Auteur Topic: ophok-plicht  (gelezen 5044 keer)

waldy

• Gast
ophok-plicht
« Gepost op: maart 01, 2006, 12:55:19 pm »
van morgen zat ik heerlijk voor het raam in het zonnetje dat ik op  :CENS een grote groep postduiven hier rond zie vliegen  :angry: ik heb ze even goed na gekeken waar ze heen gingen ik had al mijn vermoeding van wie ze waren hoor  >:D en ja ze gingen gelijk naar hun paar rondjes weer richting huis toe  >:D
ik heb gelijk de tellefoon gepakt en gebeld naar de politie en ze zouden er gelijk naar toen gaan gisteren hadden ze ook al over die duiven een melding gehad maar toen waren ze niet thuis  :CENS je snap toch zulke mensen niet dat ze maar zo de duiven los laten vliegen  >:D nou ik hoop dat ze vlink worden aan gepakt en laat ze maar een vlinke boete krijgen daar voor .

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
Re: ophok-plicht
« Reactie #1 Gepost op: maart 01, 2006, 14:33:00 pm »
 :angry:

Goed gereageerd Waldy  :thumsup:

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
« Reactie #2 Gepost op: maart 01, 2006, 20:35:31 pm »
Het nieuws stond er vandaag bol van...
van mensen die de ophok niet willen of hebben toegepast.
 :angry:

jeske5

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: maart 01, 2006, 22:57:20 pm »
ik kan daar ook zo boos om worden... :angry:
al die mensen moeten ze gelijk een boete geven.

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #4 Gepost op: maart 01, 2006, 23:06:27 pm »
ik kan daar ook zo boos om worden... :angry:
al die mensen moeten ze gelijk een boete geven.

Ja dat is nou net het probleem.Eerst krijgen ze nog een week de tijd,dan nog een waarschuwing en nog drie dagen.Dus die mensen weten precies tot hoe ver ze kunnen gaan,
met alle risico's van dien.
       :angry:  :angry:  :angry:

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #5 Gepost op: maart 01, 2006, 23:07:59 pm »
ik snap dat dus ook niet,hebben ze dan helemaal geen gevoel voor hun beesten,of denken ze misschien dat ze later gaan vergoeding krijgen als hun dieren eraan sterven .....
ik durf nog amper mijn poezen buiten laten sinds die voorval van gisteren in duitsland,zeker omdat 2 ervan echte jagers zijn en kwil niet overdrijven maar je weet nooit h

jeske5

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: maart 01, 2006, 23:18:07 pm »
Ja dat is nou net het probleem.Eerst krijgen ze nog een week de tijd,dan nog een waarschuwing en nog drie dagen.Dus die mensen weten precies tot hoe ver ze kunnen gaan,
met alle risico's van dien.
       :angry:  :angry:  :angry:
idd.
Ik loop stage bij een kinderboerderij waar ze een aantal kippen, sierhoenders en kraanvogels hebben. deze zitten nu allemaal opgehokt. op ongeveer een halve kilometer afstand zit een restaurant waar ze op het terrein kippen los hebben lopen. zij hokken ze niet op. stel nou dat deze kippen besmet raken, dan moeten dus ook de vogels bij de kinderboerderij geruimd worden, terwijl die dan wel netjes de regels opvolgt. Ik weet wel dat het risico uiterst klein is dat die kippen ook daadwerkelijk vogelgriep krijgen, maar toch...er is wel een risico, hoe klein ook..

Ik hoorde trouwens vandaag dat de ophokplicht niet geldt voor oa fazanten en kraanvogels...weet iemand hier iets meer over? ik vind dat zo vreemd, die kunnen het toch ook krijgen?

..ingrid..

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: maart 02, 2006, 11:07:18 am »
ik was gisteren in de mega store(den haag) daar zaten 7 papegaaien voor een show.die man schijnt heel den haag en onstreken door te krassen met zn papegaaien.Het is volgens mij een italiaan.Heb m aangesproken over de vogelgriep en hij reageerde heel lakoniek die ....... :-X :-X.Heb toen de beveiliging er bij gehaald. Maar hij bleef gewoon zn papegaaitjes showen \dit soort mensen moeten ze  :-X :-X >:D >:D

waldy

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: maart 02, 2006, 11:40:25 am »
 >:D  dit is gewoon te gek  >:D  >:D

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #9 Gepost op: maart 02, 2006, 11:53:35 am »
De man die je gezien hebt was waarschijnlijk van Hareco. Die komt niet alleen in Den Haag en omstreken hoor, ik ben hem ook wel eens in Utrecht tegengekomen. Alleen weet ik neit of hij nu nog voor Hareco werkt!
Maar het schijnt zo te zijn dat papegaaien niet ziek worden van het vogelgriepvirus! ;)

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #10 Gepost op: maart 02, 2006, 13:53:00 pm »
Hij loopt in Rotterdam 's zomers soms ook in de stad.

Caiolinda

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: maart 02, 2006, 14:11:40 pm »
Wat dacht je dan voor de ophokplicht voor katten. Die wordt ingevoerd als de vogelgriep in Nederland is geconstateerd.

Hoe gaan ze dat in hemelsnaam doen met al die in de steek gelaten zwerfkatten waar er zoveel van rond lopen dat vraag ik me dan af.

jeske5

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: maart 02, 2006, 14:34:40 pm »
daar geldt dat niet voor, net zomin als het geldt voor vogels in de vrije natuur. die worden toch ook niet opgehokt!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #13 Gepost op: maart 02, 2006, 14:59:41 pm »
Nee, er stond vanmorgen hier ook een stuk in het Brabants Dagblad over een vrouw die haar hobbykippen dus binnen heeft een paar meter verderop is er zo'n vaart en daart stikt het van de eenden. Die zijn allemaal zo mak als wat en worden gevoerd door de buurt. Die lopen hetzelfde ricico, maar blijven gewoon onopgehokt!! De tortelduiven in mijn tuin blijven vrij rondvliegen en de postduiven van de buren moeten binnen...  ???

jeske5

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: maart 02, 2006, 16:07:55 pm »
het is gewoon allemaal zo krom...
hier in tilburg zitten er bij een kanaal een stuk of 200 ganzen. trekvogels dus, en die leveren dus het grootste risico. nou hadden een aantal mensen van de gemeente tilburg gevraagd of ze die mochten vangen en tijdelijk ophokken. uiteindelijk is de wethouder erbij gekomen om te zeggen dat dat absoluut niet mocht. waarom dan niet? tsja, daar is natuurlijk geen antwoord op.

wat ik ook zo krom vindt is het inenten. dat mag nu, maar dat zal maar heel weinig toegepast worden. Het kost namelijk 45 euro  :o per kip!  :o
Dat kost je dus een vermogen als je een flinke groep kippen hebt zitten. En stel dat je dat toch er aan uitgeeft, heb je vervolgens niet eens de garantie dat jouw (nu wel heel dure) kippen niet geruimd worden als de vogelgriep uitbreekt.