuuhh

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: februari 21, 2006, 11:38:10 am »
hoi chantal
ff een paar antwoorden
dat van een mannetje of vrouwtje is al verteld dus hoef ik niet meer zeggen
onze glosters maken wel af en toe een soort piep geluidje maar ze hebben nog nooit gezongen
de meeste mannen bij ons zingen maar ze hebben bij ons een soort stand denk ik wat de 'lagere' stand mag niet zingen krijgen ze op hun kop van de rest.
tja dat tam maken ze zijn bij ons alleen tam als je met een emmertje voer de voliere in komt dan gaan ze allemaal op en in de emmer zitten maar doe je er een hand bij dan zijn ze weg we hebben 1 kanarie (popje) die laat zich een klein beetje aaien maar tammer was ze nooit te krijgen in haar kleine kooi laat ze zich aaien in de voliere wil ze niks van je weten en je mag haar niet te lang aaien want dat wil ze ook niet
de beste zangers zijn waterslagers harzers of raza espagnols
ik hoop dat je hier wat aan hebt
groetjes wendy

dutchgerard

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: februari 21, 2006, 15:54:12 pm »
Heb jaren hazards gekweekt en het zijn inderdaad goede zangers.
Raza espagnols, wat zijn dat voor vogels en heeft iemand hier een foto van?

jeske5

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: februari 21, 2006, 18:56:47 pm »
:google:

dutchgerard

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: februari 21, 2006, 19:01:07 pm »
Heb dat al gedaan maar geen foto gevonden...............

ginny

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: februari 21, 2006, 19:30:49 pm »
Ben kweker van waterslagers, maar om tam te maken raad ik toch een postuurkanarie aan, zoals de norwich of eventueel de gloster, daar ze wat trager in hun bewegingen zijn en ook wat rustiger dan de vinnge zang of kleurkanaries zingen doen de mannetjes om het meest
Met tam maken bedoel ik laten vliegen en dan gaan ze uit zichzelf allen naar hun eigen kooi,maar als je wil dat ze op je vinger zitten en ze kunt strelen neem je toch beter een parkiet

mario34

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: februari 23, 2006, 18:58:06 pm »
Voor de raza ga hier maar eens kijken http://home.cable4u.nl/~rens-r9/vogelinformatie/kanaries/Postuurkanaries/Raza.htm
maar als je echt voor de zang wil gaan zou ik persoonlijk toch opteren voor een waterslager

groetjes mario