Auteur Topic: Mensen die papegaaien/vogels houden zielig vinden  (gelezen 4595 keer)

Jonkie

• Gast
Re: Mensen die papegaaien/vogels houden zielig vinden
« Reactie #15 Gepost op: maart 08, 2006, 14:55:04 pm »
Ik vond het altijd zielig om vogels te houden (zeker gewiekt!), maar nu ik zelf een Aga heb (gewiekt) is mijn mening toch heel anders. Ook vrienden die het maar zielig vonden vinden het maar al te leuk nu....

Beetje onwetendheid dus van mensen die niet snappen wat voor band je met je vogel hebt...

gr.v. Gijs

Cosch

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: maart 08, 2006, 14:59:54 pm »
En die de vogel met jou heeft, niet te vergeten!

Verbeter de wereld en beging bij jezelf is een goeie!

Gr Corina

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
« Reactie #17 Gepost op: maart 08, 2006, 18:05:55 pm »
ik vind het erg voor de gaaien..echt waar
de reden waarom? dat mijn gaai  het moet kunnen volhouden met mij.
Omgekeerd is er geen probleem hoor...
« Laatst bewerkt op: maart 08, 2006, 18:49:24 pm door Leon »

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #18 Gepost op: maart 08, 2006, 20:55:21 pm »
ik vind het erg voor de gaaien..echt waar
de reden waarom? dat mijn gaai  het moet kunnen volhouden met mij.

;D ja dat zou hier ook nog een probleem kunnen zijn ja  ;D

Offline Sanny

• Super Parrot
  • me
« Reactie #19 Gepost op: maart 08, 2006, 21:00:19 pm »
;D ja dat zou hier ook nog een probleem kunnen zijn ja  ;D

;D

ik heb tenslotte het beestje gekozen..hij mij niet he..het was van moeten  

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #20 Gepost op: maart 08, 2006, 21:46:15 pm »
volgens mij reageren de meeste mensen zo een beetje uit onwetendheid ,t'is niet aan iedereen gegeven om zo'n hart voor dieren te hebben
dat heb je of dat heb je niet !!!!

grtzz vivke

Pluisje

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: maart 08, 2006, 23:26:24 pm »
Best wel filosofische discussie  :)
Als je goed denkt hebben die mensen wel gelijk. Maar...we zijn nu eenmaal de meest egoïstische diersoort op aarde. En.....
begin dan met koetjes en schaapjes die o! zo leuk in de natuur zouden springen. Visjes in verse wateren die geen netten tegen komen?
Erger nog... de dieren die voor bont worden gekweekt of waar kosmetishe middelen op zijn getest....
Ah, waar beginnen ze aan  ;D papegaaien die een gelukkig beschermd leventje in gezelschap van mensen hebben???
Ik zou zeggen begin met nertsen of zo... toch?  ??? 

Offline Sanny

• Super Parrot
  • me
« Reactie #22 Gepost op: maart 09, 2006, 06:30:44 am »
Best wel filosofische discussie  :)
Als je goed denkt hebben die mensen wel gelijk. Maar...we zijn nu eenmaal de meest egoïstische diersoort op aarde. En.....
begin dan met koetjes en schaapjes die o! zo leuk in de natuur zouden springen. Visjes in verse wateren die geen netten tegen komen?
Erger nog... de dieren die voor bont worden gekweekt of waar kosmetishe middelen op zijn getest....
Ah, waar beginnen ze aan  ;D papegaaien die een gelukkig beschermd leventje in gezelschap van mensen hebben???
Ik zou zeggen begin met nertsen of zo... toch?  ???  

yep daar heb je een punt...
er is veel dierenleed in de wereld..
Zie maar in Belgie in het nieuws onlangs, koeien op de veemarkt geklopt en geslagen...
kippen die in amper een klein hokje eieren moeten leggen.
etc etc etc

ophokplicht?  :) is dat ook geen mishandeling?  ;D

Sanco

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: maart 11, 2006, 15:20:38 pm »
Weet je wat ik pas zielig vind? Ik was gisteren met mijn vriend aan het eten in een restaurant. Daar hebben ze een open keuken in het midden van het restaurant. Met een meter er vanaf een voiliere met 2 valkparkieten en een aantal grasparkietjes. Die beestjes zitten dus de hele dag in de kooklucht, in de rook en allemaal lawaai en muziek en mensen die om de kooi gaan staan. 't Zag er helemaal  niet naar uit dat die vogels dat leuk vonden, ze zaten constant met hun kuifjes omhoog, panisch door de kooi te rennen. En dan is er niemand die er wat van zegt; nee, is toch gezellig van die leuke vogeltjes in een kooi???  :angry:  Ik wilde er wat van zeggen maar ik zou  niet weten tegen wie. Ik denk namelijk niet dat ik echt serieus genomen zal worden. En dan vinden mensen het zielig als wij ze thuis, veilig in een kooi hebben, waar ze alle liefde en verzorging van de wereld krijgen. 't Lijkt wel alsof ze gewoon iets te zeuren moeten hebben...

Cosch

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: maart 11, 2006, 17:29:04 pm »
Ja je hebt gelijk.   ::)

Als je daar weer es kom, moet je gewoon die tent op stelten zetten. Eisen dat je iemand spreek die er verantwoordelijk is.
Dat is inderdaad echt zielig. Volgens mij zou je daar nog best es de dierenbeshcerming voor kunnen bellen!

Gr Corina

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #25 Gepost op: maart 12, 2006, 11:17:59 am »
Ja je hebt gelijk.   ::)

Als je daar weer es kom, moet je gewoon die tent op stelten zetten. Eisen dat je iemand spreek die er verantwoordelijk is.
Dat is inderdaad echt zielig. Volgens mij zou je daar nog best es de dierenbeshcerming voor kunnen bellen!

Zou ik ook zeker iets aan proberen te doen, zowiezo de mensen er op aan spreken.

Wickingh

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: maart 12, 2006, 12:15:09 pm »
Hai,

minder zielig is dat een papegaai in het wild vaak maar een levensverwachting heeft van een 1/4 van de tijd die goed gehouden vogels in gevangenschap hebben.
Ik noem in deze de niet zielige bedreigingen in het wild, parasieten,wormen, ziektes van allerlei aard, roofdieren ,ontbossing , bosbranden , prooi van inheemse volkeren, en al wat ik nog vergeet,

m zielige g Frank