Auteur Topic: Voor welke huisvesting zouden jullie kiezen?  (gelezen 1140 keer)

Offline The Birdman

• Uit de jeugdrui
  • Geslacht: Man
  • The Birdman
Voor welke huisvesting zouden jullie kiezen?
« Gepost op: maart 04, 2006, 18:56:43 pm »
Zoals jullie allemaal wel weten heb ik een (nieuw) verblijf gebouwd van (geïsoleerde) sandwichplaten waar ik op den duur kooien in wil maken en waar ik iig 1 of 2 koppels Grijzen in wil gaan houden.Ik zit te denken aan of 4 vluchtjes naast elkaar die per vluchtje 200 cm hoog x 95 cm breed x 85 cm diep kunnen worden of ik kan in totaal 4 kooien aan een wand plaatsen van dus 2 boven en 2 naast elkaar welke ik ook nog per kooi in tweëen kan gaan delen dmv een kunstof schuifplaat.Zodat ik dus van 4 kooien 8 kooien kan maken.Als ik 4 kooien heb dan zijn de kooien per kooi 100 cm hoog x 190 breed x 85 cm diep en als ik deze nog eens door tweëen deel zijn de maten per kooi dus 100 cm hoog x 95 cm breed x 85 cm diep.Voor wat zouden jullie kiezen?Zelf denk ik eerder aan de 4 of 8 kooien,omdat ze de hoogte waarschijlijk (dus 200 cm) minder zullen gaan benutten dan de breedte van dus bijv. 190 cm.Ze kunnen dan dus heen en weer "vliegen" en dit kan in de (4) vluchtjes dus alleen maar in de hoogte.Ik wil de ruimte die ik heb zo veel mogelijk benutten,maar wil ze wel een zo ruim mogelijk verblijf aanbieden,iig dat ze nog kunnen fladderen en klimmen/klauteren.DUs graag jullie mening,ik heb hieronder beide situaties geschetst (alleen is op de ene schets maar 3 ipv 4 vluchtjes te zien)

Ik kan het dus zo maken:

Of ik maak zo de huisvesting(en)(dit is 1 blok er zouden er dus 2 kunnen komen)
« Laatst bewerkt op: maart 04, 2006, 19:04:41 pm door The Birdman »

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
    • George Steinz
Re: Voor welke huisvesting zouden jullie kiezen?
« Reactie #1 Gepost op: maart 04, 2006, 19:41:09 pm »
t zelfde als jezelf al aangaf. Die breedte zullen ze beter kunnen benutten dan de hoogte.

Offline The Birdman

• Uit de jeugdrui
  • The Birdman
« Reactie #2 Gepost op: maart 07, 2006, 19:24:38 pm »
Ik heb ff geschetst hoe ik het nu in gedachten heb en hoe het ongeveer moet gaan worden;
Per kooi 190 x 100 x 85 cm. (l x h x d).
Zo hebben ze denk ik genoeg de ruimte....

Bozzee

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: maart 07, 2006, 21:50:18 pm »
Dat ziet er wel goed uit, heb je al een idee van wat er nog meer bij komt op de grijzen na?

Groeten Edwin.