Auteur Topic: ophok-plicht  (gelezen 5047 keer)

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
Re: ophok-plicht
« Reactie #15 Gepost op: maart 02, 2006, 19:04:37 pm »
het is gewoon allemaal zo krom...
hier in tilburg zitten er bij een kanaal een stuk of 200 ganzen. trekvogels dus, en die leveren dus het grootste risico. nou hadden een aantal mensen van de gemeente tilburg gevraagd of ze die mochten vangen en tijdelijk ophokken. uiteindelijk is de wethouder erbij gekomen om te zeggen dat dat absoluut niet mocht. waarom dan niet? tsja, daar is natuurlijk geen antwoord op.

wat ik ook zo krom vindt is het inenten. dat mag nu, maar dat zal maar heel weinig toegepast worden. Het kost namelijk 45 euro  :o per kip!  :o
Dat kost je dus een vermogen als je een flinke groep kippen hebt zitten. En stel dat je dat toch er aan uitgeeft, heb je vervolgens niet eens de garantie dat jouw (nu wel heel dure) kippen niet geruimd worden als de vogelgriep uitbreekt.

de kipproducten zullen dan ook weer duurder worden..dat reken ze gewoon door naar de consument
als je weet dat een kip amper een paar Euro kost...hoe gaan ze die extra kosten vandaan halen..van bij ons

jeske5

• Gast
Re: ophok-plicht
« Reactie #16 Gepost op: maart 02, 2006, 19:48:15 pm »
ik vraag me af of dat zo is. kip en eieren wordt nu al veel minder gegeten, dus zal het eerder goedkoper worden. ik denk ook dat er echt maar heel weinig kippenhouders hun kippen laten inenten...