Auteur Topic: Vogelziekte?  (gelezen 4322 keer)

coco

• Gast
Vogelziekte?
« Gepost op: maart 04, 2006, 03:47:15 am »
Het zal vast wel ergens staan maar...ik heb een vraagje over die inentingen???Ik heb vandaag de dierenarts bij mij in de buurt gebelt, ivm komend voorjaar en dat ik coco toch wel graag naar buiten wil hebben. Hoe gaat dat met de inentingen, ze vertelde me dat de vogelarts(die de duiven onder behandeling had) de inentingen deed, maar dat dit nog niet gedaan werd omdat de vaccin er nog niet was, maar over een aantal weken... ik heb me op de lijst laten zetten en coco krijgt 2 spuiten die ervoor moeten zorgen dat hij niet de vogelziekte krijgt?????

Wickingh

• Gast
Re: Vogelziekte?
« Reactie #1 Gepost op: maart 04, 2006, 08:57:32 am »
Hai,

volgens mij is Coco een papegaai en geen kanarie toch?
Papegaaien zijn niet vatbaar voor vogelgriep!
Dus vind ik de aktie van de dierenarts inspelen op de paniekhype en volkomen onnodige geldklopperij,

mvg Frank

Rika1963

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: maart 04, 2006, 10:43:38 am »
Ik wist ook niet dat gaaien geen vogelgriep konden krijgen?? ???

Want ik zat eerlijk gezegd ook al te denken om mijn gaaitjes in te laten enten maar ik had daar nog niet de da over gebeld.

Rika

Wickingh

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: maart 04, 2006, 10:56:41 am »

Want ik zat eerlijk gezegd ook al te denken om mijn gaaitjes in te laten enten maar ik had daar nog niet de da over gebeld.

Rika

Waarom dan?  ???  Snap ik niets meer van deze wereld of zijn jullie nu zo ......................uh terug naar Az van Gaal

dutchgerard

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: maart 04, 2006, 11:00:33 am »
Ik snap het ook niet meer, de ene soort vogel kan het wel krijgen en de andere niet?  ???

charon

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: maart 04, 2006, 11:02:30 am »
Wat bekend is is dat kromsnavels imuun zijn voor het virus
Dit was altijd een gerustellende gedachte, maar persoonlijk ben ik erg huiverig vanwege de besmetting van katten.
De dna van een kat is afwijkender van een zwaan dan een kromsnavel.
Dus ik weet het niet hoor
Bij mij is in ieder geval alles afgeschermd voor de zekerheid

Wickingh

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: maart 04, 2006, 11:43:16 am »
Hai Charon,

juist omdat het DNA dichter bij ligt van onze kromsnavels is het logisch dat ze er een imuniteit voor hebben .
Aan de andere kant gaat het om 2 verschillende zaken, hoenders en watervogels kunnen elkaar besmetten en ook doorgeven.
Terwijl  katten of mensen die ziek worden , deze ziekte (nog) niet kunnen doorgeven.
Het wordt pas link als het virus zich zo gaat muteren dat dit wel kan, maar daar kan niemand wat zinnigs over zeggen ook de geleerden niet.
Dus tot die tijd is er nog steeds geen enkele reden om paniek aan te wakkerren wat nu helaas in de media volop gebeurd,

mvg Frank

Ps 1 voordeel heeft deze paniekgolf wel  :) Dennis Jansen knijpt hem als een dooie dief  ;D

dutchgerard

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: maart 04, 2006, 11:45:36 am »
 :thumsup: :thumsup: :thumsup: :thumsup: :thumsup: :thumsup: :thumsup:

charon

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: maart 04, 2006, 12:23:39 pm »
Hoi Frank
Ik wil absoluut geen paniek zaaien hoor!
Maar aangezien ik onder zo'n trekvogel gebied val neem ik ,maar liever zekerheid en zijn mijn aga's voorlopig afgeschermd van de "buitenwereld"
Ik wil gewoon het risico niet lopen.
Dus bij ons is de schuur ontruimt en heb ik de vogels die "buiten zaten" erin gedaan in een tijdelijke voliere.Ze hebben het ook nog eens naar hun zin ,dus voor mij is dit de beste keuze.
Bij mij gaat wat dat betreft zekerheid boven alles.
Ik moet er niet aan denken als ze er uiteindelijk achterkomen dat het eigenlijk toch niet zo in elkaar steekt als ze dachten.

charon

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: maart 04, 2006, 12:32:22 pm »
Citaat
Zijn aga`s dan ook immuum
Yep, die zijn officieel imuun

Wickingh

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: maart 04, 2006, 12:48:58 pm »
Hai Charon,

het kan iig geen kwaad om voorzichtig te zijn, maar sommige mensen slaan nu eenmaal door.
Onder dat doorslaan valt in mijn ogen , vogels die niet ziek kunnen worden toch in laten enten.
Dat is net zo zinvol als dat wij naar de dokter gaan voor een prik tegen de varkenspest,

mvg Frank

charon

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: maart 04, 2006, 13:10:05 pm »
Als die van mij allemaal in een keer ingeent moeten worden mag de va wel een dag vrij maken  ;D
Nee zover doorgedraaid ben ik wat dat betreft nog niet

Wickingh

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: maart 04, 2006, 13:12:38 pm »
Maar ik snap nog steeds niet waarom dit onder kanaries staat  :CENS  ???

charon

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: maart 04, 2006, 13:13:48 pm »
ik ook niet maar ja wat doen we eraan ?
VERPLAATSEN!

coco

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: maart 05, 2006, 00:22:24 am »
oeps :-[ heb ik het onder kanaries gezet dan>??? (tja slechte smoes) maar ik ben natuurblon(t) Maar als ik het goed begrepen heb, zijn kromsnavels dus immuum?? Als het niet nodig is dan doe ik het natuurlijk ook niet, dat lijkt me nog wel logisch, ben geen dief van eigen portmonee, bedankt voor de tip :thumsup: