Auteur Topic: last van de hormoontjes...  (gelezen 5976 keer)

jeske5

• Gast
last van de hormoontjes...
« Gepost op: februari 24, 2006, 00:30:19 am »
tsja, donut heeft sinds een week nogal veel last van zijn hormonen  :) hij rijdt op zijn stokje, heeft voor de eerste keer eten opgebraakt naar mij toe (of voor mij, hoe zeg je dat precies) zit zo'n beetje heel de dag van die klikgeluidjes te maken, kriebelt zichzelf aan zijn kopje door tegen de zitstokken te schuren... hij zoekt nu ook heel erg toenadering naar Muffin, maar nou is zij de spelbreekster en moet niks van hem hebben  :cool:
Ik weet wel dat ik dit gedrag moet negeren, en dat doe ik ook, maar ik vraag me af of ik nog iets kan doen om hem een beetje, hoe zeg je dat, af te laten koelen  ::)
Ik vind het echt erg sneu om hem zo te zien. volgens mij heeft hij echt behoefte aan een partner. bas en ik hebben al bewust wat meer afstand van hem genomen, maar dat lijkt het gedrag op dit moment alleen maar erger te maken..
dat Muffin nu Donut steeds wegjaagt, zou dat trouwens ook kunnen komen door zijn opgewonden gedoe? dat ze (ik begin er toch wel vrij zeker van te zijn dat Muffin een popje is) er niks van moet hebben? want eerst liep ze constant achter hem aan, nu wil ze hem niet in haar buurt hebben..

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: last van de hormoontjes...
« Reactie #1 Gepost op: februari 24, 2006, 09:18:38 am »
Zou jij zo'n hijgerige vent willen? :o
Nee hoor zonder dolle, ik zou het niet weten. He tenige dat ik kan verzinnen is zorgen dat ie minder licht krijgt. Dus om 20.00 uur doek over de kooi tot de volgende morgen!! ;)

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #2 Gepost op: februari 24, 2006, 12:11:25 pm »
Dat is hier ook, Tammy is ook zo..hij wil altijd  ::) ;D hij zoekt zijn heil tot de vreemdste dingen, want ja Blue heeft er geen trek in hoor, 10 keer op een dag  :-[ ;D
Er is weinig dat je er aan kan doen, hem in ieder geval niet aanmoedigen door te kroelen, en wat afstand nemen.
Muffin zal nog wel te jong zijn, komt vast goed!

IndianGirl

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: februari 24, 2006, 12:19:29 pm »
Rico van mij heeft ook heel erg last van de hormoontjes.Hij gong altijd op zijn speeltjes rijden en ook op zijn trapjes. Ik heb de speeltjes er een tijdje uitgehad want hij ging een hele dag door. Ik heb ze er nu weer terug ingedaan en tot op heden doet ie het nog niet. Ik heb gevraagd of ik er een vrouwtje bij kon zetten  maar helaas gaat dat niet omdat Rico 6 jaar is en omdat Rico gewend is om alleen te zijn. Ik heb ook bij een dierenwinkel gevraagd of er niet iets voor was druppeltjes of zo maar dat was er niet helaas.

Groetjes IndianGirl en Rico mijn aga

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #4 Gepost op: februari 24, 2006, 12:48:15 pm »
Joda kriebelt zijn eigen kopje ook sinds kort!
Dat eten opgeven deed Joda al dat ie heel jong was, dat is 2x gebeurd en sinds die tijd probeer ik hem altijd af te leiden als ik zie dat dat gebeurd! Er was toen een topic over, dat heette 'zaad kotsen'  :)
Ik denk eigenlijk niet dat je afstand moet nemen (vind ik zo sneu), maar dat je dan veel moet proberen af te leiden ofzo, als dat kan.
Ben benieuwd of Joda dat andere ook nog gaat doen!  :cool:

jeske5

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: februari 24, 2006, 15:12:29 pm »
Dat afleiden vind ik dus heel moeilijk, omdat dat vrijwel niet lukt. Hij is dan echt alleen maar bezig met opgewonden zijn en doen, en probeert op alle manieren geknuffeld te worden.
het afstand nemen is meer om ervoor te zorgen dat hij ons wat minder als partner gaat zien..en dan dus hopelijk wat meer naar Muffin toe zou trekken. dat doet hij nu dus ook, maar zoals een echte man, eet hij het liefst van twee walletjes  ;D (grapje hoor, voor de mannen die dit lezen  ;))
Ik ga in ieder geval de doek 's avonds wat eerder over de kooi doen, misschien dat dat iets helpt.

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #6 Gepost op: februari 24, 2006, 16:18:51 pm »
Dat afleiden vind ik dus heel moeilijk, omdat dat vrijwel niet lukt. Hij is dan echt alleen maar bezig met opgewonden zijn en doen, en probeert op alle manieren geknuffeld te worden.

Tsja, ik heb er dan ook (nog) geen ervaring mee! ;)

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #7 Gepost op: februari 24, 2006, 17:40:56 pm »
Ik heb gevraagd of ik er een vrouwtje bij kon zetten  maar helaas gaat dat niet omdat Rico 6 jaar is en omdat Rico gewend is om alleen te zijn.

en waarom kan dat niet?  ???
Dit kan dus zeker wel, kan ik je alleen maar aanraden, voor Rico zelf ook veel leuker om een soortgenootje te hebben.  :thumsup:

IndianGirl

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: februari 24, 2006, 18:20:36 pm »
De man aan wie ik het vroeg kweek ook aga's maar hij zei dat Rico te oud was om er een popje bij te zetten en dat Ricodat dan als indringer ziet en gaat vechten

jeske5

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: februari 24, 2006, 19:44:21 pm »
rare kweker.... :CENS want dat is namelijk niet waar.
het maakt volgens mij echt niet uit hoe oud de vogel is als je er nog een bij neemt. Na een half jaar of zelfs nog eerder, zien ze de kooi ook al als territorium, dus dat maakt echt helemaal niks uit. Het is natuurlijk niet de bedoeling om de tweede vogel meteen bij Rico in de kooi te zetten, dan zal het hoogstwaarschijnlijk idd niet goed gaan. Maar als ze de tijd hebben om aan elkaar te wennen, de tweede vogel een popje is en het een beetje klikt, zie ik geen problemen om voor Rico een vriendje er bij  te nemen

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #10 Gepost op: februari 24, 2006, 19:46:29 pm »
 ;D ;D ;D

ik moet altijd zo lachen om dit soort onzin h

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #11 Gepost op: februari 24, 2006, 21:08:52 pm »
Janina, hoe wist jij zeker dat je "koppelde met het andere geslacht"? Of kwam dat door het gedrag van de collies?

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #12 Gepost op: februari 25, 2006, 16:46:48 pm »
Sommige koppels was echt een gok.
Pino en Woody heb ik echt mazzel mee gehad, dat klikte direct.
Pino wist ik, die stopte haar staart vol met van alles.
Woody wist ik niet, die heb ik 8 jaar geleden zonder pardon in de kooi van Pino gezet  :-[  ;D
Blue had altijd een zusje, die ging dood en ze kreeg Sammy, volgens bekkentest een mannetje....ik weet dus ook hoe betrouwbaar die testen zijn  ;D Sammy is een popje. Het klikte ook nooit tussen die 2.
Tammy en Vinnie zijn van Francisca geweest, zij was er van overtuigd dat het 2 mannetjes waren, klopt ook. Dus die kon ik mooi koppelen met Blue en Sammy.
Lizzy is bekend, is een kweekvogel geweest, dus die kon mooi bij Alphie, heb haar ook gehaald voor Alphie.
Alphie is een mannetje, vorige eigenaar was daar ook van overtuigd.
En Mouna en Merdy heb ik als koppel gehaald.
Dus soms een gok, maar opvallend dat al mijn koppels klikte, soms met wat aanhouden, maar de 2 popjes Sammy en Blue wilde nooit, heb ik 1,5 jaar volgehouden, maar ze moesten elkaar niet.
Gelukkig zijn ze nu wel happy met hun mannetjes!  :)

Fischeri

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: februari 25, 2006, 21:05:39 pm »
Het blijft (eindelijk) weer langer licht buiten en ik hoor de vogels buiten ook meer zingen. Heeft dat te maken met de hitsigheid van de aga's in dit forum?
Mijn Bobbie is nog niet hitsig geweest, maar als ik lees over rijden tegen speeltjes en trapjes bereid ik me al voor  ;D

jeske5

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: maart 03, 2006, 17:27:22 pm »
er zijn weer nieuwe ontwikkelingen, dus ik meld ze hier maar even:
tot mijn grote verbazing zaten donut en muffin net naast elkaar en was het Muffin die nogal opgewonden was  :) Van die klikgeluidjes, krabben, beetje paraderen. Donut zat er bij en keer ernaar... :) af en toe piepte hij eens een keer, maar dat was het dan ook wel.
Dus blijkbaar is Muffin nogal aangestoken door de gierende hormonen van Donut...
Ik heb hier nu dus twee, hoe zal ik het netjes zeggen, 'opgewonden' vogels...kan nog leuk worden  ;)